Hakutulokset

  1. M

    Ongelmia omassa äitisuhteessa

    En tiedä kuuluuko tämä tänne, mutta kertoisitteko asiaan mielipiteenne? Mulla on 12/07 ja 03/10 syntyneet lapset. Oma äitini kasvatti meidät kolme lastaan pelotellen, uhkaillen, huutaen ja lyöden. Oltiinkin siis tosi kilttejä lapsia, juu. Myös minä olen luonteeltani lyhytpinnainen kuten...
  2. M

    Muotikoru?

    Mikä on se koru mitä "kaikilla mammoilla" näkee? Hopeanvärinen, kolme pallukkaa paksussa hopeaketjussa? En oo keltään kehdannu kysyä et hei mikä toi on ku teillä kaikilla on tommoset...
  3. M

    Vauva 3,5kk ei syö! Auttakaa!

    Meillä pulloruokittu vauva, joka 2kk ikäisestä asti ollut todella haasteellinen syötettävä. Aikaisemmin söi hyvin puoliunisena, nyt tuntuu kuin ei olisi nälkäkään. Toisinaan pyörittelee vain pulloa suussaan. Tänään syönyt 250ml päivän aikana. Yöllä taisi mennä 100ml+150ml. Eli kirun kirun puoli...
  4. M

    Välilihan venyttäminen ja hierominen etukäteen - estikö episiotomian/repeämän?

    Otsikossahan tuo tulikin. En ole jaksanut venyttää, kerran kokeilin mutta tuntui niin puuduttavalta. Nyt LA 5 pvän päästä ja alkanut epäilyttää, olisko sittenkin pitänyt ja ehtiskö vielä... Mitä mieltä synnyttäneet? Mulla yksi synnytys jo takana ja siinä väliliha leikattiin.
  5. M

    Joku jättänyt päikkärit pois vajaa 2-vuotiaana?

    Meidän 1vkohta9kk poika ei nukkuisi päikkäreitä enää millään!! Ja mulla menee hermo. Nytkin tunnin maannut ja pyörinyt, eikä nuku. SIsällä eikä pihalla. Viime yönä nukkui 12h yhdellä pienellä herähtämisellä klo 01.30. Riittääkö se?! En tiedä onko nyt niin erityisen väsynytkään kun ei nuku...
  6. M

    Hammastahnan syömisestä

    Kun kävimme poikani kanssa ekan kerran hammashoitajalla tuossa vuoden ikäisen kieppeillä, meille neuvottiin alottaan hammastahnan käyttö. Pikkurillin kynnen kokoa vastaava määrä riittää ja ei tarvi osata sylkeä tahnaa pois... Fluoritabuista meille ei puhuttu mitään. Eikä niitä saatu. Eikä olla...
  7. M

    1v6kk joka ei ole vielä koskaan syönyt itse?

    Eli meillä tuommoinen poika. Syöminen ollut aina takkuista ja hankalaa, kiinteitä alkoi syödä oikeastaan kunnolla vasta 10kk ikäisenä. Tuossa 3kk sitten siirryttiin vähitellen syömään "aikuisten ruokaa", aluksi tehosekoittimella hienonnettua, nyt menee jo haarukalla muussattukin. Tosi huono...
  8. M

    Perhepäivähoitajaan liittyvä ei niin vakava kysymys

    1,5 vuotias poikamme on ollut perhepäivähoitajalla hoidossa nyt parisen kuukautta, hoitajaan ja hänen perheeseensä olemme ehtineet lastamme viedessä/hakiessa tutustua jonkin verran. Hoitajan tytär pääsee nyt ylioppilaaksi. Tuleeko lapseni, siis meidän vanhempien muistaa häntä jotenkin, ja miten?!
  9. M

    1v5kk univaikeudet

    Meillä alkoivat noin kuukausi sitten univaikeudet, kun alkoi yhtäkkiä nukkumaan 3h päiväunia 1-2 tunnin sijaan. Iltaisin oli vielä nukkumaanmenoaikaan, 9:ltä tosi virkeä. Sängyssä pyöri 1-1,5 tuntia, eikä päästänyt pois nukuttajaa, vaan vieressä oli istuttava hiljaa kunnes unessa. Heräilee...
  10. M

    Haukkuva yskä - milloin lääkäriin?

    Meillä nyt 3 pvää ollut haukkuva yskä ja flunssa, ikää 1v4kk, pahenee vain kokoajan, kitisee ilmeisesti kurkkuaan kaiken aikaa, päivisin syö maitoa, ehkä 300 ml ja muutama prk hedelmäsoseita. Ongelma on nämä illat, syö jotenkuten kaupan valmispuuroa ja maitoa päälle, mutta oksentaa yskiessään...
  11. M

    Äiti kipeenä - lapsi hoitoon vai kotiin?

