Hakutulokset

  1. R

    APUA vauvan nuhaan!??!?!

    SIPULISUKAT Ne on pelastaneet meidän yöunet nuhan aikana. Auttaa pitämään nenää auki ja rauhoittaa unia. Meillä on tehty niin että pilkotaan sipulia (tavallista ja/tai valkosipulia, välillä on molempia) ja laitetaan niitä sukkien kärkiin, sukat jalkaan. Potkupuvun sukkaosat on alla niin ei...
  2. R

    Peräpukamat synnyttäessä

    Luulen että ne vaikeuttaa synnyttämistä jos niitä varoo niin ei uskalla ponnistaa riittävästi. Ne tarvii vain jättää huomiotta silloin. Eikä synnyttämässä ollessa kannata miettiä onko joku ruman näköistä. Se on toisarvoista silloin. Minulla pukamat tuli synnyttäessä. Sen arvasin etukäteen...
  3. R

    Kotona synnytyksen käynnistyttyä

    Olin kotona kuutisen tuntia säännöllisten supistusten alkamisesta. Synnytys merkitty alkaneeksi 20.30, sairaalaan noin klo 3 yöllä. Kynttilänvaloa, tuoksulyhty, supistusten välit lepäsin sohvalla ja supistusten tullessa nousin ylös. Liikkeellä oli helpompi olla. Lauloin matalaa aa-vokaalia...
  4. R

    äänenkäyttö synnytyksessä

    Minä luin tuon edellä mainitun synnytyslaulukirjan raskausaikana. Sen harjoituksista en hirveästi tajunnut lukemalla, mutta idean siitä sain ja kurssille pääsin. Hilkka-Liisa Vuori kävi sellaisen pitämässä täällä pohjoisemmassa kun minulla oli raskausviikkoja 40+2. Laulusta oli todella...
  5. R

    7kk ruokailu

    Meidän pojalla on ikää 7 kk ja yksi viikko. Kiinteitä syödään 2-3 kertaa päivässä. Aamulla puuroa, päivällä lounassose ja iltapäivällä tai illalla hedelmää tai marjaa. Muutoin rintamaitoa. Tällä hetkellä vaikuttaa että rytmit on menossa uusiksi, joten niistä en oikein osaa sanoa. Lounassose...
  6. R

    Vauvan nukuttaminen

    Meillä vauva, nyt 7kk, nukahti rinnalle viereen noin neljän kuukauden ikäiseksi asti. Sitten ei halunnut enää luputtaa hupia, ja touhu meni levottomaksi riuhtomiseksi. Tutti auttoi silloin nukahtamaan (silloin vasta oppi syömään tuttia). Pari kuukautta nukahti omaan sänkyyn. Imetin olohuoneessa...

Yhteistyössä