*** Toukokuun toivotut 2012 ***

ai niin tosta lähtökuoppiin laskeutumisesta: päiväsaikaan mua hengästyttää ny niin hirveesti kaikki liikkuminen että ei taida tosiaan vaavi ollakan ihan alhaalla... iltasin sitten tulee tota tunnetta välillä että on pää jo jalkovälissä :p eli en mä nyt sit kuitenkaan nuolase ennenku tipahtaa, mulla varmaan keuhkot ehtii lyttääntyyn lopullisesti ennenku oikeesti lähtee laskeutuun. ja tietty ah ihana kevät, allergiat ja hengenahdistukset tulossa :LOL:
 
ihana ilma ulkona :) piristää niin mieltä! kohta on jo kesäkin :cool: ja kauan odotettu toukokuu!

täällä kans alkanu tuntumaan painetta alapäässä, eilen illalla tuntu ihan pallo jalkovälissä enkä uskaltanu kunnolla istua :D ei kai se vielä voi olla lähtökuopissaan? hikkakin tuntuu niin alhaalla jo!

ja täällä on opittu nyt potkimaan mammaa kunnolla kylkiluihin ja tunkemaan jalkaa sinne väliin, AAAUUUUHHHH! kiva kun ajoin eilen autoa ja yhtäkkiä tulee se tunne kun koskee ja joutuu vääntää vatsaa kun yks meuhuaa siellä! möyryläinen :heart:

onneks ei olis enää kovin montaa viikkoa, 6 laskettuun =)

mulla on vasta nyt alkanu tulemaan sitä etten pysty kunnolla hengittämään selälläni, ihan viikon sisällä :) ihmettelinki kun muut siitä puhuneet aikasemmin ja kätilö jo rv20 kysyi kun makasin selälläni että eikö ole hankalaa :O no ei ollut :D

täällä alkanu arpiakin tulemaan ihan kiitettävästi vatsalle, mutta myös etureisiin :O muilla jalkoihin? mulla siis kyljissä ja vatsassa muutama.. mutta myös niissä etureisissä!

tiuhti ja pikkumies :heart: 33+4
 
tiuhti todellakin kesä senkun lähenee, krookuksen varret on jo noussu pihalla :O

mulla senverta vanhoja arpia että ne on venyny ylhäällä reisissä edessä, sivulla ja sisäreidessä, saa nähdä tummenevatko ollenkaan jos nyt en enää hirveesti keräis rasvaa ympärilleni :ashamed:

Syli84 ja Hemmo 33+1 hi hii!!!
 
Ensimmäinen äippälomapäivä! :D tai johan tässä on kotona oltukin tovi...

Noista arvista, mulla ei o tullu kun tisseihin :kieh: ja ihan vähän näkyis kyljissä.
Tänään neuvolaan päivitteleen, tuskin mitään ihmeitä tässä muutamassa viikossa tapahtunu. Ens viikolla lääkäriin ja siellä sit viä ultraillaan =)

Masukki on ollu kyllä pari päivää yliaktiivinen, ihan kun yrittäis vattanahan läpi itteensä ulos pönkee. Mielenkiinnolla kyl odotan et minkäkokonen möhkäle siä si ens viikolla lääkärin mielestä on. Viimeks lääkärissä, tammikuun lopussa, paino oli sen 790grammaa, et reippaasti olis saanu tulla lisää :D

:heart: 34+4 :heart:
 
täällä kans masukki ollut eilen ja viime yön ja aamun ihan hyperaktiivinen :D ihan puskee jalkoja kyljistä läpi ja pylly vilkkuu vähän väliä jommalla kummalla puolella ja pää pyörii ku väkkärä, mikä tuntuuki aika kivalle alapäässä :D noh, eipä tarvii liikkeitä laskeskella!

