Hakutulokset

1. M

Lapsettomuushoidoissa olevat

Kannattaa seurata kertymää. Mulla aikoinaan maksukatto ylittyi ja siitä piti itse olla laskutukseen yhteydessä, automaattisesti vapautusta loppuvuodelle ei tullut. Varmasti toki kuntakohtaisia eroja.
  2. M

Korvaus on jatkossa noin 40%. Tarkempia ohjeistuksia mikä kaikki kuuluu korvausten piiriin ei löydy vielä kai mistään. Klinikkakaan ei ollut vielä lokakuussa saanut tästä lisätietoa. Ikärajaa kyselin, eivät tätäkään vielä tienneet. Ennen lakimuutosta ikäraja korvauksille oli 43v. Meidän...
  3. M

Joo meillä on nyt kaksi taukokiertoa, jäätiin odottamaan Kela-korvausten palautumista. @Tyyn3 ottiko lääkäri asiaan mitenkään kantaa? Onneksi pääsette nyt kuitenkin inssiin, eihän siihen tarvita kuin yksi hyvä folli 🤞
  4. M

Pitkä tie teillä jo takana ja olette todellakin sen plussan jo ansainneet 💔 Meillä on yritystä takana vasta vajaa vuosi. Hakeuduttiin hoitoihin puolen vuoden yrityksen jälkeen, koska mulla on jo ikää (täytin juuri 40) ja edellisessä liitossa oli sekundääristä lapsettomuutta. Mitään syytä ei ole...
  5. M

Toivotaan teille plussaa ❤️ Odotitteko hoitoihin hakeutumista 12 vuotta? Lämpöjen nousu on ainakin lupaavan kuuloinen oire. Tuo 200mg Lugeja taitaa olla inssissä aika normiannos. Mulla oli sama. Luget voivat kyllä aiheuttaa samankaltaisia oireita kuin raskausoireet, voi siis johtua kummasta...
  6. M

Loistavaa, että suostuivat joustamaan. Onhan tosi turhauttavaa, että ovis osuu jatkuvasti viikonlopulle eikä hoidoissa päästä eteenpäin 😣 Toivottavasti inssi toteutuu! 🤞 Tsemppiä odotteluun ❤️ Vaikea edes kuvitella mitä käyt läpi. Varmasti tosi ristiriitainen fiilis käyttää ehkäisypillereitä...
  7. M

Joo siltä ihanuudelta ei voi IVF:ssä välttyä 😅 Mulla meni Cyclogest 2xvrk, 12 tunnin välein. Aika säätöä varsinkin aamujen aikatauluttaminen niin, että ehtis olla hetken paikallaan ja kaikki ei valuis heti pois 😰 Cyclogest on periaatteessa samaa tavaraa kuin Luget, mutta vahvuudeltaan tuplat...
  8. M

Hcg oli verikokeessa 4, eli negahan se oli. Nyt pari taukokiertoa ja sit uutta yritystä. Parasta on saada taukoa Cyclogestistä, se jatkuva valuminen on ärsyttävämpää kuin mitkään pistelyt 😅 Ferrittiini ja D-vitamiini oli noussut hyvin 3 kuukaudessa, joten seuraavaan hoitoon saadaan ne ainakin...
  9. M

@ToiveikasToivoton ihanaa, onnea plussasta! 😍 @haaveillen toivotaan teille mahdollisimman stressitöntä taukoa ja lyhyttä jonotusta ❤️ https://dextrahedelmallisyysklinikka.fi/2020/07/19/onko-elintavoilla-merkitysta-raskaaksi-tulossa/ Tässäkin suomalaisen lapsettomuuslääkärin artikkelissa...
  10. M

Käytän itsenäisesti. Siitä on tehty tutkimuksia, joissa sen on todettu parantavan munasolujen laatua IVF-hoidoissa. Vaikuttaa vaan viiveellä, pitäisi useampi kuukausi syödä ennen kuin alkaa vaikutuksia näkyä. Netistä löytyy sekä suomeksi että englanniksi paljon tietoa, toki lähdekritiikkiä...
  11. M

Mulla ei oo kokemusta, mutta älä ihan vielä hukkaa toivoa 🤗 Ymmärrän kyllä turhautumisen täysin, kun näissä hoitokierroissa tietää niin tarkkaan mitä kropassa tapahtuu ja odotukset nousee sen myötä korkeammalle. Mä tein tänään uuden testin, edelleen negaa. Oletan, että tässä kohtaa (pp 7/dpo12)...
  12. M

Hyvia ajatuksia @haaveillen. Varmasti sitä itseään jollain tasolla suojelee, kun tällaisia miettii. Tosi hyviä pointteja nuo luettelemasi, vaikuttaa niin paljon nykyelämään ja lasten kasvatukseen. Mullakin sinänsä tilanne on vähän erilainen, kun on jo yksi lapsi. Tunnistan kuitenkin...
  13. M

Täällä OneStepillä nega, dpo 10/pp 5. Testailen loppuviikosta uudelleen, mutta verikoe otetaan joka tapauksessa dpo 16. @ToiveikasToivoton koska meinaat testata?
  14. M

@Tyyn3 letrot taitaa olla ainakin enemmän käytetty ja sen myötä varmaan myös tutkimusnäyttöä? Omaa kokemusta ei kummastakaan, mutta letro vilisee palstoilla koko ajan 😄 Tsemppiä piinailuun! ❤️ Mulla oli eilen dpo 7 repäisykipuja ja alaselkää jomotti, mutta nää voi johtua ihan myös...
  15. M

Äh, onpa ärsyttävää! Nyt vaan yritystä kotona, onhan teillä sentään tuplamahdollisuudet kahdella follilla 🙏
  16. M

Toivotaan myöhäistä ovulaatiota tällä kertaa 🙏 Meillä mies on innoissaan ajatuksesta saada kaksoset ja pettyi kuullessaan, että nykyään pääsääntöisesti siirretään vain yksi alkio kerralla 😅 Ihanaa, että sielläkin asiat etenee, vaikka jonottelu onkin turhauttavaa. Mutta ainakaan ei hukata aikaa...
  17. M

@Tyyn3 tsemppiä inssikiertoon! Kiva et sielläkin alkaa tapahtumaan. Toivottavasti ei ovis osuis viikonlopulle 🤞 Mulla on alkukierto mennyt sen enempää koko siirtoa ajattelematta. Zumenon on piikitysten ja Cyclogestin jälkeen tuntunut niin vaivattomalta, et koko hoito unohtuu. Ja ehkä sekin...
  18. M

Mulla oli näitä enkä saanut minkäänlaista viivanpaikkaa aikaan. Huomattuani silloin ton saman artikkelin tutkin asiaa, ja huomasin, että testi saattaa antaa haaleita haamuja, kun toisen merkkisellä voisi saada jo kunnon viivat. En siis luottaisi testin olevan kovin herkkä, vaikka pakkaus niin...
  19. M

Toivotaan viivojen vahvistumista 😍 Mulla ei Ovitrelle näkynyt enää 10 päivää pistämisestä.
  20. M

Mä ajattelin ylipäätään, että julkisella ei tehdä ilmeisesti niin tiuhaan seurantakäyntejä vaan mennään ovulaatiotestin varassa. Mulla ei toki kokemusta, näiltä palstoilta vaan välittynyt sellainen käsitys. Ihme kyllä, jos edes inssin yhteydessä ei ultrata, kun se ei tosiaan kauaa vie 🤷‍♀️ Mutta...

Yhteistyössä