Hakutulokset

  1. Nalkuttava Talonmies

    Millaisista vaatteista ekaluokkalaisesi pitää?

    Tai eskari tai tokaluokkalainen - ei se nyt ole niin nuukaa. Jotenkin itsestä tuntuu, että nyt lastenvaatevalikoimat on ihan surkeat, kun koosta 128cm alkaa olla aika ohi ja pitäisi etsiä varastoon tai jopa päälle 134-140cm vaatetta. Lastenvaateliikkeet alkaa tarjota joko raitaa (POP...
  2. Nalkuttava Talonmies

    Onko täällä ketään, joka on käyttänyt neulekonetta?

    Olisi nimittäin kysyttävää... :D Olen tankannut uuden koneen ohjeita ja en heti hiffaa miten 2-tasossa aloitetaan työ. 1-tasossa homma on toiminut eri merkkisillä koneilla ihan samalla tavalla. Lanka pujotetaan kelkkaan toisessa päässä ja siitä vedetään läpi ja lanka menee neuloille. Nyt...
  3. Nalkuttava Talonmies

    Pyhäkoulua päiväkodissa, mrrrr

    Tiedän että uskonnonopetus kuuluu varhaiskasvatussuunnitelmaan, mutta sen toteutustapa tökkii. Miksi ihmeessä päivähoidon puolella uskonnonopetus hoidetaan usein seurakunnan toimesta? Kuitenkin kouluissa uskonnonopetus ei enää ole vakaumuksellista vaan yleissivistävää. Miksi seurakunta pitää...
  4. Nalkuttava Talonmies

    Mites kierrättäisit lasten trikoopaitoja? (siis tuunausta)

    Hyväkuntoiset tietysti menee kirpparille, huonokuntoiset rätiksi. Mutta olen ottanut nyt parit aivan ihanan kuosiset pitkähihaiset sivuun, joista pitää tehdä jotain kivaa ja hyödyllistä. Mutta mitä sinä tekisit? Näissä on kokonaan etu- ja takapuoli kunnossa eli sen verran kangasta löytyisi...
  5. Nalkuttava Talonmies

    Kuinka monet joogahousut voi

    äidillä olla? Meandin mallisto tuli ja siellä on pinkit&mustat joogapantsit vaihtoehtona. Mä haluun ne ja pinkin hupparin. Mulla varmaan ei ole ollut koskaan pinkkejä lököhousuja ja noi meandit on ihan huiput (jep, on niitä parit jo ennestään). Lasten mallisto ei iskenyt. Muksulle voisi...
  6. Nalkuttava Talonmies

    Kylläpäs "farkku" onkin kiva toppatakissa (lastenvaateturhiksia)

    Tätä täytyy bongailla alesta heti joulukuussa. Onkos jotain kivaa löytynyt topparintamalla?
  7. Nalkuttava Talonmies

    Mitäs aleista on tarttunut nyt mukaan?

    Alet on jo pyörineet lähes kolme viikkoa, onko sieltä tehty mitään kivoja löytöjä? Mulla on ollut kuivat alet. Muksu on saanut yhden pakollisen vk-puvun extrahousuineen varastoon oottamaan. Parit t-paidat ja shortsit ensi kesäksi. Ja siinä kaikki :'( Itselleni en ole ostanut mitään (tai no...
  8. Nalkuttava Talonmies

    Rahan käytöstä vaatteisiin

    Taas on ollut näitä rahankäyttöketjuja, joissa osa käyttää vaatteisiin ihan hirvittävän pieniä summia. Minä oikein ryhdyin miettimään, miten se oikein voi olla mahdollista selviytyä niin pidemmän päälle. Itse toki käytin vähän rahaa opiskeluaikana, jolloin käytännössä sain vaatteet kierrätettynä...
  9. Nalkuttava Talonmies

    Lasten välisistä ikäeroista (kaverit)

    Millaisia ikäeroja teidän lapsilla on kavereihinsa nähden? Samanikäisiä suurinpiirtein vai suuriakin ikäeroja? Siis tässä kohtaa ei puhuta sisaruksista. Voiko ison ikäeron ystävyys olla ihan aitoa? Esim koululainen leikkimässä vapaaehtoisesti monta vuotta nuoremman päiväkoti-ikäisen kanssa...
  10. Nalkuttava Talonmies

    aika aloittaa aleostosten suunnittelu

    Mutta seuraavat ulkovaatteet ovat kyllä vaikea pala. Jotenkin tän kauden välikausivaatteet ovat olleet tylsiä ulkonäöltään. Listalle ovat päässyt kuitenkin muutama vaihtoehto - muistaako joku muita yksivärisiä tai vähemmän riemunkirjavia vaihtoehtoja kuin nämä? Plain rain ei ole nyt vaihtoehto...
  11. Nalkuttava Talonmies

    Siinä taisi mennä lastenvaatefriikki-titteli...

