Hakutulokset

1. W

virallisesti repeämistä

Huiskahäntä, kyselit mm. repeämien luokittelusta. Perineumin repeämien luokittelu on seuraava (tiedot TYKS:n naistenklinikan koosteesta): Gr I -repeämä ulottuu emättimen limakalvoon ja ihoon GrII -repeämä ulottuu lantionpohjan lihaksistoon, mutta peräaukon sulkijalihas on ehjä GrIII...
  2. W

virallisesti repeämistä

Miten lie sinulla, Vadelma71, joko olet päässyt leikkaukseen ja jos niin miten meni? Toivottavasti kaikki on nyt paremmin, itsellä ainakin pari korjausta on vienyt oikeaan suuntaan vaikka eihän siitä koskaan entiselleen tule. Tärkeintä kuitenkin, että pystyy hallitsemaan pissan, kakan ja ilman...
  3. W

virallisesti repeämistä

Kiitoksia Tirlittan81, MiMi06 ja barbababa, itsellä alkaa jo pikkuhiljaa helpottaa kun tapahtumaan saa etäisyyttä ja kun sitä saa tavalla ja toisella käsiteltyä, vaikka eihän sitä koskaan voi unohtaa. Omasta mielestäni myös tämmöinenkin keskustelu on erittäin tärkeää varsinkin silloin kun se...
  4. W

virallisesti repeämistä

Ensinnäkin kiitokset kaikille asiallisesti kommentoineille, :flower: empatiaa osoittaneille ja :hug: niille, joilla on ollut samansuuntaisia kokemuksia. Jospa tietoisuus asioista ja uskallus puhua niistä pikkuhiljaa leviäisi, vaikka käytännön ja asenteiden muutoksen kannalta meneekin...
  5. W

virallisesti repeämistä

Itse olen tässä matkan varrella - siis parannellessani itseäni synnytyksen jäljiltä kirurgian voimin - myös yrittänyt pohtia asioita monelta kantilta ja ennen kaikkea kysellä lääkäreiltä kaikenlaista asiaan liittyen. Kysyin jopa sitä, että eikö todella voi esimerkiksi kudostyyppiä tutkia siihen...
  6. W

virallisesti repeämistä

No, varmaankin sen takia ei alatiesynnytyksestä niin "pelotella" koska se on se luonnollisin tapa elimistöllekin saada se vauva ulos vaikka repeämin tulisikin. Sektio on kuitenkin aina leikkaus eikä ihan mikään pieni sellainen. Itse toivuin repeämistä yms. huolimatta yllättävän nopeasti eikä...
  7. W

virallisesti repeämistä

Minä en oikein ymmärrä AP:n vouhkaamista. Jos ei normaali ihminen ymmärrä, että neljän, jopa viiden kilon pötkylän kasvattaminen oman elimistönsä sisällä ja sen uloslykkäääminen (eli synnyttäminen) saattaa aiheuttaa pysyviä muutoksia tai jopa vaurioita kasvuprosessin aikana tai synnytyksessä...
  8. W

virallisesti repeämistä

Vielä tästä asiallisesta keskustelusta näihin alatiesynnytyksen negatiivisempiin asioihin liittyen - se on ollut yllättävänkin vaikeaa lääkäreiden kanssa, riippuen tietysti hieman lääkäristä. Oman kokemukseni mukaan vasta sitten, kun on todennut jonkun asian ensin itse ääneen, on saanut...
  9. W

virallisesti repeämistä

Kiitoksia minttumaarialle kommenteistasi. Lapsi oli minun elimistölleni liian suuri, josta syystä siis itselle jäi pysyvät, pahat vammat. Lantio oli myös todettu kliinisessä tutkimuksessa ahtaaksi, mutta kuten viestistäni kävi ilmi, loppupeleissä kaikki on yleisen käsityksen mukaan vain...
  10. W

virallisesti repeämistä

Tällä palstalla joku aiemmin ihmetteli joskus virallisia tietoja repeämistä alatiesynnytyksen yhteydessä kun sitä tietoa niihin liittyen on niin vaikea saada. Olen saanut nyt potilasvahinkolautakunnan (ja sitä ennen potilasvakuutuskeskuksen) päätöksellä mustaa valkoisella siitä, minkälainen...

Yhteistyössä