Hakutulokset

  1. G

    Liian alhainen hCG ja mahdollinen kohdunulkoinen raskaus?

    Sharona, oon hirveen pahoillani :hug: Ikinä ei haluais löytää tuttuja nikkejä tältä puolelta...
  2. G

    Ilmoitus potilasasiamiehellekkö?

    Ihan pakko vastata kun itsellä on kokemus miltei pilkulleen samanlaisesta tilanteesta. Eli meilläkin yksi hoito meni harakoille, kun harjoitteleva lääkäri ei oikein kalustoaan hallinnut. Tapausta ei suostuttu kirjaamaan mun potilastietoihin, ainoa tieto taisi olla "potilas toimenpiteen...
  3. G

    Onko kellään spermatulokset oleellisesti parantuneet?

    Meillä oli ensin 4 todella todella huonoa näytettä (ICSIn piti olla ainoa mahdollisuus), mutta sitten yllättäen viides oli täysin normaalien arvojen rajoissa ja joiltain osin jopa ylikin. Ensin lääkärit olivat sitä mieltä että kun tilanne on niin huono niin ei se siitä mihinkään muutu, mutta...
  4. G

    Clomifen

    Korkea progesteroniarvo voi tarkoittaa, että siinä kierrossa on irronnut kaksi munasolua (tai vaikka useampi, joskus), sanoi muistaakseni minulle lääkäri kun oma arvo oli 90-ja jotain. Siinä kierrossa ei ultrattu joten en osaa sanoa oliko sitten siitä kysymys vai ei.
  5. G

    Vastauksia toivoisi kovasti... ?

    Uskoisin että teille suositellaan hoidoksi joko IVF:ää, tai ICSIä. Meidän lääkärin mukaan inseminaatio on turhaa, jos siittiöiden kokonaismäärä on alle 10 miljoonaa. Tästähän vielä pestään heikoimmat pois, joten teillä ei taida riittää siihen. Tosin julkisella puolella yleensä koitetaan...
  6. G

    Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset *** Lokakuussa

    Olitkin kirjoittanut samaan aikaan. Voi ei, kamala lääkäri sulle vielä sattunut, ihan kun muuten ei ois tarpeeksi. Mä en ymmärrä tätä maailmaa.... :'(
  7. G

    Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset *** Lokakuussa

    Silloin tällöin teidän pinoa vakoilleena oli pakko tunkea väliin toivottamaan Vadelmaunelmalle ja miehelleen jaksamista raskaassa tilanteessa. :hug: Oon ihan mielettömän pahoillani teidän puolesta, olin niin ilonen kun huomasin sunkin kadonneen tuolta vauvakuumepuolelta!
  8. G

    Miehen sperman laatu

    Hei! Korkea ph ja runsas valkosolujen määrä viittaa tulehdukseen. Yleensä se on autettavissa ihan antibioottikuurilla. Vähän tietysti riippuu minkälainen tulehdus on kyseessä, mutta voi kyllä vaikuttaa sperman laatuun, jopa siittiöiden muotoon ja elinikään. Ja tietysti tulehdus voi jopa...
  9. G

    Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset VOL 4

    Onnea plussanneille valtavasti! :flower: Minut saa poistaa tästä pinosta, jatkan lapsettomien puolella. Tsempiä kaikille plussanmetsästykseen!
  10. G

    Lapsettomuuden syy kokonaan/osittain miehen siittiöiden vähyydestä?

