Hakutulokset

  1. P

    nimiehdotuksia

    Käyppä kahtoo www.nordicnames.de
  2. P

    Kertokaas mulle teidän n.9kk rytmistä ja taidoista?

    Meillä tyttö n.9kk. Herää eka kerran n.6.30 (touhuilee jonkun aikaa omiaan sängyssä ja jatkaa uniaan), herää sitten n.7.30 Puuro/maitoa klo 8 Lounas klo 11...päikyille, heräilee n. klo 13 Välipalaa/maitoa herättyään Päivällinen n. 16.30...päikyille ½h Maitoa/sosetta herättyään Iltapuuro...
  3. P

    Pitemmältä matkalta synnyttämään...

    Eka syntyi 36+6 ja toinen 37+5. Osasin varautua aikasempaan synnytykseen. Lähtö valkeni itellä keskellä yötä, vedet meni ja siitä sitte lähettiin heti terveyskeskukseen. Supistuksia ei ollut. Terv.keskuksessa käyrään ja muut nopsat tutkimukset (3cm auki) ja sitte ambulanssilla 200km LKS:aan...
  4. P

    Miten haitte?

    halusin synnyttää paikkakunnalla, jossa vanhempani asuu, koska omalla paikkakunnalla ei ollut tuttavia/sukulaisia minne oisin saanut 11kk ikäisen pojan hoitoon synnytyksen ajaksi...olin siis loppuraskauden ajan vanhempieni luona ja kävin siellä paikkakunnalla myös viimeiset neuvolakäynnitkin...
  5. P

    Mitä muiden 8kk vanhat osaavat?

    noussu tukea vasten kuukauden ajan, osaa laskeutua, menee istumaan, ottaa pari askelta tukea vasten, konttaa ja osaa "kiihdyttää", huutelee isoon ääneen täääätäätäää, nänänää, mamamammmaa. Alko myöskin tajuamaan sanan EI.
  6. P

    vauva n 10 kk, matka

    Meidän neiti oli 7kk ku lähettiin miehen kans reissuun, oltiin poissa koko viikko. Lapset oli mummolassa. Neidin oloa tietty oli helpottamassa 1,5v isoveli :) Tosi hyvin oli menny ja juuri ennen lähtöä neiti lähti konttaamaan. Myöskin oppi reissun aikana nousee tukea vasten. Eli kun neidillä...
  7. P

    Synnytystä ennakoivia merkkejä?

    maha ihan kuralla paria tuntia ennenku vedet meni.
  8. P

    neuvola pino.... 7-9kk ikäiset vauvat

    Tyttö Synt.mitat: 46cm, 2775g, pipo 33,5cm 7kk mitat: 64cm, 6800g, pipo 43cm Ollut/on pituuskasvuseurannassa ku kasvaa miinuskäyrillä, nyt lähti eka kerran käyrä ylöspäin. Paino ollu ihan ok pituuten nähden. Konttaa
  9. P

    5-6kk päivärytmi?

    Meillä nyt 6,5kk ja tämä rytmi ollu parisen kuukautta: 6 maito 7 herää 8 aamupuuro 9 n.1h päikyt maito ku herää 11 lounas (juo nokkamukista maidon) 11.30 n.2h päikyt maito ku herää 15 välipala (maito ennen päikkyjä ) 16.30 ½-1h päikyt maito ku herää 19 iltapuuro...
  10. P

    Koska olette siirtyneet yksiin päikkäreihin?

    Poika jätti toiset päikkärit 1v4kk iässä. Nukkui aamu-unet n.1h ja päikyt 1½h. Nyt kun mennään yhdillä päikkäreillä ni unta kestää n.2h.
  11. P

    muita kenen vauva ollut "liian lyhyt"?

    Ite olen 155cm ja mies 174cm. Poika(synt.48cm) oli 4kk iässä 60cm ja tyttö(synt.46cm) 4kk iässä 58cm. Pojan kohdalla kukaan ei ihmetelly mitään eikä edes maininnut että ois jotenki pieni, kasvoi koko ajan -1/-2 käyrällä. Nyt on eri neuvola tytön (pituus kulkee -2/-3käyrällä) kans kuin missä...
  12. P

    "Oikean" maidon antamisesta

    Meillä alettiin antamaan oikeaa maitoa 10kk iässä, ekat pari viikkoa laitettiin maitoa pelkästään ruokien sekaan. En lantrannut missään vaiheessa oikeeta maitoa esim. korvikkeella. 11kk iässä taisi jo olla kokonaan oikealla maidolla.
  13. P

    Toinen lapsi??

    Mulla poika 1v2kk ja tytär 3,5kk :), ikäeroa siis 10,5kk. Meillä poika sai alkunsa IVF:llä ja raskaaksi mun ei pitänyt pystyä tulemaan luomusti mutta toisin kävi.
  14. P

    Kun perheessä on taapero ja vauva...

    Meillä on vaihtoehtoina: vauvalle rintareppu, isommalle kantorinkka, tuplarattaat sekä normaalit yhdistelmät ja näitä "sekoittamalla" ollaan selvitty tähän saakka.
  15. P

    Meidän vauva oppi tänään.....

    Oppi aamulla nousemaan sohvalle, apua... Ikää pojalla 11,5kk.
  16. P

    Hevosihmiset??

    juu, on.
  17. P

    Vauvakirja

    Parhain mitä olen löytäny: WSOYn Kulta pieni-vauvan oma kirja.
  18. P

    G: mitä oireita oli ennen vauvan syntymää/synnärille lähtöä?

    Edellisenä päivänä nukuin ja nukuin, väsytti vietävästi. Ja yöllä oli maha aivan vellillä ja pöntöllä istuessahan ne veet sitte meniki.
  19. P

    Ensimmäinen ja toinen synnytys!

    Ikäeroa 10½kk! Eka synnytys oli suht pitkä kokonaisuudessaan. Poika syntyi rv 36+6, limatulppa irtos maanantai-iltana, tiistai-iltana meni vedet ja supistukset alkoi yöllä klo 1, poika syntyi keskiviikkona iltapvällä. Ponnitusvaihe kesti 1h40min. Sain epiduraali ja spinaali-puudutukset, koska...
  20. P

    10kk:n unentarve?

    Meillä herätään n. klo 7 (juo maidon 6.30 ja jatkaa unia ½h tai juo sillon klo 7 ja herää ). Ekat päikyt puuron jälkeen n. klo 10. Tokat päikyt n. klo 14. Itse ajoitan aina kyläilyreissut ym. sillai, ettei ne vaikuttaisi rytmiin. Ja meillä on sen verran eläväinen/energinen poika, että uni...

Yhteistyössä