Hakutulokset

  1. M

    Kävelystä??

    Puhutteko kävelemisestä tuen kanssa vai tuetta?
  2. M

    Miten yhteensovitetaan tutin käyttö ja unikoulu?

    Meillä oli aivan samaa ongelmaa 7kk ikään asti, kunnes kyllästyin ikuiseen tuttiralliin yöllä. Ensin luulin, että se on tissistä kiinni, kun söi vielä 2x yössä. Nyt tyttö 8kk eikä enää syö öisin ja herää max. kerran yössä muuten vaan ja joudun laittamaan tuttia suuhun. Yöt ovat siis kuukaudessa...
  3. M

    Yösyöttöjen vieroitusongelmia?

    Terve! Onko kenellekään vinkkejä mitä tulisi tehdä alla olevaan pulmaan? 7,5kk ikäinen tyttö heräili yhtenään (noin 1h välein) 6-7kk ikäisenä. Väsyneenä lyhyisiin yöuniin päätimme vierroittaa tytön yösyötöistä siten, että annan enää klo4 ja sit aamulla aamupuuron jälkeen tissiä. Nyt on...
  4. M

    äitini,alkoholisti,"ihana isoäiti"

    Voi kuinka tuttua tekstiä. Onneksi en siis ole yksin. Äitini on toista kymmentä vuotta juonut ja viimeiset 10 vuotta ollut työtön. Enää hänestä ei työntekijäksi olisikaan. Oman lapsen saatuani olen enemmä kelaillut äiti-suhdettani ja se on nostanut kipeitäkin asioita taas pintaan. Toisaalta...
  5. M

    Milloin iltapuuroa?

    Minä nyt hieman poikeen alkuperäisestä kysymyksestä, mutta olisin kiinnostunut kuulemaan miten saatte illalla syötettyä puuron? Meillä neiti 6,5kk ja ongelmana iltaisin on se, ettei hän jaksa väsyneenä enää keskittyä syömiseen tai edes istumiseen. Ollaan koitettu antaa puuro noin 1-1,5h ennen...
  6. M

    Tarhapaikan kriteerit?

    Hei! Olen kartoittamassa lähialueidemme tarhapaikkoja ja haluaisin kuulla kommentteja minkälaisiin asioihin kannattaa kiinniittää huomiota tarhapaikan suhteen? Tyyliin: henkilökunnan määrä, vakituisten työntekijöiden määrä vs. sijaiset jne? Entä millaisia kokemuksia teillä mahdolisesti on...
  7. M

    Kumpi pois ensin: yöimetys vai tutti?

    Eipä tuo sotkeentuminen haittaa ;) Kiva kun joku viitsii pohtia samanlaisia asioita. Koitan öisin aina ensin tarjota tytölle tuttia yökitinöihin. Kun tutti ei enää kelpaa ja huuto vaan yltyy tutista, niin tiedän että hänellä on nälkä...tai luulen ainakin niin, koska tyttö syö hirveellä...
  8. M

    Kumpi pois ensin: yöimetys vai tutti?

    Hei! Meillä tyttö 6kk ja yöt on menneet aikamoisiksi hulinoimiseksi. Tyttö syö vielä 2krt yössä tissiä, mutta heräilee tunnin välein ja haluaa tuttia tms. En tiedä johtuuko tämän jotenkin tämän ikäisten kehitykseen, että hulinoidaan öisin?? Vai olisko parempi vierottaa tutista tai...
  9. M

    Kuinka pitkään turvakaukalossa?

    Kiitos neuvoista. Tässä juuri pakkailen kamoja mökkireissua varten ja odotellaan, että isukki tulisi töistä jotta päästäis matkaan. Onneksi autossa on ilmastointi, kun on näin kuuma ulkona! Aurinkoista viikonloppua kaikille! :wave:
  10. M

    Miten saan vauvan juomaan tuttipullosta?

    Meillä ei huoli pullosta, jos itse olen kotona eli kai se haistaa tissit =) Vaikka siis isukki antaa pullosta ja minä toisessa huoneessa. Mutta kun olen poissa, niin syö hyvin isukilta. Joskus jos ei ole oikeasti nälkäinen, niin ei kyllä syö. Mut eipä söis sillon tissiäkään. Eli kannattaa...
  11. M

    korvatulehdukset

    Minkä ikäisenä teille tuli ekat korvatulehdukset? Imetittekö sillon vielä?
  12. M

    Kuinka kauan rintamaito säilyy?

    Itse olen lukenut jostain ja neuvolassa kerrottiin, että rintamaito säilyy jääkaapissa 1 päivän ja heti pakastettuna 2-3kk. Itse olen antanut 2,5kk vanhaa maitoa eikä se ainakaan ollut mennyt miksikään.
  13. M

    Kellään antaa ylimääräisiä etikettejä

    Anteeksi, mutta mihin näitä etikettejä tarvitsette? Olenko jotenkin pihalla jostain... :whistle:
  14. M

    Mihin laitatte pumpatun maidon?

    Meillä käytettään äidinmaidolle tarkoitettuja pakastin pusseja. Ne ei ainakaan vuoda ja sulatellaan samoin kuuman vedean alla altaassa ja siitä sitten pulloon. Pakastepusseja saa ruokakaupoistakin (ainakin meidän City-Marketista) =)
  15. M

    Kuinka pitkään turvakaukalossa?

    Hei! Olen jostain joskus lukenut, ettei pieniä vauvoja saisi pitkään pitää turvakaukalossa. Pitääkö paikkansa? Meillä 3,5kk ikäinen vauva ja ollaan lähdössä 3h mökkimatkalle viikonloppuna. Onko tämä liian pitkä aika vauvalle turvakaukalossa? Mitä haittaa siitä voi olla esim. selälle...

Yhteistyössä