Hakutulokset

1. S

Syyskuun söpöläiset <3 - Syyskuussa ** MEIDÄN KUU**

Tervehdys! Onnittelut juuri ja hiukan aiemmin vauvautuneille ja todellakin tsemppiä odottajille! Me saimme omamme 15.9. Synnytys oli toisaalta ehkä pitkä, toisaalta mentiin aika haipakkaa. Vauva syntyi siis maanantaiyönä. Torstaina olin äitiyspolilla 3 cm auki ja tarkoituksella raju käsittely...
  2. S

Syyskuun söpöläiset <3 - Syyskuussa ** MEIDÄN KUU**

Terkkuja ja lämpimiä onnitteluja vauvoista täältäkin! Nauttikaa ja jaksakaa! Täällä oli viikon 36 tarkastuksessa pienesti muutosta alapäässä, kun kohdunkaula oli lyhentynyt pariin senttiin. Sen jälkeen oli yksi ilta kipeitä supistuksia (vaati kyllä neljän päivän aikamoisen riehumisen), mutta...
  3. S

Syyskuun söpöläiset <3 - Elokuussa

Jänniä vaiheita kyllä monella! Tsemppiä! Ja sitten on niitä (meitä), joilla ei ehkä hetkeen vielä tapahdu. Ja niitä (meitä), joilla ei ole kovin vaivojakaan. Oman navan arkiasioita: Meillä esikoinen oppi juuri apupyörittä pyöräilyn ja on aivan innoissaan, joten on tullut tehtyä lenkkiä toisen...
  4. S

Syyskuun söpöläiset <3 - Elokuussa

Heippa täältäkin ja onnitteluita jo synnyttäneille! Kiitos kaikille kun jaksatte kirjoitella, itellä ei jotenkin ole mitään sanottavaa. Varsin hyvin taidan edelleen voida. Tosin unettomuus vaivaa täälläkin ja tälläkin kerralla. Ärsyttävää, kun päivällä ei kuitenkaan voi juuri levätä, tosin...
  5. S

Syyskuun söpöläiset <3 - Heinäkuussa

Meilläkin on kaksi koiraa. Ennen ekaa lasta olin huolissani toisen koiran suhtautumisesta, koska se pelkäsi lapsia. Strategia taisi lähinnä olla, että koira saa tutustua ihan omaan tahtiin, aina on tilaa väistää ja olla omassa rauhassa, yhtään ei hössötetä eikä koiraa ennen vauvan syntymääkään...
  6. S

Syyskuun söpöläiset <3 - Kesäkuussa

Mä en voi samaistua mahan kokoa tuskaileviin (tai ihasteleviin) raskaana oleviin täällä tai muualla, alakäyrällä taas mennään... No onnistuu ainakin selällään nukkumiset sun muut. Hellekelillä urheilupaidassa ihmiset ovat kehdanneet olenko raskaana, muuten eivät vaikka ehkä jotkut sentään...
  7. S

Pari kysymystä tuli keskusteluista mieleen, saisiko kokemuksia: Onko sähkökäyttöinen rintapumppu tehokkaampi (selvästikin?) kuin käsikäyttöinen? Olen käyttänyt sähköistä vain ihan alussa ekan kanssa, kun hän oli tosiaan lastenosastolla ja mulla kotona sairaalasta lainassa hirvittävän...
  8. S

Pahoittelut, SaaraN! Tosi kurjaa kohdata menetys noinkin myöhään :(. Täällä on ollut kiireistä. Tuntuu, että olen (taas) haalinut itselleni kauheasti kaikkea sellaista, mitä pitää tehdä "nyt kun vielä voi". Viime viikon olin työreissussa ja vähän jännitti, kun ihanat alapään suonikohjut äityi...
  9. S

Syyskuun söpöläiset <3 - Toukokuussa

Äh, onnistuin taas tuhoamaan kirjoittamani. Harvoin kirjoittaa, joten en opi tätä systeemiä vaan aina klikkasen jotain väärin :mad:. Meillä riehuu vatsatauti, vaikka edellinen oli juuri maaliskuussa. Se yhdistettynä kaikkiin muihin kiireisiin ja pakkoihin saa ahdistumaan ja unet menee...
  10. S

