Hakutulokset

  1. M

    40 + so what, wol 14 (2019)

    Laitan tähän vielä tuon linkin jossa sanotaan tuo sama kolme kertaa, ja siis loppukierrossa peräkkäisinä päivinä ja yhteistulos yli 60: " Tarkempaa keltarauhasen toiminnan arviointia varten suositellaan analyysi tehtäväksi 4-10 päivää ennen uuden kuukautiskierron alkua kolme kertaa...
  2. M

    40 + so what, wol 14 (2019)

    Mulle sanoi se labrahenkilö että jos progesteronitaso on vähän hilkulla tai alakanttiin, pitäisi ottaa loppukierrosta progesteroni 3 kertaa ja jos niiden yhteistulos on yli 60, ei ongelmaa, muuten on liian alhainen. Tämän saman ohjeen löysin sitten netistäkin. Eli yksittäisellä mittauskerralla...
  3. M

    40 + so what, wol 14 (2019)

    Oon ymmärtänyt että alhainen progesteroni voi vaikuttaa kaikilla noilla tavoilla jota sanoit (väsymys, aivosumu, hidas aineenvaihdunta, mielialavaihtelu, lyhyt luteeali, nivelkivut), mutta sullahan olikin siitä jo testi tulossa loppukierrossa. Sanottiinko sulle minä kierron päivänä meet?
  4. M

    40 + so what, wol 14 (2019)

    Täällä jälleen keskenmeno. Olen lopussa.
  5. M

    Kuinka lopettaa haaveilu?

    Oletko miettinyt lähtisikö se kaipuu sen uuden vauvan myötä, vai isikisikö uudestaan sitten kun pieninkin alkaa olla jo leikki-ikäinen? Joillakin se vauvakuume ja hormonimyrsky ei hellitä ennen kun itselleen tekee selväksi että lapsiluku on nyt tässä.
  6. M

    40 + so what, wol 14 (2019)

    Hei pitkästä aikaa kaikille! Minusta ei ole kuulunut, johtuen siitä etten viitsi olla se ketjun varoittava esimerkki ja masentaja. Yrityksen alusta lukien takana on jo kaksi keskenmenoa ja kaksi kemiallista raskautta, tai kolme keskenmenoa ja kaksi kemiallista, eri lähteitä lukemalla laskevat...
  7. M

    40 + so what, wol 14 (2019)

    No niin, todennäköisyydet ei tainneet olla meidän puolella, tänä aamuna viiva oli haalistunut miltei olemattomaksi. Digi varmaan vielä näyttäisi plussaa mutta mitäpä niitä tuhlaamaan, odottelen vuotoa. Eli kemialliseksi kai tämä sitten lasketaan. Mieityttää todella paljon montako tällaista...
  8. M

    40 + so what, wol 14 (2019)

    Olen pahoillani @petronella09 @Momon Teidän matka on ollut kyllä hurja. Kaikkea hyvää raskauteesi! Täällä siis tilanne se, että tilanne edelleen on. Viivanpaikka voitanee tässä vaiheessa sulkea pois, tai sitten näen viivanpaikan sijaan tekstipaikkoja digitestissä. Keskenmenon pelko on silti...
  9. M

    Syyskuiset 2021

    Lääketieteessä geriatrinen raskaus tarkoittaa ihan vain sitä että äiti on yli 35-vuotias. Täällä vasta kurkkailen saatuani joko haamun tai viivanpaikan, mutta jos se siitä vahvistuisi niin täältä tulee joukkoon yksi geriatrinen tapaus lisää!
  10. M

    40 + so what, wol 14 (2019)

    Nyt vähän omituisempi tilanne sitten. Eli kuten aiemmin kerroin, meillä varhaisultrassa löytyi sikiö muttei sykettä. Sain lähetteen keskeytykseen (oltiin yksityisellä varhaisultrassa, ja siellä sellaisia ei kai sitten tehdä vaan ultrannut lääkäri kirjoitti lähetteen julkiselle puolelle). No...
  11. M

    40 + so what, wol 14 (2019)

    Ultrassa ei löytynyt sykettä, joten minut voi poistaa plussanneista. Tässä iässä koitan olla kiitollinen että sain hetken siellä olla. Tuntuu aika lopulliselta tuomiolta, enää ei onnistu.
  12. M

    Tammikuiset 2021

    No niin, saatte jatkaa maaliin ilman minua. Sykettä ei löytynyt. Kaikille ihanaa odotusta, muistakaa nauttia noista hetkistä.
  13. M

    Tammikuiset 2021

    @Hemingway riippuu tietysti rintojen lähtötilanteesta ja siitä millaisia liivejä tykkää käyttää, mutta mä en kyllä ostaisi äitiysliivejä alkuraskaudesta, vaan ihan normiliivejä isommassa koossa. Siis jos äitiysliiveillä tarkotetaan imetysliivejä. Ne on usein hankala saada isommissa kuppikoossa...
  14. M

    Keskenmenoko?

    Onko sulla kuinka varmasti tieto tuosta ovulaatiopäivästä?
  15. M

    40 + so what, wol 14 (2019)

    Eikös keltarauhasen vajaatoiminta tai liian alhainen progesteroni aiheuta just epämääräistä vuotelua ja tuhruttelua oviksen ja menkkojen väliin. Jos pyytäisit hormoniarvojen mittausta?
  16. M

    40 + so what, wol 14 (2019)

    Mulla oli kans ikäriski jotain vähän päälle sadan, mutta huomioiden niskaturvotusultra ja seerumiseula, yhteisriski oli jotain luokkaa 1:120 000, eli ei tullut lähetettä NIPTiin. Musta seerumiseulaan ja niskaturvotukseen tulee automaattisesti kaikille yli nelikymppisille lähete, mut punktioon...
  17. M

    40 + so what, wol 14 (2019)

    NIPT tehdään julkisella jos veriseula + nt-ultra hälyttää. Niihin taitaa päästä lähetteellä jokainen tähän ketjuun kirjoittava iän takia. Mutta jos haluaa suoraan NIPTin tai aikaisemmilla viikoilla, pitää mennä yksityiselle ja se taitaa olla halvimmillaan 750 euroa.
  18. M

    40 + so what, wol 14 (2019)

    Kiitos! Meilläkin on maitoallerginen, siksi vielä imetän. Ajattelin jatkaa niin kauan kun jaksan, mutta en osaa sanoa kuinka rankaksi käy jos pahoinvointi on samanlaista kun viime raskaudessa. Voi toki olla että vieroittuu itsestään, joillekin kuulemma käy niin kun raskaus muuttaa maidon makua.
  19. M

    40 + so what, wol 14 (2019)

    Me ollaan aika lailla samanikäisiä ja melko samanikäiset lapset. Minäkin vielä imetän, ja raskauduin silti. Meillä tärppäs jo sillä että harvensin imetyskertoja, ei tarvinnu kokonaan lopettaa.
  20. M

    Tammikuiset 2021

    Nyt oli kyllä ihan liian paljon huonoja uutisia yhdellä sivulla. Oon tosi pahoillani niiden puolesta jotka sai ikäviä uutisia tai joutuu niitä vielä pelkäämään.

Yhteistyössä