    Meillä kyllä mies ultrattiin ihan ensimmäisellä käynnillä, ja juuri siksi että lääkärin mukaan tuo kivessyöpä on nuorilla miehillä niin yleinen (siis harvinainen, mutta siis yleinen syöpätyyppi). Ja samalla olisi sitten selvinnyt jos olisi ollut esim. kiveskohjuja, laskeutumaton kives tai muuta...
  11. G

    Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset VOL 4

    Myrtle hurjilta kuulostaa noi sun kivut. Ihan jo niiden takia hyvä että tuota endoasiaa aletaan tutkia, jos saisit niihin helpotusta. :hug: Maikkis ymmärsinkö oikein, että teille tuli diagnoosiksi teratozoospermia, eli morfologiassa mättää? Meillä on sama ongelma, ja ICSIä siis...
  12. G

    Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset VOL 4

    Täällä menossa siis kp 7, tädistä selvittynä. Edellinen kierto oli 30 päivää, eli alkaapi palautua ennalleen pikkuhiljaa niiden lyhyempien jälkeen, tiedä sitten onko hyvä vai huono juttu. Ihon huono kunto kiroiluttaa, clomit veti ainakin mulla ihon niin hirveään kuntoon että hyvä kun ulos kehtaa...
  13. G

    Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset VOL 4

    Sen verran kipaisen kertomassa että kierto on jo tuosta vaihtunut, nyt on kp 28 ja taitaapi jo seuraavakin kierto tänä viikonloppuna alkaa. Eli sekaisin on kuin seinäkello, lyhentynyt kovasti. Aurinkoista viikonloppua kaikille!
  14. G

    Odotuksen odottajat! Osa III

    Vadelmaunelma en nyt oikeasti osaa auttaa, mutta yritetään. Löysin tällaisen: http://ohjepankki.vsshp.fi/fi/2794/28434 Siellä sanotaan Menopur-pistosten jälkeen että: Eli käsittäisin että ovisplussa voi Menopurien kanssa tulla ennen kun on aika ottaa Pregnyl, kun tuossahan vasta...
  15. G

    Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset VOL 4

    Vadelmaunelma Juu vähän ihmettelinkin miksi sulle on kirjotettu yksi pistos Puregonia, melkoista täsmäkasvatusta :D Mutta juu, Pregnyl ei ole niin kallista. Noita ulkomaisia juttuja lukiessa kannattaa muistaa, että muualla on yleistä tehdä inssi kaksi kertaa yhteen kiertoon, peräkkäisinä...
  16. G

    Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset VOL 4

    Vadelmaunelma: Juu bongasin minäkin sinut tuolta lapsettomuuspuolelta, surku kun sinäkin sinne sitten ehdit. Ja on tosiaan IVF-tulossa, nyt pääsiäisen takia ei sovi tähän kiertoon mutta myöhemmin sitten. En näistä hoidoista "tällä puolella" niin viitsi kirjoitella etten suotta säikäyttele...
  17. G

    Odotuksen odottajat! Osa III

    No johan nyt on, mitä mun kierrolle oikein tapahtuu? Eli nyt on menossa kp 2/???, edellinen kierto oli vaan 28 päivää? Outoa, en muista että mulla ois koko menkkahistoriani aikana ollu noin lyhyttä kiertoa kun nyt, ellei nyt pillereiden aikoja lasketa. Ihme juttu. Ottaen huomioon että clomitkin...
  18. G

    Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset VOL 4

    No johan nyt on, mitä mun kierrolle oikein tapahtuu? Eli nyt on menossa kp 2/jotain, yk 18, mutta edellinen kierto oli vaan 28 päivää? Outoa, en muista että mulla ois koko menkkahistoriani aikana ollu noin lyhyttä kiertoa kun nyt, ellei nyt pillereiden aikoja lasketa. Ihme juttu. Ottaen...
  19. G

    Maaliskuun IVF/ICSI/PAS

    Minut saa poistaa tästä pinosta, hoito venähtää maaliskuulta joten jatkan toisiin pinoihin! Toivottavasti tähän pinoon tulee oikein monta plussaa!
  20. G

    Onko Me naisten tilaajia???

    Vähän myöhään tulee vastaus mutta osui lehtikoria selaillessa käteen: Tammikuun salaatti (4 annosta) 300 g lanttua 1 porkkana 1/2 vihreä chili 1 lehtisellerin varsi Marinadi: 1 rkl sokeria 2 rkl valko- tai omenaviinietikkaa 1/2 tl sinappijauhetta mustapippuria, suolaa Kuori...

Yhteistyössä