    Mä paikkasin muksun ulkohousut viikonloppuna jeesusteipillä. En edes jaksanut säätää nylonpaikan kanssa. Ja pelkään pahoin, että alesta ostan vain kasan bulkkeja perushousuja enkä yritäkään ostaa tolle täystuholle mitään fiinimpää, maksimissaan yhdet. Takit voi olla hienompia, mutta nyt en...
  12. Nalkuttava Talonmies

    miten tuunaisi mustan takin?

    Mun pitäisi kaventaa yksi musta takki, mutta samalla voisin tehdä perustylsästä takista vähän persoonallisemman. Mutta miten? Onko hyviä vinkkejä, linkkejä ja ideoita. Tykkään väristä, olen kuitenkin funktionaalinen ja en halua romanttista tyyliä
  13. Nalkuttava Talonmies

    Kyllä lastenvaatteiden koot on pieniä...

    Tai sitten meillä on joku minimonsteri? Tuntuu uskomattomalta, että kesän aleista pitää ostaa jo kokoa 134-140 (seuraavaksi kesäksi varastoon) ja nyt vasta on pituudessa ylitetty 120cm. Mutta paidoissa näyttää 122-128cm olevan just passeli eli kasvunvaraa ei enää ole. 122cm t-paidat on siirretty...
  14. Nalkuttava Talonmies

    Tiesitkö että ulkovaatteita pitää myös pestä

    Lueskelin uusinta Retkilehteä, jossa oli taas kerran juttua siitä, että kalvovaatteita pitää pestä riittävän usein. Palstallahan ei vaatteita uskalleta pestä, jotta ne eivät mene rikki. Mutta tiesitkö sinä aikaisemmin, että likainen kalvopuku muuten ei toimi enää? Siitä tulee hengittämätön...
  15. Nalkuttava Talonmies

    Illan piristävät lastenvaatelinkit pinoon?

    Meidän jälkikasvu voisi tykätä näistä ja ehkäpä tästä Mistäs teillä tykättäisiin?
  16. Nalkuttava Talonmies

    Jätskiä iltapalaksi :D Slurps

    Tänään meilläkin on oikein herkut iltapalalla. Mä päätin tyhjentää pakastinta ja päädyin tekemään mansikkajäätelöä iltapalaksi. Aah, kyllä se on hyvää. Miksi ihmeessä mä en oo tehnyt sitä pitkiin aikoihin. Herkullinen vitamiinipommi. Mitäs teillä on :D ?
  17. Nalkuttava Talonmies

    Lasten oudot iltapalat

    Jälkikasvullani on välillä ihan oudot mieliteot iltapalalla. Hän mm tykkää syödä kaurahiutaleita sellaisenaan (joskus maidon kanssa). Ei siis puhettakaan että hiutaleista tehtäisiin silloin puuroa tai hän söisi ihan mysliä - vaan siis pelkkiä tavallisia kaurahiutaleita tilataan. Mitä...
  18. Nalkuttava Talonmies

    Hamstrausta harrastettu :D

    Seuraavilla neljällä kaverisynttärillä valitettavasti on täsmälleen sama lahja, mutta mä en voinut kävellä ohi -70% legoista... Huomaakohan muksut? :)
  19. Nalkuttava Talonmies

    Unelmanainen - miehen mielestä

    Meillä on ollut viime aikoina hieman natinaa puolin ja toisin parisuhteessa ja ryhdyimme sitten siipan kanssa pohtimaan, onko olemassa hänen unelmanaistaan. Minä epäilin, että tälläistä yhdistelmää ei ole olemassa - vai voisiko olla? * tekee aina kotityöt auliisti yksin * aina valmis...
  20. Nalkuttava Talonmies

    Vai että lasten merkkivaatteet on liian kalliita

    Hain juuri kaksi kassillista lastenvaatteita ja vaatteen keskihinnaksi jäi 12e. Lindexilläkin on kalliimpaa tai kirpparilla, jos näitä merkkejä hakee :whistle: Mutta kyllä kävi mäihä kerrankin vaatteiden suhteen. Olin tuijotellut osaa noista vaatteista aikaisemmin, jolloin aleprossa oli...

Yhteistyössä