Oletteko saaneet apua parisuhdeterapiasta? Kaikki kokemukset otetaan vastaan.

Tilanne siis lyhkäisyydessään tämä että me miehen kansssa oltu 5 vuotta yhdessä,kolme lasta joista kaksi miehen kanssa yhteisiä. Olen ollut masentunut 3 vuotta ja aloitin lääkityksen pitkän harkinnan jälkeen kaksi viikkoa sitten. Mies ei ole tukenut minua mitenkään vain päinvastoin on vain saanut oloni huonommaksi. On ollut koko suhteemme ajan sellainen ettei oikein osaa puhua asioista ja vaikka sanon asiat ihan suoraan,ei hän tunnu kuuntelevan. En siis harkitse terapiaa vain tämän masennuksen takia vaan yleisesti ottaen suhteemme huonon laadun vuoksi mihin on vaikuttanut kaikki pienet asiat tässä vuosien varrella. Nyt haluaisin kokemuksia nimenomaan kunnallisesta parisuhdeterapiasta?Jonot on varmaan aikamoiset? Ja muutenkin kokemuksia,auttoiko teitä yms?
 
hei,mä soitin itse juuri tuossa viime viikolla kahteen kunnalliseen paikkaan,ja jonot olivat molemmissa n.2kk...joten nyt sit vaan odotellaan..mutta terapiaa tai mitä se nyt onkaan keskustelu apua mekin tarvitaan...

suhteessa halutaan pysyä,mutta asiat on selvitettävä
 
"vieras"
Erittäin hyvät Kataja ry:llä. En tiedä saisiko nimeä laittaa, mutta niin ammatillista ja hyvää apua saimme, että lämpimästi suosittelen.

Saa poistaa, jos on epäsopivaa laittaa nimi.
 
"jeps"
Katokkaapas seurakunnalta niitä aikoja, yleensä nimellä perheasiainneuvottelukeskus. Siellä yleensä pienemmät jonot (ja asiantunteva, koulutettu terapeutti, ei siis liity uskontoon yhtään mitenkään), ja on ilmaista.

Netistä löytyy paljon muitakin, pääkaupunkiseudulla mm. väestöliitolla on paljon palveluja. Väestöliiton sivuilta löytyy myös paljon hyvää luettavaa, samoin kuin kirjastosta (mm. pelasta parisuhteesi jne.).

Meille oli apua. Työ täytyy toki tehdävuosien saatossa kotona, opitut tavat ja selkärankaan imeytynyt oman lapsuuden malli ovat hitaita muutettavia, mutta ihan mahdollista. Terapia avasi silmiä, nosti ja piti kissan pöydällä ja antoi työkaluja muutokseen. Suosittelen. ja sinne kannattaa mennä vaikka yksin, hyötsuhde ei tuosta juuri kärsi.
 
"jeps"
Onko olemassa sellaista vaihtoehtoa minne voidaan mennä yksin? Siis yhdessä mutta yksin?Että mina ja mies mennään kumpikin omalla ´vuorollaan´? Luulen että se olisi meille sopivampi vaihtoehto.
Terapiassa voi aina sopia miten edetään, ihan parikohtaisesti. Se terapia lähtee teistä, eikä terapeutista. Ainakin seurakunnalla ja perheneuvolassa näin.
Uskon kuitenkin että monesti tekee todella hyvää keskustella naamatustenkin, ainakin meille teki todella hyvää, ja poisti keskustelun kynnystä kotonakin.
 
"jeps"
Perheneuvoa tai perheasian neuvottelukeskus. Kumpikin osaa kyllä varmaan neuvoa sinut myös muihin paikkakunnan palveluntarjoajiin, jos jonot ovat huimat. Tsemppiä, polunvalinta on ainakin oikea!
 

Yhteistyössä