Hakutulokset

  1. T

    Lääkkeelinen tyhjennys..alkanut...

    USKOKAA TAI ÄLKÄÄ!! Mä menin tänään ultraan, kun pää alkoi jo hajota. Siellä sykki pieni sydän ja sikiö/alkio oli jotain 3-4 mm pitkä, juuri viikkoja 6+ vastaava!! Aivan tuntuu kyllä käsittämättömältä nyt. Näin se alkoi aurinko paistaa tähänkin risukasaan. Ja sitä toivon myös sinulle rva...
  2. T

    Lääkkeelinen tyhjennys..alkanut...

    Miten sulla Rva Pikkumyy on mennyt? Oot ollut usein mielessä, ku niin tiedän, mitä käyt läpi ja sit se, että ehkä itsekin taas joudun samaan. Katselinkin jo tuossa työkalenteria, että missä vaiheessa olisi sopiva cytotec-jakso itselleni... Nyt kun on vasta 6+2 ja edelliset keskenmenot on menneet...
  3. T

    Prosentti laskijat!!!

    Mun mielestä toi pitää laskea 252/0,945. Tulee about euron enempi. Tuo 252*1,055 tarkoittaisi, että tulot kasvaisi 5,5%.
  4. T

    Lääkkeelinen tyhjennys..alkanut...

    Tsemppiä sinne rva Pikkumyy ja pahoittelut keskenmenosta! Kovasti voimia ja haleja!! Itselläni 2 km takanapäin ja nyt kolmas raskaus menossa. Ensi viikolla 7+2 ultra ja pelottaa ihan hirveästi. Ei mitään kunnon oireita ja alaselkä vähän kipeänä. Lueskelin tuota sun viestiä asenteella, että...
  5. T

    Onko kahden perättäisen keskenmenon jälkeen toivoa?

    toive81 Mulla on ollut "nuoruudessa" pitkä kierto ja joskus vielä nykyisinkin. Multa löydettiin polykystiset munasarjat about 10 vuotta sitten, mikä ilmeisesti aiheutti nämä pitkät kierrot. Kun yritimme ensimmäistä kertaa raskautta 6 vuotta sitten, niin mulle tehtiin joitakin lapsettomuustestejä...
  6. T

    Onko vielä toivoa - keskenmennyt keskenmeno vai väärä hälytys???

    Pahoitteluni uc1! Mullakin oli tässä keskenmeno taannoin. Raskausoireita riitti ja rinnatkin kasvoi monta kuppikokoa. Mulla oli jo 12. raskausviikko alkanut ja olin kunnallisessa np-ultrassa, kun havaitsivat tämän tuulimenon, eli vastasi juuri jotain 6+ tai alle. Ei siis mitään sydämen sykkeitä...
  7. T

    Alkiolla liian heikko syke - kokemuksia?

    Matsalu, kuinkas menee? Toivon todella, että teillä olisi kaikki hyvin!
  8. T

    kokemuksia lääkkeellisestä tyhjennyksestä??

    Kiitos teille kaikille vastauksista! Olen näitä täällä käynyt tiheästi lukemassa, mutta voimat on niin vähissä, etten oo jaksanut vastailla. Kävin tänään hakeen tabut mukaan, mutta sovimme lääkärin kanssa, että seuraan tilannetta vielä muutaman päivän. Hän näki ultralla, että irtoaminen on...
  9. T

    Alkiolla liian heikko syke - kokemuksia?

    Joo kiitos Matsalu! Kyllä kai tää tästä. Eikös teillä ole tuo seuraava ultra jo kohta? Tuuthan sitten kertomaan, miten kävi? Joko muuten varasit ajan - voisitko vaihtaa esim. eri lääkärille, niin saisit toisenkin mielipiteen? Jos esim. vieläkin tämän toisen mielestä olisi ns. liian heikko syke -...
  10. T

    kokemuksia lääkkeellisestä tyhjennyksestä??

    Hei! Eilen sitä oltiin vielä niin autuaan tietämättömiä. Tänään oli eka kunnallinen ultra, viikkoja 11+2. Aamulla herätessäni tuli rusehtavaa vuotoa, joten arvasinkin jo siinä vaiheessa. Menin tietysti ultraan ja siellä se todettiin: Tuulimuna. Edellinen vastaava oli tammikuussa. Silloin tuli...
  11. T

    Alkiolla liian heikko syke - kokemuksia?