eska, mä pinkasin aamulla kans ylös sängystä ja päätin että tänään laitan sairaalakassin ja vatteet yms valmiiksi :D mäki meinaan alan pelkää että ne ei oo valmiina jos tulee äkkilähtö! noh :) osais se mieskin ne laittaa! ainaki pienellä avustuksella :D

viikonloppuna meinasin loppuja tavaroita mennä ostelemaan :) tutteja, tuttipulloja, amme, vaippoja.. mitähän muuta? =)

kuinkas usein teillä on masussa hikka? musta tuntuu että vähän väliä ja pelkään joskus jopa että siellä olis hapenpuute kun niin hikottelee? vaikka eikös se olekin niin, että se kuuluu osaksi hengitysharjotusta ja vahvistaa keuhkoja?

tiuhti ja pikkumies :heart: 33+5
 
  • Tykkää
Reactions: eskapismi
Kyllä vain lähenee toukokuu ja alkaa olla jo tosi hyvät viikot meillä kaikilla. Johan tässä pisimmällä olevat ovat parinviikon päästä täysaikaisia.

Mie pesin eilen eilen viimeisen koneellisen vauvan pyykkiä ja lanoliinitin villavaippahousut. Enää tarviis aitasta hakea vaunujen runko osa, pakata vauvan kotiutumisvaatteet yms pientä. Mutta kaikki tärkeimmät on laitettu ja kotona kaikki valmista pikkuisen tuloon. Mun sairaalakassi pakattuna.

Viikonloppuna juhlittiin kuopuksen 3v synttäreitä, vieraita kävi kahtena päivänä. Eilen käytiin sitten ostamassa isännälle "uusi" auto. Mikä on kyllä vähän huvittava näky, meidän ykkösauto on 7henken jenkkiauto. Ja isännälle ostettiin nyt tuollainen pikkuinen punto kauppakassi. Auton vaatimukset olivat siis että se toimii ja vie vähän bensaa koska on vain työmatka ajoon miehelle. Ja huvittava siis siinä mielessä että kun sen on tuon meidän ison auton vieressä parkissa niin on niin pikkiriikkisen näköinen.
Nyt pitäisi saada renault myydyksi, 5 hengen tilauauto, tammikuussa katsastettu. Tosi hyvä auto, meidän koko perheelle vain liian pieni, ja isännän työautoksi liian iso. Eli jos joku tarvitsee....vink vink.

Mutta, asiaan tästä kolmenpäivän touhusta kärsitään tänään. Selkään ja alamahaan koskee. Jalat turvoksissa ja nyt alkaa yläkroppaakin turvottaa ja sormet muuttuu tönköksi ja turvonneiksi.
Eli tänään unohdetaan kaikki touhu ja pysyn sängyssä ja tankkaan vettä. (paitsi iltapäivästä vietävä esikoinen tanssitunnille, onneksi tarttee vain jättää hänet sinne ja mies hakee sitten)

Verenpaineet olleet jo jonkun aikaa koholla vaikka lääkitys on maksimissaan. Eilen sitten soittelin äippäpolille ja lääkäri määräsi toista lääkettä. Nyt sitten tarkoitus syödä kahta eriverenpainelääkettä yhtäaikaa. Vähän kyllä ahdistaa joutua syömään raskaana lääkkeitä näin paljon. Mutta pakkohan nuo paineet ovat saada laskemaan. Ovat siis nyt olleet lukemissa 162/107 välillä enemmän, välillä vähemmän.
Ei tässä nyt onneksi enää kauan mene, ensviikolla neuvola, seuraavalla äippäpoli, sitten luultavasti sovitaan seuraavalle viikolle keuhkojenkypsyyspunktio aika ja jos siinä kaikki kunnossa päätetään sektioaika.

Jollei nämä verenpaineet ja turvotukset nyt muutu raskausmyrkytykseksi mikä mun tapauksessa hyvin mahdollista, mutta toivottavasti ei. Jos tämä nyt olisi vain rasituksesta johtuvaa ja menisi levolla ohitse.


