Hakutulokset

  1. katrinainen

    Peräpukamat loppuraskaus

    Mulla on rv 36 menossa ja pari viikkoa sitten pullahti ulkoinen (ruma) peräpukama. Hoitanut olen sitä viikon lääkekuurilla ja nyt pesulla ja rasvalla. Pukama ei enää ole kipeä eikä haittaa elämistä. Mutta on ruma. Katoaako tuo koskaan? Esim. Synnytyksen jälkeen vai saanko elää tämän kanssa koko...
  2. katrinainen

    Nyt kaipaisin tsemppejä. Huolestuttaa!

    Olen raskaana rv 28 ja tiistaina alkoi selittämätön ripuli. Eilen nousi kova kuume ja influenssamaiset oireet alkoivat. Olen saanut kuukausi sitten influenssarokotuksen, joten ei ole sitä. Söin viikko sitten hienossa ravintolassa kalakeiton joka kauhukseni siälsi raakaa ja jäistä kalaa. No...
  3. katrinainen

    Miten usein liikutte ja mitä harrastatte?

    Olisi kiva kuulla miten usein liikutte ja mitä harrastatte? Kiva saada uusia vinkkejä ja virikkeitä. Itse liikun 4-6 kertaa viikossa. lähinnä aerobic, step, spinning ja kuntosali. Itse pidän erityisesti tanssillisista tunneista, joilla hikoillaan kunnolla ja mielellään treenataan hiukan...
  4. katrinainen

    Pulloruokittava vauva ruotsinlaivalla, apuja kaivataan

    Matkustamme Norjasta Suomeen hiihtolomaksi. Mukana vauva 3kk, joka on siis pulloruokinnalla. Matka kestaa meilta yhteensa 2 vuorokautta ja sisaltaa 12 tunnin ajomatkan, paivan Tukholmassa ja matkan Siljalla suomeen. Onko Siljan laivoilla mitaan mahdollisuutta pesta/keittaa pulloja? Tukhomassa...
  5. katrinainen

    Apua tarvitaan! Synnytyksen jalkeiset alavatsakivut ja vuoto

    Synnytyksesta on nyt 2.5kk ja vuoto on loppunut jo ajat sitten. En imeta, joten kuukautisia odotellaan. Eilen alkoi yhtakkia vuoto joka loppui parin tunnin jalkeen kokonaan. Olen karsinyt myos synnytyksesta lahtien kovista alavatsakivuista. <synnytyksessa istukka irtosi kesken kaiken ja tuli...
  6. katrinainen

    Korvikevauvan yhtakkiset vatsavaivat, auttakaa!

    Meidan tytto 2 kk syo pelkastaa korviketta. nyt eilisesta alkaen on kakka mennyt limaisenloysaksi ja vihertavaksi. Mita tama on? Tytto myos piereskelee kovasti ja kiemurtelee kakatessaan.
  7. katrinainen

    Lelliikohan isa meidan esikoisen ihan pilalle

    Meidan esikko on nyt 20 kk ja hanesta tuli isosisko kaksi kuukautta sitten. Tytto on sairastellut koko elamansa paljon ja siksikin saanut paljon extra huomiota meilta vanhemmilta. Rajat on tolki aina asetettu ja huolta pidetty etta ei ihan pellossa kasveta. No nyt sitten kun meille syntyi toinen...
  8. katrinainen

    Milloin niska/paatuki pois vauvan turvakaukalosta

    Siinapa kysymys jo olikin. Elikas meilla maxi-cosin cabriolet ja vauva 5 viikkoa. saako tuen jo poistaa?
  9. katrinainen

    miten helpoiten korviketta yolla?

    Meidan vauva 2 viikkoa saa osittain korviketta. Nyt tarvittaisiin apuja! Miten valmistatte yolla vauvoillenne korvikkeen? Miten siis ruokaa vahimmalla vaivalla. Voisiko keitettya vetta esim. sailoa termostaatissa? Vinkkeja? Vauva on heratessaan kovin nalkainen ja siksi veden keittamiseen ja...
  10. katrinainen

    Uskallanko nukkua yöllä ollenkaan?

