Hakutulokset

  1. M

    *Toukokuun Toivotut* TOUKOKUU, MEIDÄN KUU <3

    Minulle voisi päivitää, tyttö, 20.4 rv35+5 2470g ja 45. Sektiolla. Neiti on aivan ihana ja ollaan koko perhe totaalisen rakastuneita häneen. Tyttö on ollut kotona nyt reilunviikon ja vielä elellään kyllä kuherruskuukautta. Ekat 8päiväähän menivät teholla. Imetyskin on alkanut...
  2. M

    *** Toukokuun toivotut 2012 ***

    Oikein ihanaa lauantai päivää kaikille. Meille syntyi siis ihana, sinnikäs ja tarmokas pikkuinen tyttö 20.4 klo 12.02. Rv oli 35+5 ja sektiolla tuli hän maailmaan. Itku kuului heti kun pää oli ulkona, mutta asiat eivät sittenkään olleet niin hyvin. Tytön hengitys romahti, hänet...
  3. M

    *** Toukokuun toivotut 2012 ***

    20.4 klo12.02 syntyi kuvankaunis tyttö. Mustat tuuheat hiusket ja niin nätti. 2470g ja 45cm Rv oli kuitenkin vasta 35+5 joten neiti joutui teholle opettelemaan hengittämistä. Tilanne menee kuitenkin kokoajan paremmaksi ja neiti hengittää jo itse lisäilman turvin. Syliin en ole...
  4. M

    *** Toukokuun toivotut 2012 ***

    Onnea äitipojat täysistäviikoista. Ja hienoa että äippäpolilla kaikki kunnossa. Nyt sitten pääset vain odottelemaan että pieni tahtoo syntyä. Toivotaan kovasti supistuksia. Kiitos Syli84 ja Mame Huomenna tähän aikaan on jo pikkuinen sylissä. Mie olen nyt sairaalassa ottanut tuota...
  5. M

    *** Toukokuun toivotut 2012 ***

    Polilla ollaan ja odotellaan perjantaita. Eli eilen tulin lapsivesipunktioon missä tarkoitus katsoa vauvan keuhkojen kypsyys. Pelkäsin punktiota etukäteen muttei ollutkaan yhtään kamala kokemus. Miut passitettiin osastolle odottelemaan tuloksia. Pian kuitenkin lääkäri tuli sanomaan että...
  6. M

    *** Toukokuun toivotut 2012 ***

    Pikaisia omanapa kuulumisia. Tänään kävin äippäpolilla. Pikkuisella ihanuudella kaikki kunnossa. Äidin olo pyllystä mutta sinnitellään. Lääkäri sanoi että saan jääädä osastolle jos haluan. Tulin mielummin kotiin. Osastolle olen kuitenkin tervetullut jos yhtään tuntuu siltä. ti.17.4 rv...
  7. M

    *** Toukokuun toivotut 2012 ***

    Miekin kävin äippäpolin päivystyksessä tänään pyörähtämässä supistusten takia. Kaikki kuitenkin kunnossa. Pikkuinen voi hyvin, perätilassa ja painoa tasan 2kg. Käskivät tulla uudestaan jos alkaa kovasti supistelemaan. Muuten kotosalla lepäilyä. Viikonpäästä tiistaina sitten kontrolli...
  8. M

    *** Toukokuun toivotut 2012 ***

    Meidänpä vauva syntyy tässä kuussa ( jos ei nyt lääkärit muuta pahasti mieltään, mutta tuskin) Malttamattomana jo odotellaankin. Omaa napaa lähinnä, se onkin valtava. Tänään neuvolassa sf mitta 33.5cm ja menee jo yläkäyrän ylöpuolella. Muuten kaikki ok. Painoa tullut nyt raskauden aikana...
  9. M

    *** Toukokuun toivotut 2012 ***

    Kyllä vain lähenee toukokuu ja alkaa olla jo tosi hyvät viikot meillä kaikilla. Johan tässä pisimmällä olevat ovat parinviikon päästä täysaikaisia. Mie pesin eilen eilen viimeisen koneellisen vauvan pyykkiä ja lanoliinitin villavaippahousut. Enää tarviis aitasta hakea vaunujen runko osa...
  10. M

    *** Toukokuun toivotut 2012 ***

    Meidän mussukka rv 30+5 Kaikki kunnossa hänellä. Seuraava äippäpoli rv 34+ Aiemmin lääkäri sanonut että sektio tehtäisiin rv 36+ Nyt tohtori oli sitä mieltä että tehdään lapsivesipunktio rv 35+ missä katsotaan vauvan keuhkojen kypsyys ja jos ovat kypsät niin sektio tehdään...
  11. M

    kamalin asia, joka on sattunut synnytyksessä? EI HERKILLE!!

