Kiva linjamuutos palkanlaskennalla!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juuei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

juuei

Aktiivinen jäsen
14.02.2005
7 292
0
36
Oon ollu 2 vuotta töissä pitkän äitiys- ja hoitovapaan jälkeen.
Koko tän 2 vuotta on kelvannut neuvolan todistus lapsen sairaudesta. Viime viikolla lapset oli kipeitä, olin itse ti ja to poissa, ke ne oli mummolla ja perjantaina mies oli kotona.
Niin tänään, minuuttia ennen kuin lähdin kotiin tulee palkanlaskijalta säpo, että nää on puhelimitse myönnettyjä, kahden päivän palkka vähennetään tilistä.

NICE! Olis ollu kiva tietää tästä pikku linjamuutoksesta! Heillä toki on oikeus, mua pännii se, että ei olla johdonmukaisia! Kyllä mä voin viedä ne Mehiläiseen (sillä terveyskeskuksesta ei aikaa saa jos on lapsen nuhakuume kyseessä ) joka kerta kun ne aivastaa, mutta sitten mä todellakin olen pois itse henkilökohtaisesti sen 3 päivää per lapsi...
Se maksaa muistaakseni n. 70 yhdestä ja reilu 50e toisesta lapsesta (jos on yhtä aikaa) plus bensat (60 km) ja parkkimaksut, niin en mä todellakaan tienaa päivässä niin paljon...

Kurja juttu! Miksei muka neuvolan todistus ole riittävä? Kuka sulle lupasi että saat olla pois?

Meillä kävi joskus niin, että pomo laitto työkaverille palkattomat päivät kun selvisi että lapsi oli sairastunut pe iltapäivällä ja tää työkaveri oli sitten ma, ti ja ke hoitamassa. Koko ajan oli siis sama muksu kipeänä ja sama sairaus.... Kun ne kolme päiväähän on tarkoitettu sen sairaan lapsen hoidon järjestämiseen, tässä tapauksessa työantaja katsoi että olisi ollut pe, la ja su aikaa hommata hoitaja lapselle.. Kurjia juttuja nämä, vaikka toisaalta ymmärtääkin työnantajan puolta.

minkä alan työ?

täällä meilläpäin ei kyllä ikinä edes myönnetä mitään puhelimitse. ja harvoin neuvolasta kirjottavat mitään, vaan pitää mennä päivystävälle sairaanhoitajalle

Kurja juttu! Miksei muka neuvolan todistus ole riittävä? Kuka sulle lupasi että saat olla pois?

Meillä kävi joskus niin, että pomo laitto työkaverille palkattomat päivät kun selvisi että lapsi oli sairastunut pe iltapäivällä ja tää työkaveri oli sitten ma, ti ja ke hoitamassa. Koko ajan oli siis sama muksu kipeänä ja sama sairaus.... Kun ne kolme päiväähän on tarkoitettu sen sairaan lapsen hoidon järjestämiseen, tässä tapauksessa työantaja katsoi että olisi ollut pe, la ja su aikaa hommata hoitaja lapselle.. Kurjia juttuja nämä, vaikka toisaalta ymmärtääkin työnantajan puolta.
Ei kai sitä tarvii kenenkään luvata, se poissaolohan on lakisääteinen, kunhan ilmoitan esimiehelleni. Palkanmaksuasia on eri.
Mun esimies on vallan joustava ja luottaa alaisiinsa (kaikki 2 kpl). Firma on iso. Mä en ole ollut epätavallisen paljon pois, enkä epämääräisillä syillä, aina on ollut todistukset.

Mulla on nyt itsellä se flunssa joka oli lapsilla viime viikolla, mut nyt kyl menen ensin töihin tappelemaan tästä asiasta, ja sit saatan lähteä iltapäivällä Mehiläiseen (firman piikkiin...) Sen verran sieppaa.
(tai sit rauhoitun huomiseksi)

:kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja veeras:
minkä alan työ?

täällä meilläpäin ei kyllä ikinä edes myönnetä mitään puhelimitse. ja harvoin neuvolasta kirjottavat mitään, vaan pitää mennä päivystävälle sairaanhoitajalle
toimistohommaa.
tääl nimenomaan ei PÄÄSE lääkärille. Paitsi siis sinne Turkuun Mehiläiseen tietty. Mut se ei oo mun mielestä enää kohtuullista, ainakaan mun palkalla.

