Toinen lapsi??

Meillä poika oli 5 kk, kun plussasin. Todellinen luomuihme, koska meillä ei pitänyt olla käytännössä mitään mahiksia tulla raskaaks ilman hoitoja. Esikoinen on ICSI:n tuloksia. Nyt ikäeroks tulossa 1 v 1 kk. =)
 
meillä 4kk ikäinen esikoinen ja toinen saa tulla jos on tullakseen. mielenkiinnosta kysyisinkin, ootteko imettäneet raskaaksi tullessanne vai onko vauva ollut korvikkeella? meillä täysimetys päällä ja siksi epäilen raskautumistani ihan lähiaikoina...
 
Kuukuna olethan tietoinen että täysimetyksen raskautta ehkäisevä vaikutus heikkenee jos imetysväli on yli neljä tuntia? Eli yölläkään ei saa tulla tuota pidempää taukoa. Vauvalle ei saa myöskään antaa yhtään mitään muuta syötävää, tätä en kyllä itse ymmärrä, mistä se munasarja tietää onko vauva saanut muuta ruokaa jos tuo imetysväli pysyy alle neljän tunnin B)

hmm.. nyt en löytänyt enää sitä artikkelia mitä etsin ja missä oli tuosta imetyksen suojaustehosta. Toisessa artikkelissa oli nyt että alle kuuden tunnin imetysvälit... pitää tutkia asiaa tarkemmin...
 
Hei vaan!
Meillä olisi myös toinen vauva tervetullut (esikoinen on kohta 6kk.). Neiti on edelleen täysimetyksellä, joten olen ajatellut että ehkä sen vuoksi ei tärppää vielä hetkeen.
Jos imetysväli on yli 4h, kuten joulumami kirjoitti, niin tarkoittaako se että menkat voivat alkaa vai voiko raskaaksi tulla ilman menkkojakin? Takaisin bilsan tunneille pitäisi mennä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tammimamma82:
Hei vaan!
Meillä olisi myös toinen vauva tervetullut (esikoinen on kohta 6kk.). Neiti on edelleen täysimetyksellä, joten olen ajatellut että ehkä sen vuoksi ei tärppää vielä hetkeen.
Jos imetysväli on yli 4h, kuten joulumami kirjoitti, niin tarkoittaako se että menkat voivat alkaa vai voiko raskaaksi tulla ilman menkkojakin? Takaisin bilsan tunneille pitäisi mennä =)
Menkat voivat kyllä alkaa vaikka imetysväli oliskin alle 4h. Ja kyllähän aina ennen niitä ensimmäisiäkin menkkoja on ovulaatio 2 viikkoa ennen kun menkkojen pitäisi alkaa. Eli voit tulla raskaaksi niin ettei sulla kerkee olla menkkoja ollenkaan. Tsemppiä :flower:
 

Yhteistyössä