Hakutulokset

  1. S

    Ärtyneisyyttä hormonikierukasta?

    Minulla ollut käytössä nyt n. vuoden hormonikierukka. Sivuvaikutuksia on ollut tämän vuoden aikana; tiputteluvuotoa 4 kk, alaselän kipuja, finnejä, hiusten rasvoittumista, kuukautiskierron pitkittymistä. Nämä oireet ovat kaikki olleet kuitenkin ohimeneviä. Nyt kierto on muuttunut säännölliseksi...
  2. S

    1-vuotias pissaa öisin PALJON

    Meillä on n. vuoden ikäisenä tullut tuo sama ongelma molemmille lapsille, olen ajatellut, että johtuu siitä, että tuon ikäisenä lapsi ei tee enää pissaa niin usein, vaan pidättelee ja suurin osa tuleekin sitten aamuyöllä tai aikaisin aamulla 'kerralla', jolloin vaippa ei pidä. Meillä siis oli...
  3. S

    Koska päikkärit jääneet pois?

    Meillä on 2,5 v., jolla alkoi kesällä jo olemaan kausia, ettei suostunut nukkumaan päiväunia. Nämä kaudet liittyivät mielestäni jonkin asteisiin uhmaikä-kausiin, jolloin kaikki on hankalaa. Jos tämä päiväuneton kausi kestää kauan, niin sitten yöunet pidentyvät aivan kute teilläkin, eli nukutaan...
  4. S

    2-vuotiaan jumittaminen

    Hei, vastaukseni tulee vähän myöhäisenä, mutta toiv. tämä auttaa sinua hieman, jos vielä asiaa mietit. Meillä pojalla (nyt vajaa 2,5 v.) on ollut ihan samanlaisia toisteluja. En muista tarkkaa ikää, muta juuri noita ovia (varsinkin kaappien ovet) on aukaissut ja sulkenut peräjälkeen pitkän...
  5. S

    Korvatulehdus - mistä tietää kotona?

    Vinkkejä kaivataan, voiko kotikonstein jotenkin todeta korvatulehduksen ihan pienillä, jotka eivät vielä itse osaa ilmaista kipua? Monet sanovat, että 'kyllä sen sitten tietää, kun on korvatulehdus', mutta olen myös kuullut päinvastaista. Meillä nyt reilun vuoden ikäinen lapsi, jolla nyt ollut...
  6. S

    Lapset murrosikään - eivät halua etäkotiin niin usein?

    Hei, meillä on uusperhe, jossa sekä toisen lapsia että yhteisiä lapsia. Mieheni kaksi teini-ikäistä lasta asuu vakituisesti toisella paikkakunnalla (n. tunnin matka), ovat meillä pääsääntöisesti joka toinen viikonloppu ja loma-aikoina. Nyt kun lapset ovat tulleet murrosikään (13 ja 15), heitä...

Yhteistyössä