Kauhia valitus siis omasta olostaan, mutta kyllä tämä tästä. Eiköhän se helpota kun pikkuinen syntyy ja siihen asti kyllä jaksaa. Kotona kaikki kuitenkin hyvin. Kaikki valmiina vauvan tuloon, isommat lapset voivat hyvin ja odottavat pikkusisarusta innolla. Mies tekee viimeisiä(tai viimeisiä ja viimeisiä, ei tässä talossa remontoitava lopu ihan heti, varsinkin kun mie saan ideoita ideoiden perään) remonttia hommia illatpitkät. Sanoo ettei sitten pikkuisen synnyttä aio hetkeen tehdä remonttia vaan viettää aikaa vauvan ja isompien lasten kanssa.
Vauva voi masussa hyvin, eli ei ole äidin huonot olot häneen vaikuttaneet. Äippäpolin ultrissa pikkuinen voi hyvin. Liikkuu paljon ja voimakkaasti.

Nyt siis lähinnä odotellaan että vauveli kasvaisi ja oppisi hengittämään.

Mame_ vauvantavaroista, äippäpakkauksella pääsee jo kyllä aika pitkälle. Mutta jos autoilla meinaa yhtään niin turvakaukalo on aika ehdoton hankinta. Samoin vaippoja ja joko päätös imetyksestä tai sitten varautuminen pulloruokintaan. Mutta aika vähällä vauvat lopulta pärjäävät, ruokaa, lämpöä, turvaa ja rakkautta.
Jaksamista omaan olosi ja toivottavasti saat tarvitsemaasi apua.


Kyllähän nämä vauvelit jo ääniä kuulevat ja valoon reagoivat. Meillä ainakin isompien lasten äänet vaikuttavat selkeästi vauvaan.

Lilyn perheelle jaksamista korvatulehdusten kanssa. Toivottavasti taudit helpottavat.

Tiuhti, mulla on raskausarpia jaloissakin. Jopa pohkeissa!! Mutta ne tulivat esikoista odottaessa kun raskausmyrkytys iski kunnossa päälle ja turposin aika reilusti lyhyessä ajassa.

Syli84 oho, meillä pihassa niin paljon lunta ettei siellä kyllä mitään vielä kasva, ainakaan näkyvästi.
Omenaanpuun istutusta kyllä suunnitellaan kovasti. Kolme meillä on jo pihassa mutta tuo just 3v täyttänyt tahtoo oman, ja saikin synttärilahjaksi rahaa jolla aikoo sen puun ostaa, isiä on jo pyytänyt istutusapuun ja aikoo ostaa tyttökastelukannun että voi kastella puuta. Joten kerran neidillä on omaa rahaa ja tahto omenapuuhun noin kova niin tottakai me mennään se ostamaan tässä vähän keväämmällä.


Hikkaa ei ole kovinusein tuntunut meidän pienellä. Mutta hengitysharjoituksiinhan se liittyy ja on vain hyvä juttu.

dodii, johan mie jäin taas jaarittelemaan.


t: Marenda ja Pikkiriikkinen rv 32+2
 
Se on vaan kiva että joku jaksaa kirjoittaa pitkästi,Marenda=)

Pikkumiehen
antibiootti kuuri loppuu tänään ja mulla vahva tunne että ei oo korvat parantuneet:|

Raskausarpia mulla ei vielä eläessäni tullut,ei nyt eikä aiemmista raskauksista.Jännitän miten käy nyt,ehtiikö elämäni ekat vielä tulemaan:whistle:

Huomenna mulla ä-poli
aika ja jännittää!Varsinkin vauvan koko,oon ihan varma että iso on:headwall:Mä oon aina haaveillut pienestä vauvasta,sellaisesta 3 kiloisesta tirppanasta,mutta kaikki olleet lähempänä 4 kuin 3 kg.En tiedä miksi niin haaveilen,vauvat vaan tuntuu kasvavan niin kamalan nopeaa ja mitä isompi syntyessään,sitä isompi nopeampaa.Mä oon niin vihreä kateudesta teille joille lupaillaan pieniä vauvoja:ashamed: Eikä mulla edes sokerit syynä että vauvat kasvaneet reippaasti jo kohdussa...

Aurinkoista päivää kaikille:flower:

Lily rv 34+3
 
Hikkaa täälläkin päivittäin, joskus enemmän ja joskus vähemmän.

Terv. hoitajan painoarvio tänään möllykälle käsikopelolla 2,8kg! Ens viikolla lääkäri, niin, jos sitten varmistuis. Viimeks lääkäri veikkas syntymäpainoks 3kiloo.

