Hakutulokset

  1. J

    LAPSILISÄ LAKKAUTETAAN SUURIMMASTA SUMMASTA ALKAEN!

    Tykkään itsekin tosi paljon ihmisläheisestä työstäni! :heart: Mutta ihmisiähän mekin vain olemme ja joskus on päästettävä höyryjä uloskin...., tosin ei siellä työelämässä kuitenkaan! Tosin ei tarkoitukseni ole niitä täälläkään purkaa ja väärin tulkintojakin voipi tulla. Jatketaanpa...
  2. J

    LAPSILISÄ LAKKAUTETAAN SUURIMMASTA SUMMASTA ALKAEN!

    Anteeksi vaan jos itsekin hermostuin kommentistasi Sinttura, olen vain itsekin tuohtunut kun asioista Kelassa on aina saanut taistella (vanhin lapsi erityislapsi) ja vääriä päätöksiä ovat antaneet joita sitten valituksilla oikaistu. Siksi tuohduin siitäkin ettei tätäkään asiaa selkeästi siellä...
  3. J

    LAPSILISÄ LAKKAUTETAAN SUURIMMASTA SUMMASTA ALKAEN!

    Joo, kyllä sitten lähtee se seuraavaksi suurin summa kun seuraava täyttää 17-v. Meilläkin siis 1,5:n vuoden kuluttua. Onneksi pääsen säännölliseen palkkatyöhön ja saan tuloni nousemaan, nyt kuitenkin opiskelen ja siksi niin kovasti harmittaa! Ja edelleen korostan, että Kelan sivuilla selvästi...
  4. J

    LAPSILISÄ LAKKAUTETAAN SUURIMMASTA SUMMASTA ALKAEN!

    Jäipäs kirjaimia kummasti pois.
  5. J

    LAPSILISÄ LAKKAUTETAAN SUURIMMASTA SUMMASTA ALKAEN!

    No enpä sitä kuvitellutkaan että asialle jotain voisi tehdä, tämä miellyttävä miesvirkailija vain lupasi että on Kelaan yhteydessä sen vuoksi, että laittavat nettisivuille selkeämpää tekstiä tuosta vähentämispolitiikasta että jkainen aaa ymmärisi! Nyth sellä lukee vaiin että se lakkaa kn api...
  6. J

    Aorttaläpän vuoto ja galoppi

    Kiitokset jo vastanneille! :) Olisiko vielä muilla tietoa, kokemuksia?
  7. J

    Onko vaarallista?

    Kovasta ulosteesta saattaa usein tulla pieniä haavaumia suoleen tai peräaukkoon, mutta ei siis ole vaarallista. Kalaöljykapselit tai nestemäisenä kalaöljy suositelluin annoksin auttaa ummetukseen ja ei siis aiheuta tottumista suoleen. Hyvin tuloksin olemme ummetuslapsilla käyttäneet. :)
  8. J

    Aorttaläpän vuoto ja galoppi

    Niin, nyt siis odottelemme lisätutkimuksiin pääsyä, ultraan ja ekg:n. Poikamme sydäntä ei ole koskaan aiemmin tutkittukaan, joten jännittää että mitä kaikkea sieltä löytyy! Nyt mietin, että ehkä olisi jo aiemmin pitänyt tutkituttaa varmuuden vuoksi, sillä Downin syndrooma lapsillahan usein on...
  9. J

    Aorttaläpän vuoto ja galoppi

    Onko kokemuksia ja jos niin millaista hoitoa ja missä vaiheessa? Millaisia oireita ollut? Meillä 17-v. täyttänyt Down-poika ja viikko sitten todettu yllä mainittu asia. Oireena käsien puutumista, alhainen verenpaine, väsymistä, jaksamattomuutta ja aamuisin kovasti vapisee, koska veri lähtee...
  10. J

    katumus

    Voimia sinulle, älä ihmeessä keskeytä jos et sitä oikeasti halua!!!! :hug: Joutuisit miettimään sitä elämäsi loppuun asti ja voi aiheuttaa jopa mielenterveysongelmia sinulle! :'( Jos voit tarjota lapsellesi rakkautta ja huolenpitoa, pidä lapsesi, päätös on kuitenkin sinun ei kenenkään muun...
  11. J

    Sydänvikaisten lasten äidit pinoon!

