G: mitä oireita oli ennen vauvan syntymää/synnärille lähtöä?

puhutaan että jollain maha toimii h-hetkeä ennen paremmin kuin normaalisti tms..

itselläni esikon kanssa meni vedet TÄYSIN yllätyksenä keskellä yötä 1kk aikaisemmin. joten oireeton oli lähtö (vedet siis tuli) :heart:

toisen kanssa edellisenä iltana olimme vanhemmillani ja muistan ainoan "oireen"- en todellakaan meinannut päästä sängystä ylös- en sitten mitenkään päin. koski ja sattui niin saata.nasti.
seuraavana yönä vedet menikin sitten.. :heart:

nyt kolmatta odotan ja kaikenlaista kipua ja oiretta löytyy- nyt uusin on jatkuva pahoinvointi ja siihen päälle hervoton väsymys. sellainen oksennustauti olo :$
tänään rv 35 joten tuskin lähtöä meinaa vielä..

miten muilla on lähtö tullut- yllättäen vai odotetusti??? :attn: :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja PulttiBois:
toisen kanssa edellisenä iltana olimme vanhemmillani ja muistan ainoan "oireen"- en todellakaan meinannut päästä sängystä ylös- en sitten mitenkään päin. koski ja sattui niin saata.nasti.
Mulla oli kanssa edellisenä yönä selkä niin kipeä, ettei vessaan könyämisestä meinannut tulla mitään... Ei siis supistuksia, vaan julmetun kipeä selkä. Olin huhkinut pihalla koko päivän, luulin että siitä johtui ;) Aamupäivällä alkoi supistukset ja poika syntyi illalla :heart:
 
mulla tuntu yöllä semmosta menkka vihlontaa pari kertaa vattas,nousin vessan ja saman tien ku ylös pääsin meni vedet. supistukset alko vasta 4-5 tuntia vesien menosta...

jännityksellä oottelen miten tässä toisessa raskaudessa käynnistyy...
 
Mulla toimi masu enemmän kuin hyvin pari päivää ennen vesien menoa. Ei kipeitä tai muitakaan supistuksia. PAri kipeää supparia oli 4 tuntia ennen vesien menoa lenkillä ollessani. Vesien menosta meni 2-3 tuntia, ennen kuin supistuksia tuli.
 
Mulla tuli esikoisesta limatulppaa (veristä limaa) aamulla veskikäynnillä. Supistukset alkoi n. 4-6h kuluttuu ja synnytys kesti 6h.

Saas nähdä miten nyt. Oireita ei taaskaan näinä viimeisinä päivinä ole oikeestaan ollenkaan, et kai kaikki tapahtuu taas kerralla.
 
Kahdessa aiemmassa raskaudessa ei mitään... molemmat käynnistyneet säännöllisillä suppareilla keskellä yötä... ja siitä n. 2 tuntia on vauva ollut sylissä :heart: saas nähdä miten tämä kolmonen sitten...
 
rouvaäiti
Varsin odotetusti tuli lähtö kakkosen kanssa. Edeltävä vuorokausi oli kivuttomia supistuksia tasaisesti ja sitten aamusta alkaen supisteli... hiljalleen supparit koveni ja laitokselle lähdettiin myöhään iltasella, aamuun mennessä oli vaavi kainalossa.
 

Esikon aikaan olin jo ennalta sairaalassa, käynnistivät raskausmyrkytyksen takia.
Kakkosen synnytys alkoi yöllä tosi kipeällä supparilla ja siitä 1h20min poika oli maailmassa.
Kolmosen synnytys alkoi suppareilla, jotka tihentyi nopsaan, mutta eivät missään vaiheessa olleet oikein kivuliaita. Mentiin kuitenkin onneksi näytille, olin 7 cm auki. Synnytyksen kokonaiskesto oli 1h30min.
 