    Kohdunrepeämä. Yksityiskohtiin en taida mennä. Kokemuksena kamala, mutta loppuhyvin, kaikki hyvin. Hätäsektioon mentiin vauhdilla, vauvalla ei kerennyt olla mitään hätään ja minutkin saatiin kursittua kokoon. Onneksi oltiin valmiiksi sairaalassa ja henkilökunta tiesi mitä teki ja reagoi...
  12. M

    vahinko raskaus ja kamala kuoleman pelko!! neljäs sektio vai abortti?

    Mene puhumaan lääkärin kanssa. Kysy riskeistä, todennäköisyyksistä, miten raskaus suunnitelmien mukaan menemään. Mitä mieltä lääkärit ovat. Miten seuranta? Uskallan väittää että kohtuni on vielä riskialttiimmassa tilassa kuin sinun. Kolme sektiota takana, toisessa raskaudessa kohdunrepeämä...
  13. M

    *** Toukokuun toivotut 2012 ***

    Voi pa*** pa*** pa**** Mun verenpaineet. 168/107 levon ja usean mittauksen jälkeenkin. Verenpainelääkettä menee kuitenkin yhteensä 500mg päivässä. Myrkytys oireita ei kuitenkaan muita ole ja pikkuinen liikkuu joten enköhän mie koeta saada nämä levolla laskemaan ja jos se ei auta niin soittelen...
  14. M

    *** Toukokuun toivotut 2012 ***

    Kiva lukea muiden kuulumisia. Tänne ei kummempia, lepoa ja vähän puuhailuja, sen jälkeen taas lepoa entistä enemmän. Pikkuiset 44-56cm vauvan vaatteet pesty ja silitetty kaappiin.(isompia en vielä edes ota esille) Eilen sain sokerirasitukset tulokset ja kaikki arvot kunnossa, paasto...
  15. M

    Obsidan ja pahoinvointi

    Ota tosiaan yötä vasten. Minulla myös raskaana rautalääkkeet saavat oksentamaan samantien. Useampakin merkki kokeiltu useamman raskauden aikana. Nyt otan obsidanin vasta just ennen nukkumaan menoa, niin silloin pysyy sisällä. Kannattaa kokeilla niin. -Marenda ja...
  16. M

    *** Toukokuun toivotut 2012 ***

    Äitiyspolilla käyty, ihan perus kontrolli. Sai samalla valittaa omasta olostaan. Mutta ensin pääasiaan. Eli vauveli masussa voi hyvin. Sukupuoli saatiin selville mutta jääkööt se vielä tälläpuolella salaisuudeksi. ( hah haha utelias siskoni) Perätilassa, ja kääntyilee kyllä vielä ihan miten...
  17. M

    Mikä on teidän mielestä rankin aikajakso äitiydessä/tai minkä ajattelisitte olevan rankin?

    Meillä vanhin lapsi vasta 7v että murrosikä juttuja voin vain kuvitella. Mutta jos tähän mennessä koetusta voin vastata niin saako sanoa raskaus aika. Mie jaksan yövalvottamiset ja uhmat mutta tämä raskausaka ei vain sovi mulle.
  18. M

    *** Toukokuun toivotut 2012 ***

    Kylmägeelistä piti tulla kirjoittamaan. Mie olen allerginen sille tökötille. Kamala kutina ja kirvely sekä ihon punoitus moneksi tunniksi. Eipä ole hetkeen tullut kokeiltua enkä taidakkaan kokeilla. Meidän kaukalo lähtee sitten takaisin. Ei asetu autoon millään, sitä ei vain saa...
  19. M

    Kertokaapa nyt mitä otan sairaala kassiin mukaan:)??

    Huulirasvaa ja perusrasvaa. Suihkutossut jos tuntuu että yleisessä suihkussa tahtoo niitä käyttää. Mulla ainakin se sairaalaan koneellinen ilmastointi kuivattaa tosi paljon.
  20. M

    *** Toukokuun toivotut 2012 ***

    Äitijapojat. Jonkun verran tulee käsitöitä tehtyä. Puukäsityöt on enemmän mun juttu, teen itse ja tuunailen vanhoista. Ja sen huomaa meiltä kotoa. Mutta nyt kun ei vain pysty tekemään mitään fyysistä vaan on pakko vain lepäillä niin on tullut taas enemmän neulottua. Ja pari unipussia tein...

Yhteistyössä