Muuten kaikki ok :)
 
joo täällä hikotellaan vähän väliä ja väliin on ruvennu jo säälittään pikkusta kun niin kovati hikottaa :D vaikka hyväks kai se sitten vaan on :)

marendalle nyt jotain zenimäistä suonensisäistä rauhaa että verenpaineet rupeis pysyyn aisoissa :D

Syli84 ja hemmo 33+3
 
Täälläkin hikka tuntuu päivittäin. Eilen se tuntui taas siirtyneen tuonne alavatsalle, joten elättelen toivoa takaisin raivotarjontaan kiepsahtamisesta :D

Kiva, kun valkkaria holahtelee päivittäin ihan hulluna! Joka kerta tulee semmonen epäilys, että olikohan se lapsvettä... mutta ei, kyllä se taitaa ihan valkkaria olla. Yök. Yök. Yök. Ja toi hikoilu, voi luoja! Mulla on aina selkä ja housunpersaus ihan märkänä hiestä! Olen siirtynyt käyttämään lyhythihaisia paitoja takin alla, muuten kuolen siihen hikoiluun.

Meitsi kun on ollut jo 6vkoa pois töistä, niin ajattelin tänään mennä morjenstaan työkavereita ja pikkumurusia. Alkaa jo olla ikävä lapsia, aika selkeästi kultaa muistot :D leivoin jo mokkapaloja työkavereille kahvipöytään, mut tekis mieli vaan jatkaa leipomista! Kohta me hukutaan kaikenmaailman kakkuihin ja torttuihin!

Eska & Onni 35+1
 
Eskapismi hi hi mulla kans taas tänään poltellu ruuanlaitto/leipomisinnostus kun on ollu kivuton/supistelematon päivä, jossain vaihees mä kuitenki alotan pakastimen täytön synnytyksen jälkeistä aikaa silmälläpitäen ja nythän täs ollaan jo niin lopuillaan et ei se pöllöö olis :D

kerhon puolella jo on ehditty jännittää lily-rosen kuulumisia, viimeksi taisi pari päivää sitten kirjoitella ja senkuulosilla tuntemuksilla että vois olla jopa synnärillä varaslähtöä ottamassa ;) kaikki peukut ja varpaat siis pystyyn että kaikki olis hyvin!!

rupesin laskeen että mullakin enään 3 viikkoa 3 päivää täysaikaseen vauvaan :O ihan ku plussatestistä olis vasta hetki...

Syli84 ja Hemmo 33+3
 
moi!
Täällä poksuu rv 34 ja olo ollu muutaman päivän tosi väsynyt, en tiiä mistä johtuu. Rautaa on menny rv 20 ja jotain ja rd:n takia oon koittanu jaksella "dieetillä", vaikka lipsumista on kyllä ollu ilmassa nyt.. aina ei jaksa nipottaa.. Oon huomannu jos on vähänkin harmaampi päivä niin ei innosta mikään :/

Leipomis vimmaa oli täällä ilmassa jo monta viikkoa sitte, mutta isommat lapsukaiseni tajus alkaa tyhjentää pakastinta samaa vauhtia kun kerkesin leipoo sinne, eli oisko tässä taloudessa turhaa leipoo valmiiksi.. :D

raskausarpia missä niitä ei olisi.. :/ jo ekassa raskaudessa onnistuin niitä saamaan, on tisseissä, pakaroissa, mahassa, reisissä... iho on kuin kynnöspelto :/ eikä tähän kroppaan koskaan voiteet auttanu.

hikkaa masussa pikkuisella on silloin tällöin, ei joka päiväkään. mut liikettä illalla ja yöllä valtavasti :)

Vielä pitäisi saada tarvittavat tavarat sairaalakassiin, vauvelin kotiutumisvaatteet on jo valmiiksi silitetty, kuten kaikki muutkin pikkuvaatteet :) turvaistuimen päälinen ja vaununkopan kangasosat pestävä ja sitten ois ihan kaikki :)