    Meidän tyttö 1,5 v. oli aamulla mummillaan kylässä ja oli leikkinyt koiran kanssa vaikka allerginen onkin (mummolassa uskotaan, että on lapselle haitallisempaa kun ei saa leikkiä koiran kanssa). Tyttö tuli pirteänä päiväunille kotiin ja laitoin vaunuihin nukkumaan. luojan kiitos, että touhusin...
  11. katrinainen

    Kokemuksia menkkakivuista ja suppareista loppuraskaudessa

    Tiedan, etta synnytykseen saattaa menna viela useampi viikkokin, mutta silti kyselen muiden kokemuksia. Mulla rv 36+2 menossa ja supistelee jo neljatta paivaa. Sunnuntaina kavin jo naytillakin, kun luulin lapsiveden menneen, oli kuulema loysaa valkovuotoa ja mahdollisesti limatulppaa joukossa...
  12. katrinainen

    rv 35+5 ja supistaa saannollisesti...

    Mulla tanaan rv 35+5 ja tosiaan eilen alkoi supistelemaan "saannollisesti" valilla taysin kivutonta ja valilla sellaista menkkamaistakipua. Ei siis synnytyssupistuksia. Yolla oli muutama kivulias supistus. Tanaankin on supistanut lahes koko paivan. Nyt sitten lorahti jotain nestetta n. puoli...
  13. katrinainen

    Verenpaineen vaihtelut loppuraskaudessa, normaalia?

    Mulla heittelee verenpaineet hurjasti loppuraskaudessa. Onko ihan normaalia? vaihteluvali on 120/70 - 150/96. Levossa tietenkin matalammat verenpaineet. Laakari otti tarkempaan seurantaan viime viikolla, mutta koska verenpaineet sahaavat ylos ja alas, purettiin tama seuranta. Nyt ihan...
  14. katrinainen

    Teen juonti raskaana ollessa, onko jotain suosituksia?

    Itse olen ihan fanaattinen teen juoja ja juon teeta 2-3 kuppia paivassa. Nyt huomasin, etta kahvin juonnille on suositukset olemassa, koskevatko ne teetakin? Loppuraskaus siis menossa, eli viimeisilla viikoilla mennaan.
  15. katrinainen

    apuja huonoon oloon ja vasymykseen loppuraskaudesta

    Mulla menossa rv 31 ja kauhea vasymys ja huonolo iskenyt. Huippaa ja olen ihan kalpea. Levata yritan. mutta meidan 1,5 v:lla on korvatulehduskierre joten paljon on valvottuja oita takana. milla parempi olo ja energiaa?
  16. katrinainen

    hiukan epatoivoista aitivalitusta

    Meilla on sairastettu nyt tauotta huhtikuusta lahtien. Toi meidan 1,5 v siis. ollaan oltu valilla sisallla sairaalassa valilla kotona. lapi on kayty kaikenmaailman virukset. Nyt viimeisimmaksi ihan tavallinen kausi-influenssa jonka koko perhe sairasti. Viime viikot ovat olleet ihan jarkyttavia...
  17. katrinainen

    onko kellaan muulla epailya sikainfluenssasta tai ollut jo se (mielellaan raskaana olevia)

    olen illalla menossa sairaalaan testiin (rv 29). kokemuksia? miten parantui ja mita oireita?
  18. katrinainen

    Mikä on 1,5 v lapsella?

    Eilen illalla vaippa-alue alkoi hieman punoittamaan. Tänään kun haettiin pk:sta niin sanoivat että on tosi kipeän oloinen tuo vaippa-alue ja ns. vaippaihottumaa. Ollaan annettu ilmakylpyjä ja käytetty talkkia. nyt en enää usko, että on vaippaihottumaa,sillä tämän alue on levinnyt reisiäpitkin...
  19. katrinainen

    kertokaas mulle mikä meidän 1,5 v:tä vaivaa

    Neiti on ollut keväästä asti vähän väliä flunssassa tai nuhassa. Pari kertaa kuume hiponut viikon 40`c. Sairaalaan joutunut kerran sisälle, mutta silloin asialla oli Rota-virus. Lääkärit ovat useaan otteeseen sanoneet, että kurkussa on krooninen tulehdus ja ollaan kurkku, nenä ja korvalääkärille...
  20. katrinainen

    raskaus ja pilaantunut ruoka

    olen raskaana viikolla 26 ja kyselisin tallaista, etta mitakohan sairauksia yms. voin saada ja kuinka vaarallista sikiolle, jos syon pilaantunutta ruokaa? tanaan oli meilla meksikolaista ja soin sitten kaksi selkeasti pilaantunutta jalopenoa. En ehtinyt siis sylkea ulos kuin puolet, osan ehdin...

Yhteistyössä