Hakutulokset

  1. J

    Englannissa asuneet! Mikä oli semmoisen paahdettavan "leivän" nimi?

    Onkohan täällä briteissä käyneitä tai olevia? Olin siellä itse kauan sitten, ja nyt jossain nostalgiahuumassa haluaisin tiettyjä britti-eväitä. Niin mikä oli semmoisen leivänpaahtimessa paahdettavan pesusienen näköisen "leipäsen" nimi? Semmoinen kämmenen kokoinen, valkoista vehnää, aivan...
  2. J

    juo tässä nyt sitte lomaillan ratoksi punkkua, kun...

    noi hedelmäkärpäset tykkää punkusta yhtä paljon kuin minä! Olen jo kolme onkinut lasista, hätistä koko ajan ympärillä pörrääviä pois ja joudun juomaan hirrveetä vauhtia, että saan edes oman osani, jonka katson (maksajan ominaisuudessa) olevan jokseenkin 100% ! :mad: ja :p
  3. J

    Mikä on IN 10-vuotiatten tyttöjen keskuudessa?

    Siis alle 20 euron jutut. Haluaisin lähettää vaikka joululahjaksi jotain "tyttökrääsää" yhdelle 10-vuotiaalle tytölle. Perhe elää varsin vaatimattomasti, joten haluaisin lähettää tytölle jotain mitä "kaikilla mullakin on". Vaikka joutavaakin. Kiitän etukäteen ehdotuksista!
  4. J

    mihin kokoon asti esim. molo tai ej sikke lej tekee vaatteita?

    Käveltiin eilen paikallisen lastenvaateliikkeen ohi ja siinä oli tytön mielestä ihana paita ikkunassa. Se saattoi olla molo, ainakin sitä myydään siellä ja ej sikke lej:tä. En ole siis koskaan ostanut noita merkkejä. Varoitin flikkaa, että ehkä ei oo sun kokoa siellä, rassukka kun on vähän...
  5. J

    Onko Suomessa museota tms jossa olisi eläinten luurankoja?

    Poika 5-v on koko kesän hingunnut "luumuseoon". Tiedä missä ohjelmassa se on nähnyt että museossa on dinosauruksen luuranko tai jotain, mutta nyt pitäis nähdä semmoinen. Koska lähin dino lienee Lontoossa, niin kelpaisi joku muukin eläin. Auttakaas! Täältä Turusta en keksinyt yhtään...
  6. J

    Mulle alkaa valjeta kuinka hankalaa lapsen koulunkäynti on...

    Esikoinen menee syksyllä kouluun. Mä olen jo tovin kärvistellyt Kuinka mun vauva voi mennä kouluun - kriisissä. Mutta tässä alkaa pikkuhiljaa laskeutua tajuntaan, kuinka _kovin_ hankalaa se tulee olemaan. Siis mun kannalta. Mä kun olen niiiin huono äiti, että mä käyn töissä ja vieläpä 40...
  7. J

    Kevättähti

    Kai te tiedätte millainen kukka on kevättähti? Sininen, tähtimäinen, kukkii just nyt Varsinais-Suomessa. Siis jo ennen krookuksia yleensä. Leviää helposti koko nurmikolle, sipulikasvi. Kun flikka oli eskarissa kertonut, että meidän pihalla on leskenlehtiä ja kevättähtiä, niin kukaan lapsista...
  8. J

    auttakaa - virkkaustermit! pliis!

    Olen virkannut viimeksi yläkoulussa eli 25 vuotta sitten. Nyt flikka tahtoo virkatun pipon. Tai siis virkkaisin jo yhden sytomyssyn, ihan hyvä tuli vaikka tajusin vasta äsken, että olen tehnyt sen puolipylväillä enkä oikeilla pylväillä. No kun koitan etsiä täältä aa) tyttömäisen pipan...
  9. J

    Voihan tietokone ja uudet härpäkkeet

    Mies sanoi ohimennen eilen, että "olikssullajotaintärkeetätässämunkoneell..." Ei kai, vastasin. No ei ollut, ei. Mutta se siis on asentanut tähän kaiken uudestaan, eli poissa on mun bookmarkit, mun talletetut salasanat (mistä mä ne muka enää muistan, suurin osa on ollu jo kolme-neljä vuotta...
  10. J

    ÄLLÖÄ! Myslissä oli MATOJA!

    Mies oli eilen käynyt kaupassa, oli ostanut itselleen mysliä, minä en siitä tykkää. Tänään iltapalalla avasi sitä pussia, näytti mullekin, et onks tää ihan normaalin näköistä? No siltä puolelta mistä mä katsoin, näkyi heti, et pussin ulkopuolella oli matoja, ja niitä oli sisäpuolellakin sit...
  11. J

    talvi on kiva, paitsi...

