Syitä, miksi synnytys keskeytyy?

klö
no esimerkiksi lapsen tarjonta vaikuttaa. ja lantion tilavuus. Jos lapsi on huonossa tarjonnassa tai lantion mitat eivät riitä, lapsi luonnollisesti laskeutuu huonosti tai ei laskeudu ollenkaan. esimerkiksi tällöin kohdunkaulan avautuminen on hitaampaa tai ei avaudu juurikaan, tai viimeistään ponnistusvaiheessa tulee probleemaa. toki on muitakin syitä, kohtu supistelee huonosti jne, onhan näitä.
 
Tota mäkin pohtinut, kolme synnytystä takana ja oikeastaan yksikään ei ole ilman apukeinoja tullut. Esikoisesta jumalattomat supparit 4vrk ja sillä vaan kahteen senttiin auki, oksitosiinitipalla autettiin supparit sitten voimakkaiksi, kakkosesta muuten hyvin mutta uupui ihan voimakkaimmat supparit, sain nenäsuihkeena oksitosiinit, kolmannesta supparit&lapsivedenmeno ja siltikin eka kokeiltiin nenäsuihketta, sitten tiputusta mutta hätäsektioon mentiin kiireellä, kun pikkunen oli kietonut napanuoran koko mitaltaan ympärilleen. Tunnen itseni sinänsä epäkelvoksi naiseksi, kun näin käy kerta kerran jälkeen :(
 
pysähtynyt synnytys
Mulla diagnoosina pysähtynyt synnytys, kamala kokemus. 3 päivää suppareita 10 minuutin välein sitten limatulpan mentyä 20 tuntia synnytyssalissa, vain 6 cm auki vaikka oksitosiinitippaa ja vedet puhkaistu. Lopulta kiirelliseen sektioon kun sydänäänet alkoi tippua. Syytä ei tiedetä. Vauva olis mahtunut hyvin, lantio hyvä jne. Olin nukkumatta siis monta päivää ja ihan sekaisin lopulta.
 
poikavauva
pysähtyneeseen synnytykseen väärä tarjonta (vauva oli avotarjonnassa) ja iso koko (4,5 kg) eli ei mahtunut tulemaan ja synnytyksen viimeinen vaihe jäi kokonaan käynnistymättä. Aukesin vaan 5 cm, kamalan kokemuksesta teki 5 min välein tulevat supistukset joita vielä vauhditettiin oksitosiinitipoilla ennenku sitten vihdoin ja viimein leikattiin. Olin synnytyksestä/hormooneista/lääkkeistä sekaisin ekat 3 kk, kokemus oli niin järkky.
 

Yhteistyössä