Iltaisin on supistellu, mikäli oon siivoillu tai muuten on ollu väsyny. Kai nuo alkaa jo jollain tapaa kuulua näille viikoille. Ens ma on neuvola ja 16.4. on sitten ä-poli, jossa päätetään joko käynnistys, sektion tarve (koko ratkaisee ;) ) tai sitten odotetaan loppuun asti, riippuu ihan kaikesta :)

äitijapojat ja iita rv34
 
hi hi joo ei Lily sit jakaantunukka ;)

mulla tullu nyt ekat uudet raskausarvet, en oo huomannu niitä kun luonnollisesti mahan alle ei oikein nää, vaatteita vaihtaes aamulla sit kattelin massua peilistä ja kaks oikeen ilkeennäköstä tummanpunasta juovaa massun kummalki puolella tuolla alhaalla, ihme ettei oo ollu kipeenä, senverta leveet raidat :x mullon kyllä aina hyvin menny kokoon ja vaalennu arvet nopeesti ku kroppa lähteny kitistyyn eli en osaa ressata niistä. En siis ole ollut raskaana mutta pari kertaa lihonu nopeesti aiemmassa elämässä niin siitä muistoja reisissä, rinnoissa, lantiolla, käsivarsissa... Mutta eletystä elämästähän pitää jotain kunniamerkkejä jäädäkin ;)

Lunta tulee nyt sit niin maan pe.keleesti, meillä nous pihaan jo ekat krookukset nuppuineen, narsissin ja tulppaanin alkuja yms mutta nyt tulikin kunnolla talvi, onneks tuli lunta reilusti niin yöpakkaset ei ehkä ihan jäädytä noita kukkien alkuja :p

kerhon puolella oli puhetta sairaalakassin sisällöstä ja mm musiikista, kuis moni meinaa musiikkia ottaa jossain muodossa messiin? meitsi kaappaa mp3-soittimen ja jos jaksan polttaa cd:lle musiikkia niin sitten semmosen. TAYS sissa kun pitäs saleissa olla cd-soittimet. Saa sit nähä tuleeko kuunneltua :D

Syli84 ja Hemmo 34+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: FairyTale85
Meidänpä vauva syntyy tässä kuussa ( jos ei nyt lääkärit muuta pahasti mieltään, mutta tuskin) Malttamattomana jo odotellaankin.

Omaa napaa lähinnä, se onkin valtava. Tänään neuvolassa sf mitta 33.5cm ja menee jo yläkäyrän ylöpuolella. Muuten kaikki ok. Painoa tullut nyt raskauden aikana yhteensä 4kg, ihan kiva kun sitä olikin valmiiksi jo tarpeeksi. Selällään ollessa vauvan sykkeet vähän matalat mutta heti kun kääntyi kyljelleen palasivat normaalisti. Pitää nyt tosissaan muista varoa tuota selällään oloa. Harvemmin siinä kyllä viihdynkään.
Oma olo ihan pyllystä. Mitään ei voi tehdä ilman että alkaa supistelemaan ja mahaa kiristelemään. Ja mullahan se on ihan ehdoton ei kohdun huonon kunnon takia. Joten mitään muuta en teekkään kuin lepäilen. Eikä sekään aina auta...
Verenpaineitani kiroan edelleen. Jonkun aikaa mennyt nyt lääkitys albetol 200mgx3 se ei kuitenkankaan enää riittänyt vaan paineet olivat n.161/110. Nyt sitten aloitettiin rinnalle adalat 10mg kerran aamuisin. Se kyllä laskee paineet mutta aiheuttaa päänsärkyä. Iltaa kohden päänsärky hellittää, mutta paineet nousevat. Eli ei mitenkään päin hyvä.

Viikonpäästä tiistaina äippäpoli aika, jospa sitä sinne asti nyt ainakin jaksaisi sinnitellä. Siellä saan todennäköisesti ajan keuhkojenkypsyys punktioon rv 35 ja jos siellä on pienen keuhkot kypsät päätetään ilmeisesti sektioaika. Mie olen ainakin jo ihan valmis tähän. Toivotaan että pikkuinenkin on.