    Meillä vanhin poika täytti joulukuussa 17-v. ja hänellä on Downin syndrooma. Nyt viikko sitten lääkäri löysi häneltä sydämestä aorttaläpän vuotoa ja galoppia. Tähän asti hän on ollut terve ja nyt siis tuli "takapakkia". Nyt odottelemme lisätutkimuksiin pääsyä ja jos viivästyy niin lääkäri...
  12. J

    LAPSILISÄ LAKKAUTETAAN SUURIMMASTA SUMMASTA ALKAEN!

    Hyvä jos olette noin fiksuja ja olette osanneet ajatella asian oikein, itse en sitä mieltänyt tuolla tavoin! :/ Selkeyttä silti tuohon vähennyspolitiikkaan on tulossa...... :attn:
  13. J

    LAPSILISÄ LAKKAUTETAAN SUURIMMASTA SUMMASTA ALKAEN!

    Enpä ollut asiaa enempää ajatellut, että kait olen sitten tavallisen tyhmä tai jotain....! :ashamed: Mutta loogisesti vain ajattelin näin, että koska hänestä on 100e/kk:ssa maksettu niin tottahan se summa sitten vähennetäänkin! Tyhmyydestä sakotetaan! :(
  14. J

    LAPSILISÄ LAKKAUTETAAN SUURIMMASTA SUMMASTA ALKAEN!

    LAPSILISÄ LAKKAUTETAAN SUURIMMASTA SUMMASTA ALKAEN! Oli ihan pakko kirjoittaa kun äsken selvittelin asiaa, että kuinkahan moni oikeasti tätäkään asiaa tietää jollei ole ollut asian kanssa tekemisissä? Perheessämme on siis lapsia 6 ja vanhin täytti nyt joulukuussa 17-v. Lapsilisähän aina...
  15. J

    LAPSILISÄ LAKKAUTETAAN SUURIMMASTA SUMMASTA ALKAEN!

    Oli ihan pakko kirjoittaa kun äsken selvittelin asiaa, että kuinkahan moni oikeasti tätäkään asiaa tietää jollei ole ollut asian kanssa tekemisissä? Perheessämme on siis lapsia 6 ja vanhin täytti nyt joulukuussa 17-v. Lapsilisähän aina perheen ensimmäisestä lapsesta on 100e/kk. Nyt...
  16. J

    minkäalan äitejä täällä on?

    Olen lähihoitaja ja opiskelen parhaillaan päätoimisesti sairaanhoitajaksi. Töissä en toistaiseksi ehdi olemaan kun lapsia on kuusi ja kotihommia ja koulutöitä riittää.... :whistle: Mieheni käy päivät töissä ja opiskelee insinööriksi.
  17. J

    Magnesiumin puute vai mikä??

    Jos kynsi siis kasvaa epätasaisena, eli on "aaltomainen", kyseesä on kynsivallin tulehdus. Se aiheuttaa em. Tulehdus hoidetaan yöksi kynsivalleihin laitettavalla voiteella, resepti pitää hakea lääkäriltä. Tosin en tiedä josko nykyään jo saisi ilmankin reseptiä, mutta kannattaa kysyä esim...
  18. J

    Ultrassa vain paksuuntunut limakalvo rv 5+2

    Itselläni oli aikanaan sama tilanne ja alkio ja syke näkyivät vasti viikolla 7, joten älä ole vielä huolissasi! :) Toivotaan parasta! Hyvää Uutta Vuotta! :wave:
  19. J

    Opiskelu

    Itse olen nyt 36-v. ja kuuden lapsen äiti. Opiskelen kokopäiväisesti amk:ssa ja jostain sitä aikaa vaan on revitty, olen suoriutunut opinnoistani ihan kiitettävästi tähän saakka. Lapsillekin on aikaa ja aina kun päiväni on lyhyempi, haen nuorimmat lapseni pk:sta aikaisin kotiin ja pidän kotona...
  20. J

    Down-lapset

    Kiva että teitä Down-lasten vanhempia ilmaantuu lisää, on meille sellaiset lahjat annettu että oksat pois! ;) Ja juuri meissä vanhemmissa on sitä jotain erityistä, kun olemme lahjaksi saaneet tällaiset elämäniloiset rakkaudentuojat! :heart: Meidän poikamme oppi istumaan itse 8kk:n...

Yhteistyössä