N. viikkoa ennen oli menkkasärkyä alavatsalla. Paria päivää ennen synnytystä oli " sukkapuikko pistoksia" kohdunsuulla ja aivan järkyttävää paineentunnetta alavatsalla jonka myöhemmin tajusin synnytyksen kunnolla käynnistyessä supistukseksi. ( supistus tuntui siis vain häpyluun yläpuolella pienellä alueella lähes koko synnytyksen ajan. Mun supparit ei ollu siis yhtään niinkuin oppikirjoissa vinkataan, siksi en ensisynnyttäjänä tunnistanut. ) Vielä muistan semmosen että n. viikkoa ennen synnytystä mulle iski " kummallinen olo" Olin tosi huonovointinen ja jotenkin " vetelä olo"...silloin jo äiti mulle sanoi ettei mee enää kauaa...eikä mennytkään:)
 
Majj jotkut tuola huhtikuisten puolella sitä mielestäni niin hyvin tuolla kuvas " sukkapuikko pistoksia" eli tuntuu kohdunsuulla tosi kipeää terävää pistosta, aivan kuin sukkapuikolla tökittäis. :LOL: :whistle: :D sen muistan myös että noi pistokset alko usein silloin kun olisi pitänyt liikkua. Eli käveleminen esim. kaupassa teki todella kipeää noiden pistoksien takia, mummotkin päästeli mun hitaan köpötykseni ohi :D
 
Mulla oli muutamana aikaisempana yönä tullut kipeämpiä suppareita, mutta sinä aamuyönä kun sitten lähtö tuli, niin suppareista kyllä tiesi heti, että tänään lähdetään synnyttämään. Olivat paljon kipeämpiä ja napakampia ja erilaisia muutenkin mitä aikaisemmin. En vaan osaa selittää, että miten. :D
Ja kun ne synnytyssupparit alkoi, niin limatulppa irtosi ja maha kyllä suoritti itsestään totaalityhjennyksen. :LOL: :LOL:

Tsemiä tulevaan synnytykseen! :hug:
 
Lähtö tuli aika yllättäen vaikka osasinkin jotain jo aavistaa aamulla, kun oli vatsanpohjassa outo tunne. Vellille maha ei menny, mutta ihmettelin, kun päivän aikana kävin kolme kertaa isolla asialla. Iltapäivällä tuli yksi ainoa kipeämpi supistus, menkkakipuja vastaava, ja samantien meni vedet. Poika synty 8h35min veden menon jälkeen :heart:
 
mulla meni limatulppa viimesen lääkärinlan jälkeen,pultoista vkoa ennen synnytystä olin äippäpolilla turvotuksen takia tutkittavana,sillon oli jo 2cm auki. synnytystä edeltävänä pvänä oltiin äitini kans kaupoilla,järkättin isän 60vee juhlia... illalla lähettiin viel ukon kaa hakemaan akvaariota mulle... ei mitää oireita,ei suppareita. illalla ja yöllä oli tosi ärsyyntyny olo,vajaan tunnin välein heräilin ja olin kauhean kiukkuinen... sit vedet poksahti ku viimesen kerran nousin sängystä,ajattelin vessaan ja juomaan mennä ku niin oli nihkee olo. :D vähä järkytti ku se vesi meni tuli tasan mieleen : "Voi v****,nyt se syntyy!".. :LOL:
 
Viimeisen viikon ajan olo muuttui koko ajan kamalammaksi ja kamalammaksi. Jokainen päivä tuntui yksistään pahemmalta kuin koko 9 aiempaa kuukautta yhteensä, mukaan luettuna se edellinen kamala päivä. En saanut maattua, en istuttua, en käveltyä, en mitään. Fyysiseen kamalaan, tuskastuneeseen oloon liittyi myös aivan tolkuton itkuherkkyys. Muutamaa päivää ennen synnytystä raskaudenaikainen ummetus helpotti ja sain tyhjennettyä itseni. Ei mitään ruikulia, mutta toimitti kuitenkin.

Edellisenä iltana nukkumaan mennessä oli vaan sellainen olo, että huomenna tapahtuu. Aamuyöllä puoli viideltä meni sitten vedet...
 

Yhteistyössä