    Kaipaan pikaista vastausta!! Olen ollut 3 vkoa työelämässä, lapsellani on huomenna edessä ensimmäinen päivä perhepäivähoidossa. Nyt olen kuitenkin kipeänä ja ilmoittanut jo töihin, etten tule huomenna. Miten teen muksun kanssa, siis miten yleensä tehdään?? Vienkö sen hoitoon, kun kerran on...
  12. M

    Mitä tämä nyt on? 1v2kk syömisestä/juomisesta

    Yhtäkkiä alkanut maitopullo kelvata huonommin ja huonommin. Juuri puhjennut 3 poskihammasta. Olen alkanut lisäämään perunan määrää ruokaan, aikasemmin pelkkä bataatti piti vatsan toimivana. Nyt kuitenkin kakka tullut ihan säännöllisesti. Eilen illalla unimaitoa 140ml juotiin puoli tuntia. Pitää...
  13. M

    Turvaistuimesta: Craco cosmic vm-04

    Ollaan hankkimassa kakkosautoon kakkosturvaistuinta. Meillä on ykkösautossa ykkösistuimena Crago Cosmic Comfort, muutama kuukausi sitten uutena ostettu. Siinä penkissähän on ne parannukset tuohon autoliiton testihäviäjään, vm-03:een verrattuna. Nyt olen hankkimassa kakkospenkiksi kuitenkin juuri...
  14. M

    Soveltumaton päivähoitoon..?

    Eli meidän tällä hetkellä 1v2kk on menossa huhtikuussa päivähoitoon. Toivon saavani hänet perhepäivähoitoon. Kyselisin, onko tuota mahdollista edes viedä hoitoon, kun syö edelleen vain sileitä soseita, ei siis samaa kuin muu perhe, juo vain tuttipullosta ja nukkuu päiväunensa vain vaunuissa...
  15. M

    Mitä teidän 1-vuotiaat syö välipalaksi?

    Meidän 1v2kk ei oo vielä koskaan syönyt välipalaa, kun ei ole ollut tarpeen. Maitoa juonut aterioiden välissä vain. Nyt kun alkanut aamuisin heräileen aikasemmin, tuntuu että välipalalle olisi tarvetta. Tänään tarjosin ekaa kertaa välipalaa, 4kk päärynäsosetta jota sattui oleen kaapissa. Ei...
  16. M

    Mikä kovettaa?!

    Nyt paloi hihat lopullisesti tuon tasan 1v. kans, kun vatsa on jatkuvasti kovalla ja kakkaamiseen menee 2-3 päivää, aluksi tulee mustaa kovahkoa pötköä ja sitten sen päälle sellanen "prööts" jota on selässä asti. Sitten luulis että nyt alkoi toimia vatsa, niin ei muutakun sama pitkä tauko...
  17. M

    Mandariinia ja vaipanvaihto pöydällä?

    EHkä tyhmimmät kysymykset ikinä, mutta voiko 1-vuotiaalle antaa mandariinia?? Meidän poika on ihan hulluna siihen. Syö kerrallaan ehkä korkeintaan 3 lohkoa. Entäs koska muut luopuvat/ovat luopuneet hoitopöydästä?? Meidän 1-vuotiasta köllitetään aina vaan pöydällä, paitsi jos sattuu oleen...
  18. M

    Käveleekö anoppi nyt ylitseni?

    Voisitteko kertoa mielipiteenne asiaan. Olen hoitovapaalla oleva 11kk ikäisen lapsen äiti, ja opiskelen samanaikaisesti etäopiskeluna siten, että lähiopetuspäiviä on 3pv/kk. Olen tähän saakka vienyt lapseni hoitoon tuoksi ajaksi omille vanhemmilleni. Vuoden aikana olemme lisäksi tarvinneet...
  19. M

    Voita leivälle?

    Meillä anoppilan kanssa ollut kädenvääntö koko 11kk poikamme eliniän ajan siitä, laitetaanko hänen leivälleen voita. Viimeksi eilen olivat sitä puoliväkisin tuputtamassa. Itse aloin miettimään, että lapsihan ei tarvii kovia rasvoja, ja mielestäni voista leivän päällä on enemmän haittaa kuin...
  20. M

    Graco Cosmic Comfort-turvaistuin - kokemuksia?

    Meillä tänään hankittu tuo istuin, enkä etukäteen hirveesti tutustunut noihin netissä tms. vaan luotin, että kaupassa kyllä kerrotaan plussia ja miinuksia ja esitellään kaikki mahdolliset mallit joista valita. No, meille esiteltiin Britaxin multi-tech, tuo ja sit se joku kolmikirjaiminen istuin...

Yhteistyössä