Kotosalla ihan kaikki valmista vauvan tuloon ja kovasti jo odotellaankin koko perhe hänen syntymäänsä.


Mukava lukea muiden kuulumisia ja vaikka tämä kirjoittelu tuppaa olemaan aika omanapaista välillä niin silti tosi ihana saada kuulla miten muilla on mennyt ja mitä muilla on mielessä. Kaiken aina luen.


t: Marenda ja Pikkihirviö rv 33+1
 
Syli84 mulle kävi samanlailla noiden mahan alapuolella olevien arpien kans et vasta muutama päivä sitten huomasin :D niitä on muutama ja ne on viä vaaleita.... ja mulla kans tullu yleensä helposti, eli eipä noi niin hetkauta :p mietin kyl et pistäiskö ostaa Ceridal-öljyä kuitenkin jos se vähän jelppais.. tai toisaalta kohtahan tässä voi vaikka lähtökin tulla :confused:

Musiikkia oon kans miettiny, mut en oo viä elettäkään tehny sen eteen, eli kaivanu MP3-soitinta jostain tai miettiny mitä biisejä vois levylle laittaa... Olishan se kuitenkin kiva et mieskin kuulis musiikkia :)

Tuolla FB:n puolella taitaa olla vähän vilkkaampaa kun täällä? Mites sinne ryhmään pääsee jos innnostuis?

Mää haluisin jo tietää miltä oikeet supistukset tuntuu!! :kieh:


:heart: 35+3 :heart:
 
sori mä laiskana kopsaan tähän saman tekstin kun kerhon puolella :ashamed:

haaveilin ammeeseen pääsystä avautumisvaiheessa kun luulin että TAYS issa on ammeita hyvin, no onneks muut tonne menijät oli paremmalla tiedolla ja ammeita vissiin taan yks. ja sekin pieni. Löysin kuvan. ha ha. Miten tonne mahtuu kukaan saati lantiosta ja mahasta levinnyt 175cm nainen??? ..

Pirkanmaan sairaanhoitopiiri: Synnyttäminen Taysissa: Kivunlievitys

Turvotusihmettelin aiemmin et mistä tuli yhtäkkiä 2,5 kg ja eka selkee turvotus ku kuitenki pääosin kaikkee kasvislinjaa taas syöny... no selvishän se, perjantaina tehtiin ite pizzaa ja söin siinä sit ihan sikana juustoa ja kinkkusuikaletta + jauhelihaa seuraavan vuorokauden sisään... vähän noloa unohtaa tommoset rasva-suolamätöt, miten niin raskausdementia vaivaa

mahtava keli ulkona, en ressaa ulos menosta ku kroppa taas ano et ei saa ruveta riehumaan, ehkä käyn postilaatikolla ja istun hetken auringossa täts it, vauvan tultua voidaan sit olla vaik 24/7 pihalla..

onkos täällä luonnossa liikkujia?kiinnostaisi kuulla jo lasten kanssa reissanneiden kokemuksia, me kun kuljetaan millon missäkin telttavarustuksella yms. Olis kiva kuulla myös hyviä vinkkejä tässä lähiseudulla tehty semmosia päiväreissuja joita muksun tultua jatketaan heti kun pystytään, vesistöjä paljon ja vaipanvaihtoonkin siis huuhteluvettä ym saa helposti luonnosta. sit ku yöreissuun uskalletaan niin saadaan lainaan sikahyvää kantorinkkaa joka mahdolliseti omistajiltaan jää jossain vaihees ylimääräseks niin ilmoittauduin heti poisostajaks..

Syli84 ja hemmo 34+2
 
Eihän tommoseen ammeeseen uskalla edes männä, jää vielä kiinni :D

(.) Poks 36+0 ja terkkuja päivystyksestä! Mulla oli tänään aamulla vika neuvolalääkäri, jossa mainitsin valkkarin tms. jatkuvasta holahtelusta ja siitä, että pikkuhousunsuojat tuppaa ihan kastumaan. Lääkäri oli sitten sitä mieltä, että täytyy käydä päivystyksessä tarkastuttamassa, holahteleeko lapsivettä vai pelkkää valkkaria. No, siellä sitten makasin käyrillä, ultrattiin ja tehtiin testejä. Ei ole lapsivettä mennyt Erittäin virkeä ja siro poitsu heilutteli vehkeitään ultrassa, semmottinen 2685g rakkautta :heart: Kanavaa jäljellä 2cm, ulkosuu auki sormenkärjelle. Huomenna menen vielä labraan antamaan näytteet, ettei vaan maksa-arvoissa ole mitään... vaikka kutina onkin mennyt ohi.

