Hakutulokset

  1. N

    Tietääkö kukaan kivaa värssyä ristiäiskutsuun joka olisi sisarusten kirjoittama?

    Tarkoitan siis että kutsussa lukisi jotain tyyliin "pikkusiskomme ristiäisiä vietetään päläpälä" tai että kutsun ulkomuoto olisi ikäänkuin sisarusten kirjoittama? Tai vastaavasti jokin kutsuruno jossa viitattaisiin sisaruksiin jollain tavalla. Meillä siis tyttövauva jolle ristiäiskutsuja...
  2. N

    Espoolaiset hoi!!! Tietääkö kukaan onko Lippulaivassa mitään vapputoria tänään?

    Tapiolassa kai on mutta en jaksaisi kolmen lapsen kanssa lähteä julkisilla sinne asti. Lippulaivaan olis lyhkäsempi matka:saint:
  3. N

    Olisko kellään ideoita kasvomaaleilla toteutettavaan noita-maalaukseen? Siis muuta kun perus pisamat ja punaset posket.

    Mä oon niin innoissani noista ´ihan oikeista´kasvomaaleista että yritin etsiä sellaista kunnollista noita-kasvomaalausta,siinä kuitenkaan onnistumatta :( Aikaisempina vuosian olen omilla meikeilläni tehnyt perus pisamat ja vähän poskipunaa. Nyt mietin että olisko jotain mallia jossa olisi...
  4. N

    Mun lapsoset lauloi tossa yks ilta Joulupuu on rakennettu :D Onko muiden muksuilla vaikeuksia muistaa laulujen sanat?:D

    Tyttäreni melkein 6v ja 3v saivat nukkua yhdessä viikonloppuna ja olinkin vienyt jo heidät sänkyyn kun huoneesta alkoi kuulua ´Joulupuu on rakennettu´. Hetken päästä isompi pyytää minua huoneeseen ja käy ilmi että tyttösillä oli tullut kinaa laulun sanoista. Esikoinen tivaa sitä kohtaa missä...
  5. N

    Voiko loimulohta pakastaa?

    Typeryyksissäni ostin jo tänään köntin loimulohta jonka oli tarkoitus tulla tapaninpäivän salaattiin. Ei kai se maanantaihin asti säily:headwall: Mietinkin nyt että voisinko viskata kalan pakkaseen ja ottaa sitten tapaniksi sulamaan vai pilaantuuko koko kala jos pakastaa?
  6. N

    Onko teidän lapset soittaneet koskaan Joulupukin kuumalle linjalle? Miten se käytännössä toimii?

    Huomenna melkein 6v tyttö olisi kiinnostunut soitosta ja nyt mietinkin että miten se käytännössä toimii koko systeemi? Pääseekö kaikki lapset puhumaan Joulupukille vai valitaanko sinne vain tietyt lapset tms? Ja eikös siellä kuitenkin aina joku vastaa vaikka ruuhkaa olisikin? Mietin että...
  7. N

    Voiko Joulupataan lahjoitettavat lelut yms.paketoida valmiiksi?

    Siinähän se kysymys jo tulikin :) Jos laitan pakettikorttiiin lahjan tiedot niin voinko paketoida lahjat valmiiksi vai pitääkö ne viedä sellaisenaan keräykseen?
  8. N

    Voiko hartioiden/niskan lihasjumit kasautua pieniksi pateiksi hartioille?

    Mulla n.viikko sitten ilmestyi molemmille hartioille pienet patit(n.sentin halkaisija) jotka ovat kovia ja painaessa tuntuu samanlaista kipua kuin jos painaa kipeytynyttä lihasta. Finnejä patit eivät kuitenkaan ole. Mietin että voisko nää olla ihan vaan jumiutuneista lihaksista johtuvat...
  9. N

    Antaisitko 10kk ikäisen syödä perussuklaakalenterin suklaita?

    Siinähän se kysymys jo tulikin :) Meillä siis 10kk ikäinen joka sai sukulaiselta perussuklaajoulukalenterin ja nyt mietin että voinko antaa kalenterista tulevan suklaanapin lapselle?
  10. N

    Pitääkö mun nyt keksiä joku joulubooli vai riittääkö että tarjoan glögiä johon saa halutessaan terästystä?

    Huomenna järjestän pikkujoulun tynkää ja olen maailman surkein boolin tekijä|O Ja mietin sitäkin että jos kaikki eivät pidä jouluisen makuisista booleista mihin tulee esim.glögiä tai piparkakun makua yms.niin meneekö koko booli sitten ihan harakoille. Mietinkin että jos keitän ison kattilallisen...
  11. N

    Meillä kuunnellaa Neekerin palikoita :D

    Tyttö 5v kyseli että voitasko kuunnella sitä Neekerin palikoita? Minä: Niinku mitä? Tyttö: No sitä huugiguugia,Neekerin palikat,tiedätsä? Minä: Tarkotatko FRÖÖBELIN palikoita? Tyttö: Just sitä,Neekerin palikoita!!! :ashamed::headwall::laugh:
  12. N

    Vinkkejä t-paidan tee se itse-painatukseen!!!!

