Uskallanko nukkua yöllä ollenkaan?

Meidän tyttö 1,5 v. oli aamulla mummillaan kylässä ja oli leikkinyt koiran kanssa vaikka allerginen onkin (mummolassa uskotaan, että on lapselle haitallisempaa kun ei saa leikkiä koiran kanssa). Tyttö tuli pirteänä päiväunille kotiin ja laitoin vaunuihin nukkumaan. luojan kiitos, että touhusin siinä terasilla itse muuten olisi voinut käydä hullusti. Kuulin noin 20 min. nukkumisen jälkeen vaunuista outoa ääntelyä. Kurkkasin sinne ja tyttö siellä hereillä haukkoi henkeään. Hengenahdistus meni lopulta niin pahaksi että lapsi alkoi sinertyä eikä saanut happea ollenkaan. Soitin siinä sitten miehelle ja hätäkeskukseen. Onneksi tyttö sai pystyyn nostamisen jälkeen sen verran paremmin henkeä, että väri alkoi hiukan normalisoitua. Siitä sitten suoraan sairaalaan. Lapselle annettiin adrenaliinia ja ventolinea + kaikennäköistä muuta lääkettä. Tilanne parantui iltaa kohti ja päästiin kotiin, mutta sanoivat, että heti pitää soittaa ambulanssi jos uusii. Oli elämäni hirvein hetki kun löysin tytön puol tajuttomana sieltä vaunuista. Ei ole astman ja allergioiden kanssa leikkimistä ei.

Mummolasta ovat kovasti huolissaan soitelleet. Olivat kauhean pettyneitä kun kuulivat lääkärin tuomion, että tyttö on pidettävä koirasta erillään. Musta jopa tuntuu, että loukkaantuivat siitä. Eivä itse ole allergisia eivätkä ihan ymmärrä ettei tyttöä voi päästää nuohoamaan koiran kanssa eikä saa viedä' tallille.

Tytöllä nousi hiukan kuume (38,3) mutta sanoivat sairaalassa, että on noin vaikean reaktion jälkeen ihan normaalia. Nyt vaan mietin, että uskalletaanko me miehen kanssa nukkua yöllä ollenkaan? Miten toimisitte?
 
vieras
Meillä valvottais vuorotellen. Aloita vaikka jo joululeipomiset tm niin ei mee aika hukkaan. Auttaisko kohoasento, ja onko tyttö pesty ettei koirankarvoja ole esim hiuksissa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja No:
En uskaltaisi nukkua. Onko teillä pitkä matka sairaalaan? Olisi ehkä ollut parempi jäädä osastolle yöksi.
valvotaan varmaan vuorotellen koko yö. Osastolla oli niin täyttä, että lähettivät kotiin kun kunto sen salli. Mutta käskivät tosiaan tulla takaisin jos mitään ilmenee.

Tyttö on tosiaan pesty kunnolla ettei vaan mitään allergista enää tulisi. Siivottiin makuuhuonekin lattiasta kattoon varmuuden vuoksi.
 
Saraldo
Ja mitä tulee isovanhempien reaktioon.... ymmärrän sen, että he ovat pettyneitä, kun tyttö ei voikaan enää leikkiä koiran kanssa. Koira on heille varmasti tärkeä. Mutta uskon, että he kyllä ymmärtävät, kun heille selittää, ettei tässä ole nyt kyse mistään pikku nuhasta. Itse asiassa tuo reaktio voi lyödä uudelleen päälle ihan siitäkin, että menette sinne. Ei koiraan tarvitse välttämättä edes koskea, kun paha allergia voi jo iskeä. Ja tärkeintä on se, ettei se koira tule koskaan teidän kotiinne.
 