Oli tosi jännää nähdä SE paikka vihdoinkin! Musta tuntuu, että nyt miestäkään ei jännitä enää niin hirveästi mennä sinne tosipaikan tullen, kun on saanut ihan rauhassa panikoimatta vähän tsiigailla paikkoja. Kätilöt vaikuttivat tosi mukavilta, mut olihan se itse synnärin vastaanotto tosi karu paikka... sellainen kellari.

Kaikki on siis oukei. Päivän faktat:

36+0
rr 124/64
paino 653g/vko
sf 31cm
syke 140
liikkeet ++
rt (jeeeeee, on kiepsahdettu oikein päin takaisin!)
pissa puhdas

Ihan semmoinen olo, että lähtö voi tulla minä päivänä tahansa! :cool:
 
Miekin kävin äippäpolin päivystyksessä tänään pyörähtämässä supistusten takia.

Kaikki kuitenkin kunnossa. Pikkuinen voi hyvin, perätilassa ja painoa tasan 2kg.
Käskivät tulla uudestaan jos alkaa kovasti supistelemaan. Muuten kotosalla lepäilyä. Viikonpäästä tiistaina sitten kontrolli.

t: Marenda ja Pikkainen rv 33+2
 
kohtahan meillä alkaa jo ekat syntymään, ensimmäinen vissiin syntynyt jo ;) odotetaan silti vielä kuulumisia :heart:

kauhiaa :O huhtikuu, juurihan oli syyskuu, kun ollaan plussattu :D ainakin mä muistelisin että oma plussa pärähti ruutuun komeana 1.9 :heart: ja nyt mennään jo 34+6!

aika pienen näkönen amme tosiaan :D meillä on sentään päärynän muotonen, niitäkin kylläki vaan yksi.. ja yksi pienempi amme! mutta en tiiä sitten! jos se on vaan kuvassa pienen näkönen?

musiikkia mä oon miettiny, meilläkin saleissa soittimet, mutta en tiiä sitten, voipi olla että mä vaan ärsyynnyn ylimääräsestä :D

tosiaan täällä mitä ilmeisemmin alkanu limatulppaa irtoilemaan :whistle: vähä hävetti kun sellanen "räkä" jäi neuvolatädin käteen kun se hieman kokeili paikkoja perjantaina.. kaulaa ei vissiin kauheesti ollu enää jäljellä! ja nyt aina aamusin hulahtaa kauhee kasa valkkaria, tai limaa.. kellertävää.. oiskohan se siis sitä ihtiään? ei kyllä ihan vielä tarviis syntyä, ens viikon perjantaina sitten, aikasintaa torstaina :D ei tarvii sitten kättärille saakka lähteä :D

tiuhti ja pikkumies :heart: 34+6
 
Tuohon limatulppa-asiaan :) Mä veikkaan että niin kauan kun on vaan kirkasta tai keltaista limaa,ei merkkaa mitään.Mutta heti kun siinä alkaa olla verta mukana,voi alkaa laskea päiviä:whistle:
Mulla tota limatulppaa,kirkasta/keltaista ,irronnut jo viikkoja.Kohdunsuu selvästi kypsynyt ja auennut myös.Mutta niitä virallisia synnytykseen viittaavia oireita odottelen yhä:)

Lily rv 35+4
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
tää kaksplussan sivusto takkuillut ihan sikana viime aikoina :O

no mutta aikaa sitten yritin jo laittaa tänne iloitteluviestin että jo 2 vauvaa tästä pinkasta :)

Ja oma napakin senkun poksuu :heart:

Syli84 ja Hemmo 35+0
 

Yhteistyössä