Hakutulokset

  1. V

    Joutuuko kukaan syömään kortisonia? Mitä sivuvaikutuksia?

    Itse syön aina kuuriluontoisesti perussairauteeni. Oireina ovat turvotus ja väsymys. Nyt viimeisimmän kuurin aikana olen huomannut, että olen tosi kiukkuinen ja kärsimätön sekä entistäkin saamattomampi :/ . Onko kenelläkään muilla vastaavia oireita ja minkälaisella annostuksella?
  2. V

    Onko täällä paljon kotiäitejä? Joudutko selittelmään muille kotona oloa?

    Itse olen ollut pieniä pätkiä lukuunottamatta pääsääntöisesti jo reilut 10 vuotta kotona. Keikkoja teen silloin tällöin ja jonkun osa-aikatyön voin taas harkita ottavani kun kuopuksen hoitovapaa loppuu. Rakastan kotona oloa ja minun päivät viuhahtaa siivillä. Olen kouluttautunut kahteen...
  3. V

    Onko verhokapat ihan vanhanaikaisia jo täysin??

    Juuri luin tuolta yhdestä ketjusta verhoista ja itselläkin olkkarin verhot uusimisen edessä. Mutta siellä luki, että verhokapat ovat out! Onko tosiaan kaikentyyliset kapat jo ihan menneen talven lumia? Ja hitsit kun minä tykkään niistä kovasti. Eikös sellaiset laskosverhonnäköiset, mutta...
  4. V

    Kissanhiekka-asiaan lisäkysymys eli astiasta...

    Tuossa alla olikin jo tuosta hiekasta, mutta minkälainen astia teillä on kissavessana? Kannaattako sellainen koppi hankkia, onko vaikea tyhjentää? Pitääkö se hajut paremmin sisällä. Meillä on sellainen matala astia ja tuo kissa, vaikka pentu vielä, kuopsuttaa sitä niin että hiekat pitkin...
  5. V

    Onko kenelläkään juoksumattoa? Tuleeko käytettyä vai onko humpuukia?

    Itse kaipaisin vähän vaihtelua tähän yksitoikkoiseen liikuntaani, joka koostuu lähinnä rattailla tehdyistä lenkeistä. Mies reissutöissä ja tuota kuopusta on lenkeille vielä otettava mukaan ja yksin en pääse jumppiin yms. Selailin tuota hobby hallin esitettä ja siinä olevaa juoksumattoa, mikä...
  6. V

    Onko muilla ongelmia johonkin verkostomarkkinointiin hurahtaneen tuttunsa kanssa?

    Minun entinen työkaverini asuuu tuossa melkeinpä naapurissa ja on täysin hurahatanut näihin GNLD -juttuihin. Siis sen tyyli kalastella ihmisiä mukaan on ihan julkeaa. Kaikki uudet tuttavuudet solmitaan vain ja ainoastaan siinä tarkoituksessa, että se pitää värvätä, pyyteetöntä suhtautumista...
  7. V

    Jos lapsia isommalla ikäerolla, onko "pipo löystynyt"?

    Minulla on kolme lasta, joista kuopus on vuoden vanha ja ikäeroa keskimmäiseen on 6,5 vuotta. Keskimmäinen ja esikoinen on taas pienellä ikäerolla. Huomaan, että näin kypsemmällä iällä suhtaudun ihan erilailla pieneen lapseen ja vauvaan. Minulla on kaikki lapset olleet ns. hankalia ja vaikeita...
  8. V

    Onko kenelläkään sellaista sämpyläohjetta, mitä ei tarvitsisi alustaa?

    Siis sellaista nopeaa, jossa ei vaivata/nostateta taikinaa. Sellaisia pikasämpyläohjeita kaipaisin.
  9. V

    Onko stepperi paljonkin tehokkaampi kuin kuntopyörä?

    Tuota stepperiketjua kun luin niin tuli vaan mieleeni. Itsellä tuolla nurkassa pölyyntyy vaatetelineen virkaa hoitava kuntopyörä. Ajattelin pyyhkiä pölyistä ja tsempata itseni sen kättöön. Esim. 45 min 3 x vko (riittääköhän mihinkään) kävelylenkkeilyn rinnalle, auttaakohan kiinteytymään. Vai...
  10. V

    Missä kannattaisi teettää olkkarin verhot?

    Meillä kolme isoa ikkunaa olohuoneessa ja metrejä yhteensä 5 eli aika kohtalaisen kokoiset verhot tulisi. Vanhat on jo roikkuneet niin kauan, että kyllästyttää ja haluaisin vaaleammat ja kevyemmät systeemit. Kuitenkin haluan kapan ja sivuverhot. Sitten, että ikkunoiden välissä olevassa...
  11. V

    Kissanomistajat!

