Kahvi lisäisi keskenmeno riskiä?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200801207123667_uu.shtml

Oletteko lopettaneet kahvin juonnin plussan saatua? :O Itse olen aina ajatellut että lopetan kahvin vasta kun näen että kohdussani on jotain, siis ekan ultran jälkeen..
 
No jaa, itselläni pahempi fiilis siitä, kun olin juonut aikas paljon yhtenä iltana (isot pirskeet) ja se oli noin 4+ viikolla. Eli odottelin kuukautisia, mutten vielä tiennyt raskaudesta. Keskenpä sitten meni, vaikka terkkari sanoikin, että ei pitäisi olla mitään vaikutusta vielä tuossa vaiheessa... Arvaas vaan, miltä itsestäni tuntuu. Yleensäkin tiedetään kai aika vähän syitä keskenmenoihin. Yleisin syy on vaan se, että sikiö ei ollut elinkelpoinen.
 
:hug: Pahoittelut keskenmenostasi, voin kuvitella miltä susta tuntuu, Tiia-77. Mulla oli keskenmeno rv 7+ ja vaikka lääkäri sanoi, että näitä tapahtuu paljon, ja oli vain huonoa tuuria, niin ei sitä silti voi olla miettimättä, josko olisi jotain voinut tehdä toisin. :/ Just tämän kahviuutisen jälkeen aloin miettimään, että kyllä mä taisin 2-3 kuppia (tai siis mukia) juoda päivittäin. Mutta joo, näitä keskenmenoja tapahtuu teki niin tai näin, valitettavasti... :| Tsemppiä sulle, Tiia-77 :heart:
 
Mun mielestä tuollaiset tutkimukset on vähän hölmöjä. Ois kiva tietää, miten nämä tutkijat ovat tuota asiaa käytännössä tutkineet. On varmasti totta, että älyttömät määrät kahvia on haitaksi (onhan se vaikka ei olisi edes raskaana), ja kun ottaa huomioon, että alkion/sikiön elimet ja aineenvaihdunta ovat vasta kehittymäisillään. Mutta mun mielestä ei pidä alkaa luulotautiseksi tuollaisten tutkimusten takia.

Itsekin vältän suuria määriä kahvia (totta kai), mutta joka päivä tämänkin raskauden aikana olen noin pari kahvikupillista juonut ja se on ollut ihan ok. Nyt rv 12+ ja kaikki oikein hyvin =)

En siis usko, että pari kupillista kahvia päivässä mitään haittaa ja niin mulle on neuvolassakin sanottu.

Kyllä keskenmenot on yleensä vaan huonoa tuuria, ellei äiti ole alkoholisti tai narkkari tai muuten sairas.

Tämä on minun mielipiteeni asiasta.
 

Yhteistyössä