Hakutulokset

1. P

Millaisia sähkölaskuja tulee muissa 5 henkisissä perheissä?

Meillä 133m2 talo, yösähkö ja hyvä varaava takka. sähkösauna lämpiää minimi ajan kerran viikossa. 5 henkilöä. Kymenlaakson sähkö missä ilmoitetaan joka kuukausi mittarilukemat. 100-110e sähkölasku kuukaudessa. Puita poltetaan 4m3 vuodessa mikä on rahassa 180e. Katsotaan ettei lattialammitys...
  2. P

"sikarokote"

Siis annetaan ilmeisesti etunenässä raskaanaoleville. Otatko? Minä 95% ehkä jätän väliin. Pelottaa mitä se sisältää ja mahdollisesti aiheuttaa. Taitaapi siis minua pelottaa enempi rokote kun sikaflunssa...
  3. P

Taidan rakastaa miestäni...

Minäkin rakastan omaa miestäni. Täytyypä sanoa se illalla hänellekkin! Yleensä sanon vaan pelkkä rakas!
  4. P

raskaana olevat!

En minä sitä itse influenssaa pelkää , muttä mietin niitä mahdollisia sikiövaurioita.
  5. P

raskaana olevat!

En minäkään pelkää niin että yöuniani menettäisin. Haluan ajatella asiaa mahdollisen tartunnan ja seurauksien takia. En pidä asioista jotka tulevat minulle täytenä yllätyksenä, siksi mietin erilaisia mahdollisuuksia etukäteen, niitä kurjiakin. Moni ei muuten tiedä A-viiruksen mahdollisista...
  6. P

raskaana olevat!

Pelkäätkö "sika"influenssaa? Minua pelottaa hieman. Mietin mahdollista omakohtaista tartuntaa ja mahdollisia sikiövaurioita. Jos "sika"influenssa on pahempi kuin A-viirus ja jo A-viisuksestakin voi tulla tosi pahoja sikiövaurioita, niin ... kyllä pistää vähän pelottamaan. Tietysti...
  7. P

Mitä tehdä kun lapsi ei syö???

Meidän tyttö (nyt 14kk) on syönyt aina välillä huonosti. Alle vuoden ikäisenä yritti joskus kieltäytyä kokonaan syömästä, jos ruoka ei jostain syystä miellyttänyt. En ole asiasta pahemmin stressaillut. Meillä auttaa kun istun tyttöä vastapäätä ja kehun kuinka hienosti hänosaa itse syödä. Autan...
  8. P

yhdistelmärokotteesta?

Onko täällä ketään kenen lapsi olisi saanut yhdistelmärokotteesta atooppista ihottumaa? Meidän lapselle tuli nokkosrokko ja atooppinen ihottuma-alue pakaraan 3kk rokotteesta. Siirsin seuraavan rokotteen ajankohtaa ja se annettiin hiljattain 12kk ikäisenä. Nokkosrokkoa ei tullut, mutta atooppinen...
  9. P

Mistä ihmeestä kertovat nikkinne

Mitä isommaksi perhe kasvaa ja unet vähenee, sitä puuropäisemmäksi sitä itsensä usein tuntee. Monesti aamun vireys on yhtä kuin harmaa kaurapuuron mössö mitä sekoittelee. Varmaan yhtä cool kuin minun aivoni... En usko että se kovin onnestani ole pois, mutta älykkyysosamäärästä kyllä! :D
  10. P

9kk ja VOIH!

Ihana yö takana! Tyttö meni pienen nurinan kanssa omaan sänkyyn reilu 8 illalla. Eka herätys oli vartin yli 6 amulla. Siitä sitten tisutuksen jälkeen nukuttiin vielä kaksi tuntia! LUKSUSTA!!! Äsken alkoi minulla ekat menkat synnytyksen jälkeen, joten ainahan sitä jotain... Tytöllä...
  11. P

9kk ja VOIH!

Kiitos mamamam vastauksesta. Olimme eilisen ja tämän päivän mummon ja ukin luona. Tyttömme nukkui yön vieressäni eikä herännyt kuin klo:05.00 tissille. Pe - la yön otin 3 aikaan viereen nukkumaan eikä enää herännyt. Tosiaan eroahdistus on nyt suurimmillaan kuin ennen. Olen eilen ja tänään...
  12. P

9kk ja VOIH!

Juu, eipä taida tarvita ravintoa enää yöllä. Tuttia ei syö. Tosiaan lisäsin vasta viimeviikolla yhden aterian lisää. Täytyy kokeillä viidettä lisäystä jos tilanne ei parane. Yritän myös että vaaveli pärjäisi yhdillä unilla. Yö tissittely on ihan syömistä. Tosiaan siksi lisäsin sen neljännen...
  13. P

9kk ja VOIH!

Hampaita on 2 ja 2, lisää on tulossa, mutteivat ne ole ennenkään pahemmin vaivanneet. Olisiko jollakin kokemuksia tissittelyn lisääntymisestä???
  14. P

9kk ja VOIH!

Jakakaas kanssani kokemuksia, jos vähän lohtua sais. Meidän vauveli oppi jouluna kävelemään 8kk ikäisenä. Joo ihanaa, mutta nyt hän herää yöllä tissille 3h välein. Aikaisemmin heräsi kerran4.30-5.00. Nukkuu n. 20-07.30. Itselläni on vaavelin myötä tullut nukahtamisongelmia, joten nyt yöt...
  15. P

Akat hoi

Herkän suoliston omaavana varmaan räjähtäisin jos en päästelisi. Välillä ihmettelen miten oma ukko voi minua pierup:tä rakastaa niin Kovasti?
  16. P

kehutaanpas muuten välillä perhepäivähoitajia!

Minun kummitätini ruotsista on todella ihana pph!!! Minä itse en luota täysin keneenkään hoitajaan, koska olen törmännyt ja kuullut niin monesta huonosta hoitajasta. Omaa lastanikin on kaltoinkohdeltu kahdessa eri tarhassa. Valitettavasti jos hoitaja on epäpätevä OIKEASTI, niin mitä enemmän...
  17. P

Televisioluvasta vielä kyssäri..

Soitin tv-maksuhallintoon. Kysyin mitä pitää tehdä että voi irtisanoa tv-luvan. Minulle sanottiin ettei taloudessamme saa olla mitään millä televisiosta saa näkymään ohjelmakanavat. Asumme omakotitalossa ja meillä tämä ohje tarkoiti että digilaitteet ja Canalin sopimus pois talostamme...
  18. P

perhepäivähoitajan työstä

Helsingissä oli että 4 ja puoli lasta saa olla perhepäivähoitajalla omat mukaan lukien. koululaiset ovat 2 luokkaan asti puolipäivä lapsia.
  19. P

Poika 10 kk tänään

Meillä poika seisoi ilman tukea ja otti muutaman askeleen 7kk vanhana. Kunnolla käveli kun oli 9kk. Meidän tyttö on nyt 7kk ja tekee samaa. Saa nähdä onko nopeampi kuin isoveikkansa? Eli kai se kestää noin pari kuukautta, että "kunnollinen" tasapaino kehittyy kävelyyn... Tosin minun serkkuni...
  20. P

G:miten monta kertaa vauvasi oli yökylässä ensimmäisen elinvuotensa aikana?

Nolla ja toistaseksi nolla ja uskoisin että nolla. =)

Yhteistyössä