LAPSILISÄ LAKKAUTETAAN SUURIMMASTA SUMMASTA ALKAEN!

Oli ihan pakko kirjoittaa kun äsken selvittelin asiaa, että kuinkahan moni oikeasti tätäkään asiaa tietää jollei ole ollut asian kanssa tekemisissä?

Perheessämme on siis lapsia 6 ja vanhin täytti nyt joulukuussa 17-v.
Lapsilisähän aina perheen ensimmäisestä lapsesta on 100e/kk.
Nyt kuitenkin kun vanhin täytti 17-v. ja lapsilisä lakkasi, eipä Kela vähentänytkään sitä 100 euroa, vaan vähensi kylmän rauhallisesti kuudennesta lapsesta saatavan summan, eli 172e/kk.
:kieh: :headwall:

Eli siis suurin summa vähennetään ja kun netistä selasin lakitekstejä tähän perustuen, eipä siellä selkeästi tätä asiaa mainita, ei myöskään Kelan sivuilla.
Kaikissa paikoissa vain mainitaan minkä mukaan maksetaan, muttei sitä miten se vähennetään!!!! :/
Soitinpa asiasta myös sosiaali-ja terveysministeriöönkin ja keskustelin erittäin miellyttävän ja asiantuntevan miesvirkailijan kanssa ja hän lupasi selkeyttää asiaa ja olla yhteydessä myös Kelaan asian tiimoilta.
Oli meille ainakin melkoinen järkytys huomata että tuli 172 euron lovi kuukausibudjettiin, kun olin ymmärtänyt että tietenkin vähenee se 100e!

Varautukaa te muut siis tähän ajoissa ettei tule yllätyksiä!!!! :|
 
Kaunis Aamu harmaana
Minä en ihan tiedä tätä tarkkaan. Mutta saatko nyt sen mikä kuuluisikin 5 lapsesta? Eli minusta tuo vähennys kuulostaa ihan oikealta. Siis jos saat sen minkä normaalistikin viidestä lapsesta saa.
 
koska se alkaa taas alusta vanhimmasta josta maksetaan niin 100e, seur.110 jne... niinhän siellä lukee, ei voi vaan vähentää sitä pienintä, ja jatkaa että ekasta 110e... perseestä mutta tiesin, mulla huhtikuussa sama, mut vaan 3 lasta
 
Hahhaa
Alkuperäinen kirjoittaja nanna87:
Niin se kävi silloin aikoinaan meidän perheessäkin. Minä kun täytin 17 niin minua ei enää laskettu lapseksi, vaan pikkusiskostani maksettiin lapsilisää niin kuin ainoasta lapsesta.
No tässä ei nyt ollut kyse tästä *ei elämän kevät*
 
Enpä ollut asiaa enempää ajatellut, että kait olen sitten tavallisen tyhmä tai jotain....! :ashamed:
Mutta loogisesti vain ajattelin näin, että koska hänestä on 100e/kk:ssa maksettu niin tottahan se summa sitten vähennetäänkin!
Tyhmyydestä sakotetaan! :(
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Jasmu:
Enpä ollut asiaa enempää ajatellut, että kait olen sitten tavallisen tyhmä tai jotain....! :ashamed:
Mutta loogisesti vain ajattelin näin, että koska hänestä on 100e/kk:ssa maksettu niin tottahan se summa sitten vähennetäänkin!
Tyhmyydestä sakotetaan! :(
no väärinhän sekin ois jos saisitte viidestä lapsesta enemmän kuin joku muu
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Jasmu:
Enpä ollut asiaa enempää ajatellut, että kait olen sitten tavallisen tyhmä tai jotain....! :ashamed:
Mutta loogisesti vain ajattelin näin, että koska hänestä on 100e/kk:ssa maksettu niin tottahan se summa sitten vähennetäänkin!
Tyhmyydestä sakotetaan! :(
no väärinhän sekin ois jos saisitte viidestä lapsesta enemmän kuin joku muu
 

Yhteistyössä