Hakutulokset

1. P

Heinäkuun Hellemasut -15 *kesäkuussa*

En oo aikapäiviin kirjoitellut tänne, mutta lukemassa käyn usein, nyt oli pidempi tauko ja täällä olikin ihania uutisia, sydämelliset onnittelut Starr vauvasta!! <3 <3 Meilläkin esikoinen joutui pitkän käynnistelyn jälkeen (olin valvonut useamman yön) lastenosastolle vuorokaudeksi ja sen jälkeen...
  2. P

Heinäkuun hellemasut -15 *maaliskuussa*

Pikaisesti omaa napaa; RU takana ja olo on helpottunut, jännitin jotenkin kovasti tätä päivää! Pikkuinen oli todella eläväinen ja mitat vastasivat viikkoja. Kerroin, että liikkeet tuntuvat edelleen melko vaimeina, ja kätilö totesikin istukan olevan tällä kertaa edessä ja vaimentavan potkuja...
  3. P

Heinäkuun Hellemasut-15 *Helmikuussa*

Ihania ultrakuulumisia, paljon onnea kaikille, meillä vielä viikko jännitettävänä!! :kieh: Synnärillä olosta asia on vähän kaksijakoinen, kun toisaalta siellä ehtii keskittymään kokonaan vauvaan ja ruoka tulee valmiina jne., ja toisaalta taas haluaisi mahdollisimman nopeasti kotiin... eniten...
  4. P

Huomenta! Ja hohhoijjakkaa.. esikoinen on alkanut heräämään "aamulla" viideltä, eikä todella nukahda millään konstilla uudestaan... elikkä sitä sitten odotellessa, kun vauva valvottaa yöt ja tämä herää viideltä, kysymys kuuluukin, millonka mää sit nukun?? :stick:
  5. P

Terhitär oliko se niin, että sulla ei oo insuliinia/metformiinia, vaan ruokavaliolla pysyy nyt sokerit aisoissa? Mulla oli kans nimenomaan toi paastoarvo koholla, muuten ollu koko ajan normaalit ateriasokerit jne. ja oon siis ruokavaliolla. Mitä syöt iltapalaksi ja kuinka pitkän paaston pidät...
  6. P

Huuuuhhuh. Jopas on showta nyt järkätä näitä neuvola-asioita, kun lähen toiselle paikkakunnalle muutamaksi kk töihin ja siksi ajaksi mun äippäneuvola siirtyy ko paikkakunnalle. Ei siinä mitään, kiva neuvola, olin siellä viimeksikin, mutta mietin vaan, että mites nyt mahtaa mennä tää...
  7. P

nelHM tsemppiä, voin vaan kuvitella, että arjen ja vielä sen 1veen pyörittäminen saattaisi olla "hieman" haastavaa ilman oikeaa kättä, toivottavasti paranee nyt itsekseen ilman mitään leikkauksia! :hug: Kävin tänään vaa´alla ja paino on lähtöpainosta pudonnut 5kg ja rapiat!! :O Ja nyt on sit...
  8. P

Illusia83 minkä niminen blogi sulla on, mä tykkään kans hirmusti lukee blogeja eli jos joku muu moista väsää niin pistäkää ihmeessä linkkiä! Viime raskaudessa koottiin tänne ketjun etusivulle blogilinkit ja seuraan vieläkin niitä, jotka jatkoi kirjoittelua synnytyksen jälkeen :)
  9. P

Heinäkuun Hellemasut-15 *Tammikuussa*

Terhitär kylläpä vaihtelee käytännöt!! Mun käskettiin mitata aluksi 6 päivää paastoarvo aamulla 10-12h paaston jälkeen ja vaihdellen aterioita 2 aterianjälkeistä arvoa päivässä, 1h syömisen jälkeen. Jos näiden 6 päivän jälkeen arvot ok niin sit vaan uudelleen joskus rv 25, mut mulla oli pari...
  10. P

Tänään oli esikoisen 10kk neuvola ja samalla minun äitiysneuvola :) Nyt jäi käynnistä ihan hyvät fiilikset, oon tehnyt sitä sokeriseurantaa kotona ja laittanut myös kaikki syömiset ylös. Täti oli ihan ihmeissään ku oon ollut niin tarkka noiden kanssa, tuli vaan itselle sellainen olo, että no...
  11. P

