Onko Suomessa museota tms jossa olisi eläinten luurankoja?

Poika 5-v on koko kesän hingunnut "luumuseoon".

Tiedä missä ohjelmassa se on nähnyt että museossa on dinosauruksen luuranko tai jotain, mutta nyt pitäis nähdä semmoinen.
Koska lähin dino lienee Lontoossa, niin kelpaisi joku muukin eläin.

Auttakaas! Täältä Turusta en keksinyt yhtään paikkaa, mutta kyllä me nyt parisataa kilsaa voidaan ajaa, vaikka vain muutaman luun tähren...

:D

Kyllä siis tämänkin tiedon pitäisi palstalta löytyä, kun kerta kaikki muukin tiedetään...
 
vieras
Pikkukakkosessa siinä ohjelmassa missä lapset esittelevät tekemisiään yhdet pikkutytöt kävivät isänsä kanssa luonnontieteellisessä museossa (hki). Katsoin ohjelmaa sivusilmällä ja olin näkevinäni dinosauruksen luurangon. (En itse ole käynyt ko. museossa vuosikausiin. Karvainen täytetty mammutti sieltä ainakin löytyy.)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pikkukakkosessa siinä ohjelmassa missä lapset esittelevät tekemisiään yhdet pikkutytöt kävivät isänsä kanssa luonnontieteellisessä museossa (hki). Katsoin ohjelmaa sivusilmällä ja olin näkevinäni dinosauruksen luurangon. (En itse ole käynyt ko. museossa vuosikausiin. Karvainen täytetty mammutti sieltä ainakin löytyy.)
Siellähän oli juuri suuri rempontti. olisikohan dinon luuranko tuotu remontin jälkeen vetonaulaksi????
 
Alkuperäinen kirjoittaja social:
Onhan Turussa luonnontieteellinen museo, eikö siellä ole skeletoneja?
Kiitos, ihmiset!

Turussa on biologinen museo, mutta siellä ei ole luita, vain täytettyjä eläimiä luontomaisemissa. Se on muuten vallan herttainen pikku museo, jossa kannattaa käydä, ei ole pienille lapsille liian iso.

:D
 
mä vaan
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Helsinkin luonnonhistoriallisessa museossa on jos jonkinmoista luurankoa. Tosin kotoisista suomalaisista eläimistä lähinnä. Taitaa siellä yksi krokotiilikin olla :)
Krokotiileja, norsuja, kirahvi jne. On siis muitakin kuin suomalaisia eläimiä. Oli jopa joitain apinoiden luitakin, ihan tädyellisinä luurankoina.
 
vieras
Kävin just vuosi sitten Helsingin luonnontieteellisessä museossa ja siellähän se dinon luuranko on, oli myös 15 vuotta sitten kun koulun kanssa käytiin. Viimeksi oli myös siellä ekassa kerroksessa sellanen luunäyttely, jossa eri eläinten luita, oli tosi hienoja! Siellä on joku iltapäivä, olisko torstaina viimeset tunnit kun pääsee ilmaseksi.
 

Yhteistyössä