Syyskuun söpöläiset <3 - Toukokuussa

Kiva lukea ultra-ym. kuulumisia toisilta, vaikka mäkään en itse oikein keksi kirjoiteltavaa! Vointikin on pääsääntöisesti koko ajan hyvä, ihan normaalisti pistelen menemään. Liikkeiden suhteen on ollut pari päivää vähän hiljaisempaa, kun taas sitä ennen löysyin itseni googlaamasta "voiko sikiö...
  11. S

Syyskuun söpöläiset 2014 <3 *huhtikuussa*

Ilokarpalo, meillä on juurikin Gesslein Swing-fi:t. Vanhat, olivat olleet jonkun aikaa kahden lapsen käytössä ennen meidän v. 2010 syntynyttä ja hänen pikkusisartaan, ja vielä meidän kolmannellekin saavat mennä. Tosin meillä rinnalla päällekkäin istuttavat tuplat (Phil&Teds) ja myös perusrattaat...
  12. S

Voi kauhea Elea85! Käsittämättömän raskasta teille :(. Toivottavasti tosiaan saatte tarvittaessa ammattimaista tukea ja tutkimuksia! - Vähän tällaistenkin juttujen takia raskaudesta kertominen on itelle niin vaikeaa. Mulla on mm. melko läheisenä työkaverina ihminen, joka kamppailee...
  13. S

Heippa! Ja tervetuloa Oidar, sulla on sama LA ja samoin täällä oli tänään neuvola :). Rakenneultra on meillä 25.4. Heti ekana mahdollisena päivänä, kun mies on sen jälkeen pari viikkoa reissussa. Kivaa päästä niin pian, varsinkin kun neuvoloita on tosi harvoin, mutta toivottavasti kaikki...
  14. S

Syyskuun söpöläiset 2014 <3 *maaliskuussa*

Manduca taitaa mainostaa itseään sillä, että kantaessa vauvan takapuoli tulee samalle korkeudelle tai alemmas kuin polvet -> selkä on pyöreänä eikä rasitus kohdistu siihen. Mä päädyin Manducaan aikoinaan ihan siksi, että kaveri tarjosi omaansa ostettavaksi (syystä että hänellä kipeytyivät...
  15. S

Sukupuolioloista: Mulla on tyttöolo, aiemmista en ole osannut sanoa. Synnytyssalissa on tuonut tiettyä lisämotivaatiota kun on tiennyt, että kohta senkin näkee. Ja sen tosiaan ekana olenkin bongannut vauvan putkahdettua ulos. Aiemmin mulla on ollut aika vahva ajatus, että haluan saada vauvan, en...
  16. S

Täällä oli myös kylässä sellainen vatsatauti, että huh huh. Onneksi mies ei ollut ihan pahimmillaan ihan samaan aikaan, joten saatiin joten kuten huolehdittua lapset (jotka sairasti myös vähän eri aikaan ja lievemmin). Että tsempit vaan raskauspahoinvoinnin kanssa kamppaileville, taas muistaa...
  17. S

Kivoja kuvia ja (pääosin, ei valitettavasti ihan kaikilla) kivoja kuulumisia! Te, jotka olette jo olleet lääkärineuvolassa: oliko teillä pelkkä lääkärikäynti (ja mitä se sisälsi) vai terveydenhoitaja myös? Mulla on vielä edessä, mutta ymmärsin, että aika olisi vain lääkärille. Ei siis...
  18. S

Tuosta "alta/päältä"-ultraamisesta, kohdun suunnasta ja mahan koosta: pelkän oman kokemukseni perusteella tosiaan niillä on yhteys. Aiemmissa raskauksissa mulla on ollut kohtu taaksepäin, ultrilla ei alkuvaiheessa ole näkynyt mitään vatsan päältä vaan on pitänyt tutkia sisäkautta, ja maha on...
  19. S

Syyskuun söpöläiset 2014 <3 *helmikuussa*

Vieläkö otatte mukaan uuden? LA 12.9. syyslauma/37/3./TAYS Olen seurannut ketjuja alusta asti, mutta olen ollut hirveän epäileväinen, voiko kaikki mennä minulla hyvin, vaikka mitään erityistä syytä ei ole ollut epäillä. Lisäksi en koe olevani yhtään mammapalstatyyppiä. Tässä...

Yhteistyössä