    Ennenkin olen vatvonut tätä kissanhiekka-asiaa, mutta vielä kysyn. Eli olen kokeillut sekä tavis kaupan, että eläinkaupan hiekkaa. Rainbow paakkuuntuva ihan hyvä (josta täältä sain suositukset), mutta jostain syystä se ei peitä tuota kakan hajua, putsaan kyllä päivittäin. Meillä astiaa ei voi...
  12. V

    Onko kenellekkään tuttu Arabian kimmel-astiasto?

    Se on sellainen vanha astiasarja. Minulla ollut vuosikaudet joutilaana tuolla kaapissa ja yhtään en tiedä sen arvosta jos esim. huutonettiin laittaisi. Onko kenellekään tuttu tai osaako kukaan sanoa sen arvoa?
  13. V

    Päijät-Hämeen alue! Tietäisikö kukaan edullista ja hyvää verhojen ompelijaa/kangasliikettä?

    Olkkariin olisi hakusessa uudet verhot, mutta itse en osaa enkä viitsi niin suuritöistä juttua tehdä. Onko täällä ketään, joka voisi suositella tiettyä kangasliikettä tai ompelijaa. Lahdessahan on verhokeskus ja Eloranta, mutta hinnat ihan liian suolaisia. Eurokankaan hintatasosta en tosin...
  14. V

    Uskaltaisiko ottaa äkkilähdön määrittelemättömällä hotellilla??

    Siis lapset olisi tarkoitus ottaa mukaan reissuun. Miehen talviloma on helmikuussa, mutta viikko vielä vähän auki. Isommat kaksi isompaa lasta ovat koulussa, mutta saisivat varamsti lomaa. Katselin noita äkkilähtöjä ja ainakin Tjäreborgilla on jo helmikuu listoilla. Mutta uskaltaako katsoa...
  15. V

    Onko mitään järkeä laittaa vauvan vaatteita huutonettiin?

    Vai olisko joku muu paikka parempi myydä niitä. Meillä tuolle kuopukselle on kertynyt paljon vaatetta. Isosta osasta saatuja en raaski luopua, mutta nuo itse ostetut voisin myydä pois nurkista. Katselin tuolla huutonetissa vaan noiden pienten vaatteiden tarjontaa ja sitähän on niin pilvin...
  16. V

    Tänään Prisman kassalla tapahtunutta!!

    Meidän kolmas ja viimeinen lapsi on vähän isommalla ikäerolla sisaruksiinsa. Minullakin on enemmän ikää ja muutenkin en enää stressaa mistään sellaisita asoista kun isompien ollessa vauvoja ja taaperoita. Meidän kuopus on vuoden ja todellakin pidän häntä vielä melkoisen vauvana (esikoinen oli...
  17. V

    Onko täällä sydänlasten äitejä?

    Ihan mielenkiinnosta kyselen. Kuulutteko sydänlapsiin ja oletteko käyneet niillä leireillä ja reissuilla joita ne järjestävät? Me ei olla koskaan käyty, mutta olisi joskus kiva mennä. Onko niissä minkälainen fiilis yleensäkin.
  18. V

    Sisustustaitoiset antakaa vinkkejä millä valoisuutta!

    Meillä suurin probleema on tämä perus 80-luvun talo, jossa siis mäntypaneelikatot, mäntyiset peiliväliovet yms. Eli ovat ajansaatossa patinoituneet. Sitten on vielä punertava tiilitakka, jossa tiiliseinää vieressä. Meillä ei ainakaan vielä kuulema maalata kattoja vaikka haluaisinkin. Mies...
  19. V

    Te, jotka teette hoitoalalla keikkaa ja olette muuten kotona.

    Olen hoitovapaalla ja viikolla ei olisi tarkoitus tehdä töitä (mies on reissuhommissa viikot) kuin ihan satunnaisesti. Mutta lähinnä joka toinen viikonloppu olisin valmis töihin ja silloin olisi mies kotona lasten kanssa. Onko tuollaisia töitä yleensäkään tarjolla, että työntekijä siis...
  20. V

    Paakkuntuva vai paakkuuntumaton kissanhiekka?

    Siinähän se tulikin otsikossa. Eli meillä on vajaan viikon ollut kissavauva talossa ja ostin tuosta lähikaupasta ihan tuollaista perus rainbow-kissanhiekkaa, joka on paakkuntuvaa. Ne paakut on kyllä ihan helppo poistaa, mutta sitten ostin tänään toisen säkin saman merkin jotain ihme...

Yhteistyössä