minkäalan äitejä täällä on?

Täällä yksi eräopas, olikohan muita meikäläisiä? :whistle:

Teen tällä hetkellä töitä lelukaupan kassalla kun en halua vielä mennä takaisin omanalan töihin, haluaisin lapset hieman isommaksi ennen sitä... tai siis jo näitä lapsia tulisi edes kaksi ensin... :headwall:
 

Mekin (minä kylläkin enemmän kuin mies) vasta haaveillaan vauvasta eikä edes olla vielä aloitettu yritystä. Ehkäpä pian..

Työssäni hoidan myyntiä ja asiakkuussuhteita kansainvälisessä firmassa. Mies on markkinoinnin alalla myös kansainvälisessä yrityksessä.

Koska asun ulkomailla, haaveilen työstä jota voisin tehdä kotoa käsin; paikallinen 4 kuukauden äitiysloma ei ole mielestäni alkuukaan riittävä. Olenkin saanut hieman yllättäen käännöstöitä ja pidän työstä kovasti. Mulla ei kuitenkaan ole virallista koulutusta, mutta opiskelut alalla kiinnostaisivat. Huomasin, että myös Lentoemo tekee kotona käännöshommia! Opiskelitko Suomessa yliopistossa vai ulkomailla?

 
Pihla78, mulla on puolikas tutkinto Suomessa ja gradua kirjoitan ulkomaiseen yliopistoon. Vaikka itse olenkin opiskellut kieliä ja kirjallisuutta, ei koulutuksella varsinaisesti ole väliä, vaan osaamisella... :D Eli tärkeintä on, että tunnet hyvin lähtökielen sekä kirjoitat erinomaista suomea. Monilla kääntäjillä on aivan muu koulutus takana ja ovat päätyneet alalle sattumalta.

Tosin itse olen keskittynyt lähinnä kirjallisuuteen, en oikein edes tiedä mitä ns. teknisten tekstien kääntäjiltä vaaditaan, virallinen kääntäjätutkintohan on tosi harvalla, ainakin muutamissa kielissä sitä on mahdotonta saada, ellei tarkistuskomissiossa ole hyviä ystäviä :/

Missä päin maailmaa asustelet?
Itse keitän pastaa saapasmaassa, vaikka enkkua ja epsanjaa olenkin opiskellut.

Oikein paljon onnea käännöstöihin ja sitten aikanaan haikaran pyydystämiseen :D
 

Hei Lentoemo!
Huomasin että kirjoitat myös tuolla Helistimessä! Kirjauduin sinnekin eilen ja kirjoittelin heti pitkät pätkät Ulkosuomalaisten palstalle. Kivaa kun on tuollainenkin palsta!

Kiitos vastauksesta. Mä olen näissä käännöshommissa aika uusi, mutta työ kiinnostaa todella. Mulla on aika vahva kielitaito suomeksi ja aikoinaan olinkin ajatellut jotakin kirjoittamiseen liittyvää työtä. Teen tietyn alan ohjekirjojen ja koulutusmateriaalien käännöksiä englannista suomeksi ja tekstit sisältävät toisinaan myös varsin teknistä kieltä. Onneksi aihepiiri pysyy koko ajan samana, joten opin koko ajan työn mukana termistöä, josta on myöhemminkin hyötyä!

Itse vaikutan täällä puukenkämaan kauniissa pääkaupungissa -ja asustelenkin vielä vinossa talossa kanavan varrella. :)

Onnea kovasti teillekin vauvatoiveiden suhteen!! Täällä palstoilla varmaan törmäillään!
 
Koulutukseltani parturi-kampaaja, mutta siihen työhön tuskin enään palaan, minulla on vakituinen paikka kello,koru ja lahjatavaraliikkeessä :) Tunteja minulla siellä aika vähän ja nyt olen hoitovapaalla. Vielä en tiedä miloin palaan töihin takaisin, poika 1v6kk.
 
minä oon ammatiltani tilasisustaja, valmistuttuani sain tietää tämän pikku kakkosen odotuksesta ja töihin minua ei kukaan itselleen halunnut edes haralla niin alan töitä ei oo tullu vielä tehtyä ja mies on vartijana
 
Olen lähihoitaja ja opiskelen parhaillaan päätoimisesti sairaanhoitajaksi.
Töissä en toistaiseksi ehdi olemaan kun lapsia on kuusi ja kotihommia ja koulutöitä riittää.... :whistle:
Mieheni käy päivät töissä ja opiskelee insinööriksi.
 
En minäkään äiti vielä, mutta vakituinen paikka on. Olen opettaja. Mies aloitti vuosi sitten jatko-opiskelut... Mietityttäähän se elintaso kyllä, jos tässä eleltäis sitte ilman mun palkkatuloja jossain vaiheessa. Onko muilla samankaltaisia huolia?
 
Ihana kuulla miten erilaisista lähtökohdista kukin itselleen perhettä jokolisää kasvattaa tai haaveilee siitä!
Piipero 86: Sinulla mielenkiinotinen ammatti mitä se käytönössä tarkoittaa?
Mayah:Itselläni ainakin oli alussa hieman hankaluutta kun oli tottunut ns. omaan rahaan ja että pystyi ostamaan aina silloin tällöin jotain kivaa itselleen. Itse olen nyt tämän asian kanssa paljon pyöritellyt kun olen nyt äitiyslomalla ja toiveessa olisi saada vielä kolmas lapsi jos sellainen suodaan, et miten sit kun on asunto ja autolaina?Vaikka toinen puoliso käy töissä niin kumminkikin ainakin meillä menoja vaan löytyy..Raha ei tuo onnea mutta turvaa?itse ainakin koen sen niin, mutta lapsia ei voi tilata joten siinä ajattelen et jos niitä luoja suo niin sit raha todellakin toisarvoinen asia, kyllähän lainoja voi sumplata ja ja alkaa taas maksamaan kun on palkkatöissä, miten teillä onko suunnitelmissa että alkaisitte kokeilla tekemään?
 

Yhteistyössä