Imetyspaidoista ja -rintsikoista

• Viestiketjun aloittaja tyhmiä kysymyksiä joo
  • Ensimmäinen viesti
tyhmiä kysymyksiä joo
Oletteko ostaneet erikseen imetyspaitoja vai nostelleet vain paidanhelmoja? Mistä saisi kivoja ja suht edullisia imetyspaitoja?

Entäs sitten imetysrintsikat.. Kuppikokoni on tällä hetkellä n. 85C-D, laskettuun aikaan reilu kuukausi. Minkähän kokoisia liivejä tässä uskaltaisi ostella.. Raskausaikana rinnat eivät ole kauheasti kasvaneet..

H&M:llä on kivoja ja edullisia imetyspaitoja. Huuto.netistä saa myös käytettynä jos jonkinmoista imetyspaitaa. Mä koin imetyspaidat hirmu käteviksi kun oltiin pois kotoa: kotosallahan on ihan sama, kulkeeko tissit paljaana ja maharöllö roikkuen :snotty: mutta perhekerhossa, kahviloissa, kylässä käydessä jne imetyspaidat oli ehdottomia.

Mun imetysliivit oli about samaa kokoa kuin rintsikkani normaalistikin ovat, ihan alkuviikkoja lukuunottamatta. Itse tein niin, että ostin yhdet halvat isot rintsikat, ja kun maidontulo tasaantui & rinnat pienenivät niin ostin muutamat lisää, oikeaa kokoa.

tein ite näin
Ostin imetyspaidan (boob) koska muuten maha olis jääny paljaaksi. Imetysliiveiksi suosittelisin aluksi jotain toppimallia (esim. Carrywell) ja sit jotain viikkojan synnytyksen jälkeen paremmat liivit, kun koko on paremmin tiedossa. itellä koko vaihtelee päivittäin/imetyksestä riippuen eli toppi on siksi parempi kuin tarkalleen tietyn kokoinen.

ap
Tässä tuppukylässä on aika huono valikoima äitiysrintsikoita ja olisi pakko tilata. Kuitenkin suosittelevat ottamaan mukaan jo laitokselle? Apua, jo on mokomasta aiheesta stressi.

Ja eihän huomaa, että olen ensikertalainen :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tässä tuppukylässä on aika huono valikoima äitiysrintsikoita ja olisi pakko tilata. Kuitenkin suosittelevat ottamaan mukaan jo laitokselle? Apua, jo on mokomasta aiheesta stressi.

Minä tyhmänä ostin muistaakseni 85D rintsikat ja oikea koko oli 75G. Että ihan vaan siksi sanon...

tein ite näin

Netistä saa helposti :) ja voi palauttaakin, kun on postissa tullu. Ehdottomasti mukaan laitokselle! Imetyspaidoilla ei oo niin kiire..

vieras
Ostin yhdet carriwellin pehmeät saumattomat liivit ennen synnytystä, ja toiset samankokoiset myöhemmin sitten. Aivan loistavat, ja koot on myös niin, että ei tarvi olla ihan justiinsa. Verkkokaupoissa esim. taikapilvi myy.

papukaijan ruokottomat puheet
Mä en ole kertaakaan elämässäni ostanut yhtäkään imetyspaitaa enkä yksiäkään imetysrintsikoita. En ole kertaakaan elämässäni myöskään ostanut yhtäkään äitiysvaatetta! :xmas:

Käytin venyviä urheilutoppeja, tavallisia paitoja ja äitiysvaatteina oli mustat mekot venyvää kangasta. :xmas:

vieras
tutkaile myös nettikauppojen valikoimia, ainakin paitoja paljon paremmin kuin kaupoissa! Rintsikat ainakin mun on ostettava niin et pääsee hiplaan ja sovittaan heti...niitä en viitti tilata, mut muutaman paidan aattelin ihan netistä tilata.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ostin yhdet carriwellin pehmeät saumattomat liivit ennen synnytystä, ja toiset samankokoiset myöhemmin sitten. Aivan loistavat, ja koot on myös niin, että ei tarvi olla ihan justiinsa. Verkkokaupoissa esim. taikapilvi myy.
Taikapilven sivuilla on useita erilaisia, mitkähän noista sinulla oli?

mä oastin omat imetysliivit lindeksiltä. jos on aukeeva luukku niin kannattaa kattoa että sisäpuolella on kolmio kangasta joka tulee rinnan ympärille, ovat tukevammat ja yöllä miljoona kertaa helpommat laittaa kiinni.
mulla kasvo rinnan koko 75c:stä 75e:en.. :whistle:

Minä olen ostanut boob imetystoppeja yhtä normaalia kokoa isompana kun mitä käytän koska ovat pientä mitoitusta, ovat monipuolisia kun pukee sen päälle jonkun tunikan tai neuletakin tai kesällä käyttää sellaisenaan. Masutuubit (noppies) ovat myös käteviä kun pystyy käyttämään tavallisia paitoja eikä imetettäessä jää maha näkyviin. Imetys liivit olen ostanut ihan prismasta(triumph).

Mulla on myös imetysliiviostos edessä ja kokoni tiedänkin, kun olen jo 4 kertaa imettänyt eli kun normaali koko on 70a (tai aa) niin imetysliivikoko on joko 70c tai 75b. Aikaisemmin olen ostanut sekä halpiksia, että Triumphin-liivejä ja ehdottomasti ostan Triumphit nytkin, eivät ole kalleimpia, mutta ihan eriluokkaa kuin mitkään niistä halpiksista joita olen ostanut.

Imetyspaitoja mulla ei ole koskaan ollut. Jos käytettynä löytäisisin nätin/nättejä, voisin niitäkin kokeilla, mutta vielä ei ole vastaan kävellyt.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taikapilven sivuilla on useita erilaisia, mitkähän noista sinulla oli?
Tais olla nuo Carriwell Drop Cup luukkuliivit.

vieras
Ostelin alkuun imetyspaitoja, mutta sitten totesin sen paidanhelman nostamisen vaan nopeammaksi ja kätevämmäksi. En saanut ikinä huomaamattomasti rintaa vedettyä esiin niistä imetyspaidoista, poikkeuksena sellainen luukkumallinen imetys t-paita. Paidan väriin kannattaa myös kiinnittää huomiota. Mustassa tai tummansinisessä ei niin helposti näy maitoläntit, jos sattuu liivinsuoja vaikka falskaamaan. Kannattaa myös panostaa kunnollisiin kestoliivinsuokiin. Ja en todella tarkoita sellaisia esim. marketeissa myytäviä Ainun kestosuojia, joilla ei oikeasti tee yhtään mitään. Ainakaan jos maitoa tihkuu rinnoista paljon. Nettikaupoissa on myytävinä sellaisia kankaisia suojia, joissa on myös kosteussulkukangasta pitämään kosteus sisällään.

Yhteistyössä