    Olis tarkotus tehdä papoille t-paidat mihin lapset sitten saa maalata yms. Riittääkö 30 asteen pesu paidalle ennen maalausta vai pitääkö siinä olla joku tietty lämpötila että tärkki irtoaa?? Entäs sitten maalauksen jälkeen,pitääkö silittää tai pestä uudestaan yms? Amatöörinä täällä niin kaikki...
  13. N

    Mikä avuksi jos mielialalääkitys vie seksihalut???

    Minulla aloitettu Sepram 10mg 4 viikkoa sitten ja nyt kun alun sivuvaikutuksista ollaan selvitty niin tilalle on tullut täysi haluttomuus :( Mä olen ennen ollut aikamoisen viriili ihminen ja siksi tämä häiritsee kovasti. Ne kerrat kun sitä seksiä on sitten tehnyt mieli niin kovasta kiihotuksesta...
  14. N

    Oletteko saaneet apua parisuhdeterapiasta? Kaikki kokemukset otetaan vastaan.

    Tilanne siis lyhkäisyydessään tämä että me miehen kansssa oltu 5 vuotta yhdessä,kolme lasta joista kaksi miehen kanssa yhteisiä. Olen ollut masentunut 3 vuotta ja aloitin lääkityksen pitkän harkinnan jälkeen kaksi viikkoa sitten. Mies ei ole tukenut minua mitenkään vain päinvastoin on vain...
  15. N

    Nyt löyty kyllä ehdoton hintakunkku tähän iänikuiseen talvipukukeskusteluun!!!!!

    :O Meille tuli eilen Partioaitan esite missä kaupattiin aikuisille ja lapsille talvivaatteita. 1-4 vuotiaalle oli tarjolla toppapuku minkä hinta oli 420e!!!!!!:O:O Ei jumpe,mulla kauhistuttaa jo maksaa omien lasteni Ticketeista se reilu satanen mutta että melkein viissataa!!!!:O
  16. N

    Olin unohtanut kanapaketin eilen kauppakassiin n.8 tunniksi :( Söisitkö vielä?

    Voi että ottaa pannuun!!!:headwall: Laitoin paketin kuitenkin jääkaappiin kun huomasin tämän äksidentin mutta nyt mietityttää että voiko sitä vielä syödä? Kerrankin ostin vähän ´hienompaa´ruokaa eikä aina sitä perus kanasuikaleita,pakettikin maksoi yli kympin mikä meidän mittapuulla on paljon ja...
  17. N

    Mä olen ensimmäistä kertaa 6 vuoteen kotona yksin ja selvinpäin :)

    Älkää antako otsikon hämätä :D Minulla siis kolme lasta ja yleensä aina kun lapset ovat olleet hoidossa niin me ollaan miehen kanssa oltu jossain juhlimassa tai muuten vaan poissa kotoa. Ja siis lapset on hoidossa ehkä kerran kahdessa kuukaudessa jos sitäkään :D Tänään sitten mummi halusi...
  18. N

    Ensi kertaa aloitan mielialalääkityksen. En usko että selviän tästä :(

    Tänään sain reseptin Sepram 20mg ja tarvittaessa Opamox 15mg. Voinko puolittaa Sepramin aluksi vaikka lääkäri ei näin ole määrännyt? Haluan minimoida kaiken mahdollisen pahoinvointiin liittyvän sivuoireilun. Kärsin siis erittäin voimakkaasta oksentamisenpelosta ja mulla on käytännössä ollut...
  19. N

    Onko teillä mitään hyvää sanottaaa eksistänne?

    Musta tuntuu että mä olen tilastoharvinaisuus kun minulla on paljonkin hyvää sanottavaa eksistäni :) Viimeisin eksä on esikoiseni isä ja on todella mukava ihminen,ainakin päällisin puolin ;) Toki tulee nahinaakin aina välillä mutta pääasiassa mielestäni eksäni on mukava ihminen. Ja aiemman eksän...
  20. N

    Olisko kellään jotain hyviä täytevaihtoehtoja valmiiseen torttupohjaan??

    Olen tänään laiska ja tarjoan vieraille valmista torttupohjaa mutta mitä täytteeksi? Olisko jotain hyvää ohjetta mihin tulee esim.kiiviä tai persikoita yms.kun tähään aikaa vuodesta ei saa tuoreita marjoja ja pakasteita en haluais käyttää. Ohjeita kiitos!!!

Yhteistyössä