Heippa pitkästä aikaa! :) Minäkin kävin viime viikolla sokerirasituksessa (edellisessä raskaudessa kaikki arvot oikein hyvät) niin tulikin yllättäen tuloksena, että paastoarvo oli koholla!! Apua! Maanantaina sain kotimittarin ja laitoin heti ruokavalion remonttiin. Nyt vaan ihmettelen näitä...
  12. P

Höh, kirjottelin eilen pitkän pätkän ja niin vaan kaik hävis :( Mut nyt uudelleen paremmalla onnella! Ensinnäkin pahoittelut kaikille jotka on saaneet huonoja uutisia, ja Lilian-83 tsemppiä, odottavan aika on hirvittävän pitkä, mutta vielä ei kannata heittää kirvestä kaivoon! Ystävälläni...
  13. P

Heinäkuun Hellemasut-15 *Joulukuussa*

Annimiina89 piti jo aiemmin laittaa viestiä, mutta meidän joulu on ollut aika hektinen :D eli siis meillä viime raskaudessa oli TAYS:ssa ihan muita juttuja varten kontrolliultra joskus ehkä 30 viikolla ja siellä myös katsoi, että nyt on laajentunut virtsarakko vauvalla! Olin tietty ihan...
  14. P

Lilian-83 elä masennu, en oo minäkään hoikimmasta päästä tosiaan, mutta silti kuuluu dopplerilla, näin alussa äänet kuuluu ainakin mulla TODELLA alhaalta, melkeen siitä luun päältä! Ja kauan joutuu välillä etsimään ja kallistelemaan doppleria. Kannattaa pötköttää esim. sängyn tai sohvan reunalla...
  15. P

Meillä kanssa kotidoppler ja tänään kokeilin toisen kerran ja löysin kuin löysinkin pikkuisen hevosenlaukan!! :heart: Esikoisesta kuultiin kotidopplerilla vasta joskus viikolla 12+, voi olla tietysti, että nyt osasi etsiä paremmin. Mä suurkulutin tota doppleria kyllä viime raskaudessa, koska...
  16. P

Heinäkuun Hellemasut 2015

Ricardina 3,7cm läpimittainen, musta kuulosti isolta..? Mut toivotaan et ei tarveis leikellä ainakaan, ei houkuttele simmoiset mömmöt raskausaikana, joita siinä yhteydes jouduttaisiin käyttään... : / Nyt tuo todennäköisesti aivan harmiton kystakin tuntuu jotenkin isolta jutulta, ja murehdin...
  17. P

Onnen Keiju tänään täälläkin ultrassa saatiin viikoiksi 7+3, ja kaikki hyvin! Sydän sykki, lääkäri varmisti sykkeen vielä värein (näkyi virtaukset) ja saatiin se kuuluviinkin! :) Oli oikein kiva lääkäri, joka mittasi moneen kertaan ja näytti kaikki rakenteet jne. Ja saatiin kuviakin.. :D Ainut...
  18. P

Onpas tullut paljon tekstiä! Kiva! :) Pikaisesti omaa napaa, huomenna ar-ultraan, jännittää hirmusti.............
  19. P

Pikkujoulut kannattaa vielä eritellä ohimennen, että syö siihen tulehdukseen nimenomaan jotain metronidatsoli-antibioottia, jonka kanssa ei oikeastikaan saa käyttää alkoa (antabusreaktion kaltainen vaikutus), niin menee läpi myös terveysalan pikkujouluissa :D Ar-ultra ajattelin soitella...
  20. P

Marie82 täällä kans nyt illalla erityisesti ollut menkkamaista jomotusta, toivon et oisi vaan niitä kasvusta johtuvia kipuiluja eikä niitä toisia.. :/ En mäkään oikein muista et ekasta oisi tämmöisiä ollut, mutta keskenmenosta muistan sen, et ei ollu mitään ennakoivia jomotuksia tmv, alko...

Yhteistyössä