Miten usein liikutte ja mitä harrastatte?

Olisi kiva kuulla miten usein liikutte ja mitä harrastatte? Kiva saada uusia vinkkejä ja virikkeitä.

Itse liikun 4-6 kertaa viikossa. lähinnä aerobic, step, spinning ja kuntosali.

Itse pidän erityisesti tanssillisista tunneista, joilla hikoillaan kunnolla ja mielellään treenataan hiukan lihaskuntoakin.

Hiihtämistä tahtoisin taas pitkän tauon jälkeen kokeilla, mutta en ole saanut suksia vielä ostetuksi.
 
No mun liikkumiset vaihtelee (lähinnä miehen töiden/menojen takia), mut 3-6 krt viikolla liikun jotain.

Lajeina spinning, zumba (myös -toning), Sh'Bam, bodyjam, bodystep, bodypump - sekä näiden sisälajien lisäksi juoksu.
Mies "raahaa" joskus kuntosalille, mut se ei oo mikään mun lempparilaji.
 
Työkseni talikoin paskaa ja hieron hevosia, tekee keskiraskasta-raskasta liikuntaa 2-10 tuntia päivässä/ 7päivää viikossa.

Lisäksi ratsastan 2-10 tuntia viikossa, riippuen paljon siitä, miten töiltä jää aikaa.
 
No mä en kauheasti harrasta, mutta kerran viikossa käyn fysioterapiassa ja kausittain kerran viikossa vanhusten kuntosaliryhmässä. Kotona sit teen tosi vähän jumppajuttuja kun lähes kaikki on kielletty ilman valvontaa.

Kävelen mä päivittäin noin kilometrin mikä on jo suuri saavutus mulle :)
 
Joka päivä kävelyä 5-10 km ja siihen päälle ehkä lenkkeilyä 5-10 km.

Nyt alkaa taas ensi kuussa potkunyrkkeily jota 2 kertaa viikossa ja lisäksi 2 kertaa viikossa salilla käyntiä.
Tekisi mieli ottaa lisäksi vielä jotain esim kahvakuula tai bodypumppi.. :)
 
päivittäin koiran kanssa lenkit: 1*30min ja 2*45min-1h, lisäksi muutaman kerran viikossa kevyttä lihaskuntojumppaa. Mulla sellaiset harrastukset, ettei niitä oikein suositella raskausaikana, joten siksi noin "ankeeta" liikuntaa :D
 
No mun liikkumiset vaihtelee (lähinnä miehen töiden/menojen takia), mut 3-6 krt viikolla liikun jotain.

Lajeina spinning, zumba (myös -toning), Sh'Bam, bodyjam, bodystep, bodypump - sekä näiden sisälajien lisäksi juoksu.
Mies "raahaa" joskus kuntosalille, mut se ei oo mikään mun lempparilaji.

Mitäs toi Sh`Bam on? Kuulostaa hauskalta.
Myös potkunyrkkeilÿä olis kiva kokeilla- Joku sitä täällä harrastikin. Onko tehokasta ja mihin lihasryhmiin käy?
 
2-4 krt viikossa. Vaunulenkkejä, sauvakävelyä, kuntosalia, zumbaa, joskus kotona teen lihaskuntojumppaa, jos en ehdi salille. Tanssilliset jumpat on parasta, mitä tiiän, mutta ei toi zumba vedä vertoja bodyjamille. Mulla on niin ikävä bodyjam-tunteja, mutta niitä ei nykyisellä salilla ole :'(
 
..........
Juoksua, kuntosalia ja ryhmäliikuntatunteja, kolmesta kuuteen kertaan viikossa.
Hieno juttu, täällähän onkin oikeasti paljon reippaasti kuntoilevia - välillä kun lukee palstaa, niin vaikuttaa siltä ettei kukaan urheile mitään! ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja röppö;25452293:
Joka päivä kävelyä 5-10 km ja siihen päälle ehkä lenkkeilyä 5-10 km.

Nyt alkaa taas ensi kuussa potkunyrkkeily jota 2 kertaa viikossa ja lisäksi 2 kertaa viikossa salilla käyntiä.
Tekisi mieli ottaa lisäksi vielä jotain esim kahvakuula tai bodypumppi.. :)
Miten sä "pääset" noin usein?
 
Tämä ei ollut esitetty mulle, mutta vastaan silti tähän =). Mä liikun kun lapset ovat menneet/ovat menossa nukkumaan. Joku sali tunti 19.30-22.00 välisellä ajalla. Tai joskus ennen töitä aamuisin. Miehestä on kivaa saada hetki olla yksikseen joten ei valita. Musta taas on ihanaa liikkua.
Joo mulla ei mies oikein tue noita menoja. Siis ei halua nukuttaa lapsia ja aamulla häviää ennen kuutta töihin.
 
Joo mulla ei mies oikein tue noita menoja. Siis ei halua nukuttaa lapsia ja aamulla häviää ennen kuutta töihin.
Harmi, että teillä noin. Ei minunkaan mieheni nukuta joka ilta. Ehkä noin 1-2 viikossa. mutta meillä menee tytöt niin ajoissa nukkumaan 19.30, että ehdin vielä hyvin kasin tunneille. Suunnitteluahan se toki aina vaatii. Olisiko miehesi helpompi vahtia lapsia viikonloppuisin, vaikka aamusta, että ehtisit salille?
 
Nyt en ole syksyn / talven aikana liikkunut muuten kuin mitä nyt perus hyötyliikunta, koulumatkat ja koirien kanssa kävelemiset. :ashamed: Mä olen ollut lähes jatkuvasti kipeänä. Normaalisti juoksen n. 3-6 krt viikossa 5-10 km lenkkejä + lihasjumpat päälle.
 
Kurjenkello harmaana
2x1,5 tuntia kunnon rääkkiä, bjj-treenit siis! Kerta viikkoon "lyhytohjelma" Jussi Riekin ohjeiden mukaan, tosi tehokasta! Lumen luontia, puiden kantamista, vaihtelevasti cross trainerilla/kuntopyörällä hikoilua, lihaskuntoa myös "kotisalilla" olis tarkoitus nyt aloitella. Liikun ja treenaan fiiliksen mukaan, joskus enemmän, joskus vähemmän, toki noi bjj-treenit aina! Syvävenyttelyä kyllä vois vaikka joka päivä...liian usein vaan jää!
Pakoohan se on jotain tehdä, kun kroppa vanhenee eikä oo siis ihan yhte vetreä/vahva kuin ennen, ilman treeniä!
 
Ok, kiva et on auttajia. Mun harrastukset (ratsastus) tapahtuu 8-16 välisenä aikana, sellasena päivänä kun koulusts ehtii kun muuten sit oon jumissa kotona. Ois ihanaa hommata kuntosalikortti :)
En mäkään aina ole ollut näin "onnekas".
Ja sit mä olen vielä tosi huono pyytämään apua.
Miehen siskot opiskelee lähihoitajiks ja ovat luotettavia..tulevat hyvin lasteni kanssa toimeen ja lapset heistä tykkää..Itse ehdottivat joskus että voisivat katsoa lapsia jos tahdotaan miehen kanssa tehdä kaksin jotain tms..
Aloin antaa tytöille sitten palkkaa,kun oikeasti on kiva päästä tuulettamaan liikunnan merkeissä päätään.
Varsinkin,kun laihtumisen jälkeen olen pelännyt kovasti,että paino nousee takaisin siihen mitä oli. :(
 

Yhteistyössä