    Onpas uskomatonta! En ole koskaan kuullut, että syke voitaisiin arvioida liian heikoksi. Itse kävin alkuraskauden ultrassa rv 7+2 ja sykettä ei näkynyt. Lääkäri oli ihan optimistinen, että voi olla pari päivää myöhässä jne. Lääkärin mukaan tilanne näytti ihan normaalilta. Ja jälkeenpäin kuulin...
  12. T

    Palstatauon jälkeen taas täällä

    suruvaippa72 YMMÄRRÄN! Juuri tuollaista se on aina mullakin. Jokaista pientäkin nipistelyä miettii, että olikohan tuo jo hyvä tai huono merkki, irtosko munasolu, tarttuiko munasolu, irtoaako alkio, kasvaako kohtu... Yhtä ihmetystä ja epävarmuutta koko homma! Mutta sen minkä halusin sanoa, niin...
  13. T

    Milloin sydänäänet pitäisi näkyä viimeistään?

    JJ-t Mulla näkyi ruskuaispussi, mikä kyllä näkyi viimeisen keskenmenonkin yhteydessä. Pussin koko oli 10x13mm. Mun lääkäri tosiaan epäili, että korkeintaan viikon myöhässä. Nyt hieman rennompi olo. Viikkoja nyt 8+1 (kuukautisista laskettuna) ja ns "normaali olo". Nyt tuntuu, että jaksan odottaa...
  14. T

    Milloin sydänäänet pitäisi näkyä viimeistään?

    Kiitos teille kaikille vastauksista! Gold digger tosiaan sydänäänten näkyminen alkuraskauden ultrassa ja kuuluminen ultralla on kaksi eri asiaa. Näkyä ne pitäisi tosiaan joskus seiskalla viikolla kun taas kuuluminen ei ole varmaa vielä moniin viikkoihin. Kuuluminen riippuu lisäksi siitä...
  15. T

    Milloin sydänäänet pitäisi näkyä viimeistään?

    Moi! Mulla oli km tammikuun alussa. 2 lasta aiemmin ja noissa täysin normaalit raskaudet. Nyt sit taas raskaana ja tänään kävin alkuraskauden ultrassa. Viikkoja pitäisi olla 7+2 ja sydänääniä ei näkynyt. Lääkärin mielestä on todennäköistä, että olisi viikon myöhässä koska edellinen kiertoni...
  16. T

    Kahvi lisäisi keskenmeno riskiä?

    No jaa, itselläni pahempi fiilis siitä, kun olin juonut aikas paljon yhtenä iltana (isot pirskeet) ja se oli noin 4+ viikolla. Eli odottelin kuukautisia, mutten vielä tiennyt raskaudesta. Keskenpä sitten meni, vaikka terkkari sanoikin, että ei pitäisi olla mitään vaikutusta vielä tuossa...
  17. T

    Tuulimuna?

    Toivotaan, että tämä on turhaa tietoa ja teidän molempien pienokaiset kunnossa! Itse koin keskenmenon vuoden vaihteessa. Vuotoa alkoi tulla 27.12. aluksi vähän ja parin päivän päästä reilummin. Silloin menimme päivystykseen, eli 29.12., jolloin viikkoja oli 9+2. Päivystyksessä gyne ultrasi...
  18. T

    mitä vaaroja jos raskaaksi heti km:n jälkeen?

    Kiitos Tanju vastauksestasi! Mulla oli viikkoja kai 9+5, mutta kyseessä todennäköisesti tuulimuna tai hyvin varhaisessa vaiheessa keskeytynyt raskaus. Eli ei kunnon alkiota, mutta jotain kai se lääkäri oli sikiöpussissa nähnyt raportin mukaan. Lääkärissä kävin 9+1, jolloin asia todettiin ja...
  19. T

    Milloin ja minne lapsettomuushoitoihin?

    Hei Tyllerö! Mun mielestä voisit hyvin hakeutua myös lähes ilmaiseksi omaan terveyskeskukseenkin. Jos sinulla on tuollainen selvä riski, niin varmasti voivat sielläkin asian tsekata. Ei kai näissä asioissa ole aina pakko yksityiselle mennä. Itse olen 5 vuotta sitten käynyt oman kunnan...
  20. T

    mitä vaaroja jos raskaaksi heti km:n jälkeen?

    Hei! Minä kärsimätön kyselen, että mitä riskejä/vaaroja voi olla, jos tulisi raskaaksi heti keskenmenon jälkeen ennen ensimmäisiä kuukautisia? En millään haluaisi alkaa nyt käyttää jotain kondomia ja km:sta toipuminenkin olisi helpompaa jos pääsisi jo tosi toimiin! Jotkut lääkärit nimittäin...

Yhteistyössä