    Talvi on ihan ok vuodenaika, mukavampi kuin syksy esimerkiksi. Olen vilukissa, mutta kyllä ulkona on mukavaa kun on kunnon vermeet. Talvi-ilma on mukavan raikasta. Ihanaa kun on lunta. Mies laittaa mulle aina auton lämmitykseen, ja kun on sisätilalämppäri niin ei tarvii krapata aamuisin...
  12. J

    LUMIKKI teatterissa Turku tahi Tampere, onko kukaan käynyt katsomassa??

    Ollaan menossa eskarilaisen kanssa lauantaina katsomaan Turkuun. Se on Teatteri 2000:n vieraileva näytös, tamperelainen teatteri, Antti Majanlahti ohjaajana. Niin tulipa mieleen hakea kirjastosta Lumikki, että voidaan ensin lukea... No siellä tietenkään ollut kuin Grimmin alkuperäinen...
  13. J

    Pitikö taatelikakku kääriä folioon vai kui?

    Tein eilen uunillisen taatelikakkuja ja nyt ne pitää piilottaa, ettei mies löydä niitä ennen joulua. Isoimmasta on jo neljännes kadonnut, yöllä ensin vähän ja aamulla mies ja lapset vain "maistoi" vähän. Ja se on ISO kakku, josta kuuluu leikata semmosia paperinohuita siivuja. Mutta kysymys...
  14. J

    MIKS mun hiukset putoo päästä?

    Mulla on jo useamman kuukauden ajan lähteny hiuksia paaaaljon enemmän kuin ikinä ennen. Kohta oo enää ollenkaan hiuksia päässä... :o Älkää sanoko, et laihtuminen on syypää! (Muuten lähden suklaata ostamaan :( )
  15. J

    Miten tällä "POM-POM" langalla oikein päätellään?

    Tein suoran kaulahuivin, mutta nyt ihan loppuhetkellä tuli tenkkapoo. Jos mä päättelen tän niinkuin tavallisella langalla, niin sehän vetää sen ihan kurttuun. Mulla on 10 silmukkaa leveä huivi, et mielellää ei kurttuun, kiitos. Apuva, ja kiitos!
  16. J

    Partiolaisten adventtikalenteri!

    Niitä on tässä kylillä joka vuosi myynyt tusina pikkupartiolaista, mutta nyt ei yhtäkään. Ja mä tarviin kaksi kalenteria. Josko jollain on vielä myymättä, niin laittakoon yksäriä! Tuun huomenna kattomaan palstalle. :D
  17. J

    pojalla on "asiaa"

    jughvjdjxdjfjhdhfjfdfudurhruyeiioueroiuooour yiur7t8et8uuiuro84utdhfueeeeeeeeriuewreeiuo hruryrerymccc,heur4w83334uuuuiure fiur ifyugdyeeeerrrrrrrrrr urdy UD UE UWUWE W XJSHDJSXDHDUASAGDEJUUAWAWYWYTEYUEWWUWURIE ÖÖÖÖÖÅÖPÅÖGFÖHLFLGFKLKLFGLGGKH OOOO OOXJTIUEKDY UE USEGT7EWT :D :laugh: :heart...
  18. J

    Sanokaas mikä on se leikkokukka,

    Leikkokukka, nimi alkaa E:llä, mahdollisesti eu... Yleensä valkoinen, muistuttaa ruusua mutta on hennompi. Aika semmoinen vihervä, että jos niitä on paljon, niin tulee semmoinen vihreä-valkoinen kimppu. En vaan millään saa päähäni mikä sen nimi oli...
  19. J

    Kiva linjamuutos palkanlaskennalla!

    Oon ollu 2 vuotta töissä pitkän äitiys- ja hoitovapaan jälkeen. Koko tän 2 vuotta on kelvannut neuvolan todistus lapsen sairaudesta. Viime viikolla lapset oli kipeitä, olin itse ti ja to poissa, ke ne oli mummolla ja perjantaina mies oli kotona. Niin tänään, minuuttia ennen kuin lähdin kotiin...
  20. J

    toppahaalarit... 122 vai 128 ...pohriskelee

    Flikka onkin hankalan mittainen, 121 cm. Sillä on 122 cm Lassietec-välikausihaalari ja Lassien toppahaalari tahdotaan talveksi. Vk-haalari on täsmälleen sopivan kokoinen nyt. Niin mä siis onkaan, että jos ostan isomman niin onko se sit liian iso ja jos ostan 122 niin onko se keväällä pieni...

Yhteistyössä