Hakutulokset

  1. L

    Syyskuiset 2024

    Noihin juhliin vielä se, että on tässä sukupolvikysymystäkin: omasta tuttavapiiristä taidan tietää yhden perheen jossa ylipäätään on pidetty mitään vauvajuhlia, siis baby showereita tai sukupuolijuhlia. Vaikka lapsia on lähipiirissä vaikka kuinka paljon. Joten ylipäänsä tuntuu ihan...
  2. L

    Syyskuiset 2024

    Tehkää ihmeessä keltaiset juhlat! ❤️ Näin media-asioiden asiantuntijana tähän on mun näkökulmasta helppo vastaus: 1) markkinatalous joka ei lepää ennen kuin joka ikinen osa-alue elämässä on muutettu rahastusmahdollisuudeksi ja 2) USAn tapojen imitoiminen, ja siellä tasa-arvo on mitä on, kaukana...
  3. L

    Syyskuiset 2024

    Niin siis tämäkin vielä 😑 Sama meillä, että pikkuvauvan kanssa mahdutaan kyllä, mutta tällä hetkellä kuopuksen huone on 6,5m2 että sinne ei oikein kahta lasta viitsi laittaa... Plus että asunto on kolmessa tasossa: keittiö, olohuone ja makuuhuoneet kaikki eri kerroksissa. Voi olla pikkusen...
  4. L

    Syyskuiset 2024

    Minäkään en ole hankkinut mitään, tavallaan. Olen kyllä sanonut veljelle että varatkaa kaikki ylijäämäkamat teidän vauvalta meille, että siinä mielessä olen jo "hankkinut" paljonkin 😀 Tosin he ehti jo vastasyntyneen koot laittaa kiertoon ennen kuin kerrottiin meidän vauvasta, joten ostan sitten...
  5. L

    Syyskuiset 2024

    Täällä nyt 18+5 ja liikkeitä ja harjoitussupistuksia tulee päivittäin. Harjoitussupistukset tuntuu siis siltä että yhtäkkiä sen kohtunsa tiedostaa tosi hyvin kun mahassa tuntuu olevan kireä pallo - minusta vähän kuin ilmapalloa puristaisi. Rakenneultra on vajaan kahden viikon päästä, 26.4 rv...
  6. L

    Mielipide erot vahvoina lisälapsista meillä

    Näissä asioissa vahvoilla on aina se joka ei halua lapsia, ketään kun ei voi siihen pakottaa. Teillä varsinkin on ikää niin paljon, että uuden yritys olisi alettava ilman isoja ikäeroja. Mikä voi olla aika kohtuutonta, jos/kun sulla jo nyt ottaa koville. Eikä välttämättä tärppää siltikään...
  7. L

    Syyskuiset 2024

    Jättäisin ihan omaan arvoonsa tuollaiset kommentit ❤️ Tottakai vauvamaha voi jo näkyä tuossa vaiheessa: minne sen vauvan muka pitäisi mahtua jos ei ulospäin, kun ei mahassa normaalisti ole mitään tyhjää tilaa? Ja ennen kaikkea se on niin yksilöllistä, että miten kenenkin maha kasvaa. Minä oon...
  8. L

    Syyskuiset 2024

    Just kun eilen kaipasin selkeitä liikkeitä, niin tänään tulikin ihan kunnon potkuja 😍 Ensimmäiset liikkeet mitä tuntee on mulla tosiaan ollut aina epämääräistä räpellystä, tai vähän niinkuin joku kalan evän hipaisuja. Näistä on kyllä tosi vaikea vielä sanoa, että onko ne vauva vai jotain muuta...
  9. L

    Syyskuiset 2024

    Ja heti perään toinen asia: osaatteko suositella raskausuimapukua? Mulla ei ole koskaan ollut kesää jättimahan kanssa, ja mietin nyt että mitä tässä ostaisin että vielä elokuussa siihen mahtuisi? Riittääkö niissä äitiysuikkareissa oikeasti mahavara? Vai pitäisikö ostaa tankini tai uimamekko esim...
  10. L

    Syyskuiset 2024

    Joko muilla tulee harjoitussupistuksia? Mulla on alkanut tulla välillä ihan selkeitä mutta kivuttomia, mikä ei sinällään yllätä kun viimeksi tuli jo joskus 12+ alkaen. Nyt siis 17+2. Liikkeitä en varsinaisesti tunne, välillä kyllä epäilen että jotain siellä mahassa nyt puuhastellaan kun tuntuu...
  11. L