d
olen omani kanssa valvonut. Ostettin siksi keinutuolikin, saa paremman asennon itselle ja pysyy paremmin hereillä. Sylissä oon pitäny ahdistelevaa lasta. Mulla on astma kans ja tiedän tunteen, kun tukkoon menee. pitkä yö, mut aamu tulee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Ja mitä tulee isovanhempien reaktioon.... ymmärrän sen, että he ovat pettyneitä, kun tyttö ei voikaan enää leikkiä koiran kanssa. Koira on heille varmasti tärkeä. Mutta uskon, että he kyllä ymmärtävät, kun heille selittää, ettei tässä ole nyt kyse mistään pikku nuhasta. Itse asiassa tuo reaktio voi lyödä uudelleen päälle ihan siitäkin, että menette sinne. Ei koiraan tarvitse välttämättä edes koskea, kun paha allergia voi jo iskeä. Ja tärkeintä on se, ettei se koira tule koskaan teidän kotiinne.
Luulen kyllä, että ymmärtävät kun selitetään kunnolla. He ovat tosi ymmärtäväisiä ihmisiä. Ovat vain kovin eläinrakkaita ja kun lapsikin on, niin eivät aina ihan ymmärrä miksi kiellämme tuomasta koiraa ihan kiinni lapseen. Nyt saatiin kyllä semmoinen tuomio sairaalasta, että ei parane siellä edes kyläillä mikäli eivät isovanhemmat pysty rauhoittamaan jotakin osaa talosta ns. koirattomaksi.
Olemme jo aiemmin keskustelleet heidän kanssaan asiasta, mutta luulen etteivät ihan ole tajunneet kuinka vakavasta allergiasta on kyse. Mummi meinaan myönsi tänään, että oli antanut tytön peuhata koiran kanssa tämän makuupaikalla. Rli tyttö oli käytännössä pyörinyt koirankarvoissa koiran kanssa. Siksi nii n kova allerginen reaktio. Olivat kyllä aidosti tosi pahoillaan kun kuulivat tytön kohtauksesta eikä tämä heidän vikansa ole. Loukkaantuivat vaan siitä, että nyt tyttö sai kiellon olla koiran kanssa samoissa tiloissa. Heidän mielestään vähempikin "hysteria" riittäisi. Mutta luulen, että tosiaan ymmärtävät kun asia heille kunnolla selitetään.
 
Kiitos kaikille kauheasti tsempeistä. Pitkä yö siis tuloillaan. Nyt vaan toivon ettei synnytys tästä samana yönä käynnisty. Sen verran on tänään stressi aiheuttanut supistuksia. Itsellä siis rv 38 menossa.

Pääasia, että tyttö on "kunnossa" ja nukkuu. Istun tässä vieressä kirjoittamassa. Päätettiin miehen kanssa ottaa parin tunnin vahtivuorot. Luulen vaan etten huoleltani itse unta saa.
 
katmat
mä valvoisin vierellä tai herkkäunisena(herään tosi herkästi kaikkiin ääniin ja normaalisti nukun korvatulpat korvissa aina)nukkuisin lapsen sängyn vierellä ilman korvatulppiani,jolloin heräisin jokaikiseen risaukseen.itselläni kaksi astmalasta joten tiedän mistä puhut.
 
Mii
Alkuperäinen kirjoittaja katrinainen:
Kiitos kaikille kauheasti tsempeistä. Pitkä yö siis tuloillaan. Nyt vaan toivon ettei synnytys tästä samana yönä käynnisty. Sen verran on tänään stressi aiheuttanut supistuksia. Itsellä siis rv 38 menossa.

Pääasia, että tyttö on "kunnossa" ja nukkuu. Istun tässä vieressä kirjoittamassa. Päätettiin miehen kanssa ottaa parin tunnin vahtivuorot. Luulen vaan etten huoleltani itse unta saa.
<3 Kaikkea hyvää teille! Toivottavasti pysyt vielä jonkun päivän "kasassa". Voimia koko perheelle!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja katrinainen:
Kiitos kaikille kauheasti tsempeistä. Pitkä yö siis tuloillaan. Nyt vaan toivon ettei synnytys tästä samana yönä käynnisty. Sen verran on tänään stressi aiheuttanut supistuksia. Itsellä siis rv 38 menossa.

Pääasia, että tyttö on "kunnossa" ja nukkuu. Istun tässä vieressä kirjoittamassa. Päätettiin miehen kanssa ottaa parin tunnin vahtivuorot. Luulen vaan etten huoleltani itse unta saa.
en tiedä unirytmiejänne, mutta entä jos olisitte vaikka niin että 4 h ja 4 h tms, koska
kahden tunnin välein ette saa kunnolla edes unta välillä.. tsemppiä !
 
semmoista ajattelin vielä kysyä teiltä muilta astmalasten äideiltä, että kuinka teidän lapset reagoi ventolineen? Meillä kun tyttö menee aina ventolinea saadessaan ihan punaiseksi. Lääkäri vaan totesi, että vaikuttaa pintaverenkiertoon. Onko ihan normaali reaktio lapsella? kyseessä siis puoltoista vuotias?
 
www
mäkin valvoisin, mut tyttö sai varmaan kortisonia niin on pitkävaikutteinen että varmaan pitää uusiutumisen epätodennäköisenä. uskon siis että yö menee hyvin.turvallista yötä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en tiedä unirytmiejänne, mutta entä jos olisitte vaikka niin että 4 h ja 4 h tms, koska
kahden tunnin välein ette saa kunnolla edes unta välillä.. tsemppiä !
Tuossa voisi olla ideaa. Kummankin pitää kumminkin olla reippaana huomenna, lasta hoitamassa ja mahdollisesti synnyttämässäkin.

 

Yhteistyössä