Mielipide erot vahvoina lisälapsista meillä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Onko muita ja miten te joilla ollut olette asian päätyneet ratkaisemaan?

Ollaan puolison kanssa oltu yhdessä reilu vuosi. Minä olen 40 ja hän 50. Tällä hetkellä odotamme yhteistä vauvaa. Nyt puoliso on alkanut puhumaan jo toisesta yhteisestä lapsesta ja minä olen rehellisesti aivan kauhuissani. Vaikka tämä vauva oli odotettu ja haluttu kummaltakin niin minusta tämä riittää. Alkaahan meillä olla ikääkin kummallakin. Lisäksi tämä raskaus on ollut todella, siis todella vaikea minulle fyysisesti kun kroppa ei ole entisellään. Nyt miltei 2 viikkoa olen itkenyt kivuista ja toivon että tämä käynnistettäisiin pian.

Mieheni on vain järkkymätön. Hänestä vauvamme tarvitsee sisaruksen.
 
vierailija
Eihän se välttämättä edes onnistu tuossa iässä sormia napsauttamalla. Kannattaa nyt ainakin se ensimmäinen saada ulos ennen kuin tekee mitään päätöksiä. Kokemuksella voin sanoa, että mielipide lapsiluvusta voi muuttua hyvin nopeasti vaikka raskaus ja synnytys olisi ollut vaikeita.
 
Näissä asioissa vahvoilla on aina se joka ei halua lapsia, ketään kun ei voi siihen pakottaa. Teillä varsinkin on ikää niin paljon, että uuden yritys olisi alettava ilman isoja ikäeroja. Mikä voi olla aika kohtuutonta, jos/kun sulla jo nyt ottaa koville. Eikä välttämättä tärppää siltikään, ainakaan luomuna omilla soluilla.

Suosittelen, että alkuun et stressaa mahdollisista sisaruksista, vaan huolehdit siitä, miehesi osallistuu ainakin puoleen nyt syntyvän vauvan hoidosta. Esimerkiksi meillä työnjako oli se, että mies heräsi joka ikinen aamu aikaisin vauvan kanssa, kun minä olin ollut "yövuorossa" eli imettämässä. Näin sitten mies on ainakin tietoinen siitä, mitä haluaa ja mihin on sitoutumassa, eikä vain tilaile vaimolta lisää jälkeläisiä.
 

Yhteistyössä