    Haluaisin synnyttää lääkkeettömästi, mutta en kehtaa sanoa sitä ääneen

    Hyviä vastauksia täällä! Itse en ole synnyttänyt luomuna ikinä, mutta kaksi viimeisintä pelkästään ilokaasun voimin ja ensimmäisen kanssa oli kohdunkaulan puudute. Oma logiikkani on ollut että edetään mahdollisimman pitkälle aina mahdollisimman kevyin keinoin. Ja omalla hyvällä...
  12. L

    Syyskuiset 2024

    Tänään oli neuvolalääkäri, rv 16+1, ja kaikki hyvin. Uutuus viime kierrokseen nähden oli että lääkäri ultrasi ja pääsin ihailemaan pikkuista ❤️ Siellä hän myllersi ja vastasi täysin viikkoja. Kokoarvio oli nyt 150g, että ei enää hän ihan mikään olematon pikku hitunen ole 😍😍 Mutta huomaa kyllä...
  13. L

    Syyskuiset 2024

    Mulla on aina ollut isot vatsat, silloinkin kun hyperemeesi on vienyt ylimääräiset pehmusteet ympäriltä. Ja vaikka kaikki lapset on olleet selvästi alle nelikiloisia eikä lapsivettä ole ollut mitenkään normaalia enemmän. Ja siis tarkoitan että tosi isot 😅 Äitini on lääkäri ja on ollut myös...
  14. L

    Syyskuiset 2024

    Mulla on mahaa, mutta lähinnä näytän vain lihoneen. Mikä siis pitää myös paikkansa, jotain 3kg tullut jo kun olen joutunut vaan syömään koko ajan 🤦🏻‍♀️ Ja mulla on vielä kuopuksen jäljiltä edellinen raskausröllö pysynyt alavatsalla sitkeästi, joten on tässä pehmusteita 😅 Itse huomaan kyllä...
  15. L

    Syyskuiset 2024

    Voi miten surullista. Paljon voimia raskaaseen tilanteeseen ❤️💔❤️💔
  16. L

    Syyskuiset 2024

    Onko muilla pahoinvoivilla limaongelmaa? Mulla yökkimistä aiheuttaa joka päivä se, että kurkussa ja nenässä on kirkasta limaa, jota pitää rykiä ja niistää - ja aina meinaa oksentaa kun joutuu rykimään ja niistämään 😑 Luulin aiemmissa raskauksissa että lima johtuu jatkuvasta oksentamisesta, mutta...
  17. L

    Syyskuiset 2024

    Mites muilla ruokahimot, mikä puhuttelee? ☺️ Mulla ei ole mitään ihan ihmeellisiä himoja ollut ikinä, mutta välillä tulee tosi selviä tilauksia siitä, että mitä pitäisi saada. Joka aamu esimerkiksi pitää aloittaa puolukoilla ja jugurtilla. Sitten iski tällä viikolla kauhee himo maustekurkkuun...
  18. L

    Syyskuiset 2024

    Minäkin tiedän, tai tietäisin - mutta mun suosikkeja ei enää saa. Ilmeisesti olen jo liian vanha tähän hommaan kun ennen oli niin paljon paremmin 😅 Esikoiselle vuonna 2008 hankkimani Gessleinin yhdistelmät on edelleen ylivoimaisesti parhaat vaunut joita olen työntänyt, ja monia on tullut...
  19. L

    Syyskuiset 2024

    Mulla ei ole mitään vaikeuksia olla shoppailematta vauvalle, kaikki shoppailu on musta niin vastenmielistä, että yritän välttää sitä viimeisen asti 😅 Sitten pakon edessä ostan jotain vaatepaketteja Torista. Mulle riittää kun kamat on ehjiä ja puhtaita. Onneksi vauvalla on niin paljon serkkuja...
  20. L

    Syyskuiset 2024

    @Frid , mulla ollut nyt reilun viikon äitiyshousut käytössä, ja onhan ne ihanat kun ei purista mistään. Varsinkin jos on pissahätä, niin alamaha on jo pinkeä pallo. Mulla on ollut isot vauvavatsat joka kerta: esikoista odottaessa LA oli juhannuksena ja jo tammikuussa lyhyttä sijaisuutta hakiessa...

Yhteistyössä