Hakutulokset

1. M

Tuliko teille eilen postia?

Tuli :)
  2. M

Jos peräaukosta mitattuna lapsella on 38 astetta,

Minulla sanoi lääkäri vuoden vanhasta lapsesta että pyllystä mitattuna yli 37,5 on lämpöä.
  3. M

Onko kellään kohtu taaksepäin kallistunut?

On se vaan onni että on tämä netti olemassa ja täältä löytää tietoa. Minulla myös taaksepäin kallistunut kohtu ja tuntuisi ainakin juuri ovulaation lähestyessä tämä pohjan kipu pahenevan kovasti. Minulla ei ole koskaan ollut kierukkaa.
  4. M

ponnitus vaiheen kivunlievitys ja asennot

Minulla oli toisella kerralla myös spinaali mutta minulla nuo puudutukset ovat hidastaneet synnytystä ja vaikutus kerkesi loppua ennen ponnistusvaihetta. Onko kellään kokemusta esim tuosta pudentus puudutuksesta ja sattuuko sen laitto ihan kamalasti?
  5. M

Imetyspaidoista ja -rintsikoista

Minä olen ostanut boob imetystoppeja yhtä normaalia kokoa isompana kun mitä käytän koska ovat pientä mitoitusta, ovat monipuolisia kun pukee sen päälle jonkun tunikan tai neuletakin tai kesällä käyttää sellaisenaan. Masutuubit (noppies) ovat myös käteviä kun pystyy käyttämään tavallisia paitoja...
  6. M

Kestovaipan falskaamisesta

Meillä on kovasti tykätty sisävaippa ja hh wool villahousut yhdistelmästä. Taskuvaippojen päällä meillä käytetty ohuita merino villiksiä esim onnibum tai fanttiselta ohuita pikkupirpanat villiksiä, näin ei enää juurikaan taskuvaippoja käytettäessä vaatteet kastu eikä paketista tule juurikaan...
  7. M

Mikä synnytyksessä pelottaa?

vauvakuume on kova mutta en ole raskaana tällä hetkellä ja yksi syy siihen on tuo synnytyspelko. Minulla on takana kolme: 41+6, 41+5 ja 41+6 raskausviikoilla ilman käynnistystä alkanutta synnytystä. 1.Ihanne synnytys 8h+15 min ponnistus, paraservikaali puudutus ja olisin vaikka heti...
  8. M

ponnitus vaiheen kivunlievitys ja asennot

Mistä puudutuksista on ollut parasta apua teillä joilla on erittäin kivulias ponnistus vaihe ja onko jossain tietyssä asennossa ollut parempi ja vähemmän kivulias ponnistus vaihe.
  9. M

Kovaääninen vai hiljaisempi toimitus?

Mulle sanottiin ekassa synnytyksessä ettei voi huutaa ja ponnistaa mutta synnytyksen jälkeen kätilö sanoi että onnistuin näköjään huutamaan ja ponnistamaan ja hyvin meni. Jokaisessa olen huutanut ja kaikki 3 ulkona alle 15 minuutissa. Mulla ei ole puudutukset vaikuttaneet ponnistusvaiheessa...
  10. M

kaavintaan vaikka istukka täydellinen?!

En tiedä auttaako minun kokemus mutta minulla todettiin ekan synnytyksen jälkeen kokonainen ja siisti istukka. Jälkivuoto kesti muistaakseni 5-6 viikkoa ja oli runsas mutta alkoi ennen ristiäisiä uudestaan n.7-8 viikkoa synnytyksen jälkeen ja sitä tuli älyttömästi. Olin jo pelko persiissä...
  11. M

Ehdottakaa nimeä hauva-vauvalle!

Hulda, Lyyli, Riemu, Hymy.
  12. M

<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

Täällä on kotiuduttu sairaalasta pienen pojan kanssa joka tuli loppujen lopuksi tosi vauhdilla maailmaan. 8.5 menimme aamuyöstä sairaalaan kun supisteli harvakseltaan ja pelkopoli keskusteluissa oli pyydetty tulemaan silloin kun en olisi vielä kovin kipeä. Siellä menimme perhehuoneeseen...
  13. M

Täällä odottelen huomen aamuista yli aika kontrollia. Melkein jo vietiin lapset hoitoon yheksän aikaan kun tuntu että lähtö tulee kohta, supisteli kipeesti ja tulee toista päivää tuota vaaleanpunaista verijuova limaa, mutta kakkan marjat kun nuo supistukset loppui kuin seinään. Tämä on...
  14. M

Synnytys vuoroista, mun vuoro meni vissiin jo ohi ja joudun ensi vuoteen tätä maha asukasta kasvattamaan kun on jo 10 päivää yli. Onhan se toisaalta kätevää kun voi suoraan siirtää lapsen syömään kiinteää ravintoa ja maitoa purkista :laugh: Pikkusen meinaa tämä asia välillä harmittaa kun ei...
  15. M

Onnittelut doralle pikku neidistä. :flower: Täällä tuli nyt aamulla ruskehtavaa limatulppaa, eli jotain edistystä tapahtuu alakerrassa. :D Onnea tänään vauvaa hakemaan lähteville. MOLLAKKA ja pikkunen 41+3
  16. M

Onnittelut niille jotka ovat vauvan haku reissuilta kotiutuneet ja niille jotka ovat pikku ihmistä hakemassa. Täällä kävin tänään viimosessa normaali äitiysneuvolassa ja kaikki oli ok. Nyt siirryn tuon äitiyspolin asiakkaaksi sitten torstaina jos ei sitä ennen suostu syntymään. Keskiviikko...
  17. M

Onnea poika myös täältä. :flower: Täällä on hiukkasen masentavaa kun mun odottaja kaverit on saanut vauvoja ja jo päässyt sairaalastakin vauvan kanssa kotio, sellaisia joilla oli laskettu aika mun jälkeen. :p Mulla on ensimmäinen yliaika kontrolli äitiyspolilla tosiaan vasta kun on 12...
  18. M

Täällä taasen käyty neuvolassa ja vauva on kiinnittynyt ja tosi alhaalla. Issias kivut on hirveät, välillä ei pääse liikkumaan yhtään ja nuo panadolit ei siihen paljon auta. Onko joku jostain esim asennosta tai jostain muusta saanut apua noihin issias kipuihin kun menee ihan jalka alta kun...
  19. M

*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

Minäkään en aikonut ostaa uimarengasta kun noissa kahdesta aiemmasta synnytyksestä olen ollut istuma kiellossa kaksi viikkoa joten on mennyt makoilu linjalla tai olen istunut pikku hetkiä toisella kankulla. Toivottavasti nyt kolmannella kertaa säästyis jo alakerta isoimmilta vaurioilta...

Yhteistyössä