Milloin sydänäänet pitäisi näkyä viimeistään?

Moi!

Mulla oli km tammikuun alussa. 2 lasta aiemmin ja noissa täysin normaalit raskaudet. Nyt sit taas raskaana ja tänään kävin alkuraskauden ultrassa. Viikkoja pitäisi olla 7+2 ja sydänääniä ei näkynyt. Lääkärin mielestä on todennäköistä, että olisi viikon myöhässä koska edellinen kiertoni oli 36, mutta en oikein usko tuohon, koska aiemmat raskaudet on vastanneet viikkoja ja mulla on ollut ongelmia munasolujen irtoamisen kanssa - eli oletan, että kun munasolu irtoaa, niin se irtoaa oikeaan aikaan ja silloin kierto on aina ollut 28. Onko kellään vastaava sattunut? Onko kellään ilmennyt, että sydänäänet on tulleet tästä vasta esim. viikon päästä näkyviin? Toivo kyllä meni jo...

Kiitos vastauksista!
 
Minulla ainakin kävi niin, että olin varhaisraskauden ultrassa ja silloin piti olla viikkoja 6 tai 7 omien laskujen mukaan.
Sydämensykettä ei kuitenkaan näkynyt, vain ruskuaispussi ja joku nuppineulan pään kokoinen juttu kohdussa.
Lääkäri ei ollut kovin toiveikas, antoi raskausviikoiksi tuolloin 5+ ja sanoi, että toivotaan raskauden jatkuvan.
Sydän löytyi ja sikiökin sitten niskaturvotusultrassa ihan oikealta paikaltaan.
Nyt viikkoja 21+

Joten älä vielä Tiia-77 heitä toivoa menemään, ovulointi voi heitellä ihan säännöllisessäkin kierrossa.

Mamitus ja Nappula 21+1
 
Gold digger, sydänäänet näkyy ultralla aikasemmin, mitä kuuluisi dopplerilla. Ja oletan, että ap on käyny nimenomaan ultrassa. Itseasiassa joillakin saadaan sydänäänet dopplerilla kuuluviin vasta rv 12-13tienoilla.

Tiia-77, mulla oli viimeisimmässä raskaudessa (tästä raskaudesta vauva syntyi rv 18+1 kuolleena 10.4.08... :'( ) silleen, että menkoista laskemalla viikkoja oli 6+4 ekassa ultrassa ja näkyi vaan ruskuaispussi, ja joku musta möykky. Seuraavalla kerralla viikkoja oli 8+2, ja syke löytyi. Vauvan koko mittauksen perusteella vastasi viikkoja 7+5. La siirtyi joitakin päiviä eteenpäin. Mulla kans kierto ollu aina säännöllinen(pitkähkö vaan ) ja sille hedelmöittymiskierrolle ovulaatio tuli vasta n. 20:nnen kiertopäivän paikkeilla. Aivan hyvin siis sullakin on voinu ovulaatio olla myöhemmin, ja viikkoja on nyt vähemmän kun menkoista laskemalla pitäis olla, ja näin ollen ei vielä sykekään näy.
:hug: Toivotaan, että kaikki on kunnossa, ja syke löytyy!
 
Kiitos teille kaikille vastauksista!

Gold digger tosiaan sydänäänten näkyminen alkuraskauden ultrassa ja kuuluminen ultralla on kaksi eri asiaa. Näkyä ne pitäisi tosiaan joskus seiskalla viikolla kun taas kuuluminen ei ole varmaa vielä moniin viikkoihin. Kuuluminen riippuu lisäksi siitä, kuinka piilossa vauva on.

Sisu Olen tosi pahoillani menetyksestäsi! En voi edes kuvitella, kuinka pahalta vauvan kuoleminen tuossa vaiheessa tuntuu. Toivottavasti pystytte jatkamaan elämää menetyksen kanssa - se varmasti kulkee mukananne aina. Oma keskenmeno rv 9+3 tuntuu niin paljon kevyemmältä taakalta kantaa kuin mitä sinä joudut kestämään. Haleja ja jaksamista!

Mamitus2 Kiva että teillä on asiat hyvin! Yritän täällä ylläpitää toivoa siitä, että alkio kehittyisi normaalisti.

Nyt mulla vaan alkoi kauhea alaselkäkipu - se muistaakseni viittaa keskenmenoon... Ensi viikolla menen vielä uudestaan ultraan, mutta jotenkin tuntuu, että tää taitaa tulla kesken ennen sitä. Onneksi on nuo 2 muksua - helpottaa kummasti näitten ongelmien kanssa!

Hyviä vointeja teille kaikille!
 
tiia toivoa kyllä voi vielä olla koska edellinen kiertosi oli pidempi!! itselle annettiin toivoa kun menin ultraan rv 8+5 menkoista laskettuna ja viikko plussatestin jälkeen. (kierto 54 päivää) tällöin sikiöpussi 6.3mm ja lääkäri sanoi että viikkoja on se 5+. kaksi viikkoa tästä varmennus ja ei sikiötä!! eli tuulimuna. näkyikö sinulla muuta kuin pussi?? ja mikä oli koko?

tietääkseni sydänäänet kuuluu rv6+, joillakin 7+..
 
JJ-t Mulla näkyi ruskuaispussi, mikä kyllä näkyi viimeisen keskenmenonkin yhteydessä. Pussin koko oli 10x13mm. Mun lääkäri tosiaan epäili, että korkeintaan viikon myöhässä. Nyt hieman rennompi olo. Viikkoja nyt 8+1 (kuukautisista laskettuna) ja ns "normaali olo". Nyt tuntuu, että jaksan odottaa vielä toukokuun lopulle kunnalliseen ultraan.
Mites JJ-t sun tilanne? Muistan kun viesteiltiin tammikuussa samoilta tiimoilta?
 

Yhteistyössä