Luuletko tosiaan että palkanlaskijat päättää tuollaiset asiat? Eiköhän johto ne päätä. Mutta olisi sun esimiehesi pitänyt asiasta muistuttaa kun ilmoitit hänelle poissaolostasi että käytäntö on muuttunut. Ja yhtenäinen linja, se nyt on vähintä mitä voi vaatia.

Alkuperäinen kirjoittaja veeras:
minkä alan työ?

Meillä saadaan todistus neuvolasta ihan soittamalla, ja joskus myös jos ite on sairas niin riittää kun soittaa työterveyshoitajalle... Tosin minä saan olla pois töistä palkallisesti sairaita lapsia hoitamassa myös ilman todistusta sen kolme päivää mutta siittä huolimatta hommaan yleensä todistuksen.

Meillä esimies toimittaa sähköisesti palkanlaskentaan tiedon poissaolon syystä ja siitä onko palkallinen vai ei , sillä kyselin tuota että kuka on puhelimessa ottanut tiedon vastaan.

Ei niillä pitäis palkanlaskennassa olla mitään sanomisia poissaolon syyhyn, vaan se on esimies joka hyväksyy poissaolon syyn. Ole siis häneen yhteydessä asiasta. En ole varma onko lakisääteinen, mutta ainakin meillä ne poissolopäivät pitää olla peräkkäiset kun samasta sairaudesta on kyse tai muuten ne tosiaan on palkattomia. Samoin jos perjantaina on pois lapsen sairauden takia, niin ne kaksi muuta päivää on nimenomaan la ja su.

Alkuperäinen kirjoittaja sirppi ja vasara:
Ei niillä pitäis palkanlaskennassa olla mitään sanomisia poissaolon syyhyn, vaan se on esimies joka hyväksyy poissaolon syyn. Ole siis häneen yhteydessä asiasta. En ole varma onko lakisääteinen, mutta ainakin meillä ne poissolopäivät pitää olla peräkkäiset kun samasta sairaudesta on kyse tai muuten ne tosiaan on palkattomia. Samoin jos perjantaina on pois lapsen sairauden takia, niin ne kaksi muuta päivää on nimenomaan la ja su.

niistä päivistä ole pakko maksaa täyttä palkkaa. Joissain paikoissa maksetaan puolet päivän palkasta tms..

Alkuperäinen kirjoittaja ---:

niistä päivistä ole pakko maksaa täyttä palkkaa. Joissain paikoissa maksetaan puolet päivän palkasta tms..

Minkä alan tessistä puhutaan?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

on ihan yleisen systeemin mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

on ihan yleisen systeemin mukaan.

Ei sellasta olekaan, tai ei ainakaan sitovaa...tessi ja työsopimus määrittää sen, miten asia hoidetaan.

edellisessä työpaikassa talouspäällikkö muutti käytäntöä ja sanoi että 1 päivässä pitää järjestää lapselle hoitaja mikäl sairastaa ja jos tarvittaessa kuulemma puoliso pitää sitte sen toisen päivän. :snotty:
onneksi en ole enää kyseisessä paikassa töissä :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:
edellisessä työpaikassa talouspäällikkö muutti käytäntöä ja sanoi että 1 päivässä pitää järjestää lapselle hoitaja mikäl sairastaa ja jos tarvittaessa kuulemma puoliso pitää sitte sen toisen päivän. :snotty:

No eihän tollasia voi yksipuolisesti päättää, pitäkää nyt ihmiset hiukan oikeuksistanne kiinni...

Työpaikalla ei kukaan voi sopiva mitään huonompaa kuin mitä tessissä sanotaan! Tarkistaa nyt omanne. Tosin työnantajalla on oikeus vaatia poissoloista lääkärintodistus jos niin haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:

No eihän tollasia voi yksipuolisesti päättää, pitäkää nyt ihmiset hiukan oikeuksistanne kiinni...

ainakin metallin tes on niin että jos metallin tes-isä on hoitamassa lasta, äiti on velvollinen toimittamaan lapun omalta esimieheltään että on ollut töissä.

ON laillista, testattu.

Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Työpaikalla ei kukaan voi sopiva mitään huonompaa kuin mitä tessissä sanotaan! Tarkistaa nyt omanne. Tosin työnantajalla on oikeus vaatia poissoloista lääkärintodistus jos niin haluaa.

aina ei hoitajan lappu riitä, huomio.