Hakutulokset

  1. M

    Marraskuun Mussukat 2014 *Marraskuussa* MEIDÄN KUU!

    Meille syntyi tyttö 3,4 kg ja 50cm 19.11. raskausviikolla 40+6. Ollaan nyt kotona uutta arkea opettelemassa. Terveisin väsynyt, mutta onnellinen. :)
  2. M

    Marraskuun Mussukat 2014 *Marraskuussa* MEIDÄN KUU!

    Huomenna on laskettu aika, eikä nyt näyttäisi vielä olevan meininkiä tulla ulos... Olo on ollut hyvä ja kävin vielä tänään raskausjoogassakin. Huomenna on seuraava neuvola-aika. Saa nähdä, onko vielä sen jälkeen, vai miten käy. Minusta tuo päiväys 14.11.14 olisi kyllä hyvä aika syntyä. :)...
  3. M

    Marraskuun Mussukat 2014 *Marraskuussa* MEIDÄN KUU!

    Onnea vauvautuneille täältäkin! :) Jonkin verran on merkkejä, että synnytys voisi olla tulossa pian, ainakin parina iltana on nyt ollut ilmeisesti jonkinlaisia supistuksia. Vauva on myös liikkunut tosi vilkkaasti parin kolmen tunnin ajan iltaisin. Viime viikollahan terkkari sanoi, että vauva...
  4. M

    Marraskuun Mussukat 2014 *Marraskuussa* MEIDÄN KUU!

    Onnea vauvat jo maailmaan saaneille! :flower: Kävin tänään neuvolassa kahden viikon tauon jälkeen. Vauva olikin jo laskeutunut. Terkkari pyysi vielä kollegan kokeilemaan varmistukseksi, kun ei oikein saanut käsikopelolla tuntumaa vauvan päästä. Kollega sanoi heti, että siellä se pää on jo...
  5. M

    Marraskuun Mussukat 2014 *Lokakuussa*

    CandleLight kysyi aiemmin napsunnasta. Oon myös kuullut sitä muutaman kerran, mutta kuitenkin ehkä alle kymmenen kertaa koko raskausaikana. idada, hyvältä kuulostaa mun mielestä toi sun setti vauvalle, vaikka ehkä joku ei-ensimmäistä odottava pystyy kommentoimaan tarkemmin. Itse varasin...
  6. M

    Marraskuun Mussukat 2014 *Lokakuussa*

    Onnittelut täältäkin Piiulle! =) Perhevalmennukset ja sairaalaan tutustumiset on nyt käyty. Viime viikolla käytiin myös neuvolan lähetteellä äitiyspolilla, kun pientä on epäilty kovin siroksi. Lääkäri ultrasi ja kaikki vaikutti olevan ok. Napanuoran virtaukset olivat kunnossa ja painoarvioksi...
  7. M

    Marraskuun Mussukat 2014 *Lokakuussa*

    Ikävää kuulla noista huonoista kokemuksista terveydenhuollon ammattilaisista. Tosi tylyä kohtelua moni saanut. :ashamed: Meillä oli eilen neuvolakäynti. Etukäteen vähän ajattelin, että onkohan mun paino noussut tarpeeksi, kun se oli siis vain 300g enemmän kuin edellisellä käynnillä kaksi...
  8. M

    Marraskuun Mussukat 2014 *Syyskuussa*

    Sain pienverenkuvan tulokset ja mulla oli hb 104. Sormenpäämittauksessa luku oli 99, joten hiukan heitti. Viimeksi mitattiin pari kuukautta sitten ja silloin oli 103, jonka jälkeen olen syönyt Obsidania. Obsidanin syömistä pitää siis jatkaa. Leukosyytit oli myös vähän koholla, mutta ne voi...
  9. M

    Marraskuun Mussukat 2014 *Syyskuussa*

    Tsempit myös täältä muille radilaisille! Yllättävän paljon meitä vaikuttaa olevan. Omalla kohdalla arvot ovat kotimittauksissa pysyneet hyvinä, yksi pieni heitto tuli viime viikon koko päivän aterioiden mittauksissa. Tänään oli neuvola taas kuukauden tauon jälkeen. Seuraava onkin sitten...
  10. M

    Marraskuun Mussukat 2014 *Elokuussa*

    Tsemppiä kanssaodottajille, jotka olette myös saaneet radi-diagnoosin. Mulla arvot on pysyneet kyllä hyvinä ruokavaliolla. Toiseen sokerirasitukseen ei ilmeisesti tarvitse mennä, ei ole ainakaan neuvolassa ollut puhetta siitä. Kävin alkuviikosta ekassa neuvolalääkärissä, ja tuntui, ettei...
  11. M

    Marraskuun Mussukat 2014 *Elokuussa*

    Viime viikolla käyty neuvolassa, ja saatu Kelaa varten paperi sekä varattiin seuraava neuvola ja lääkärineuvola-aika ja perhevalmennusajat. Pitäisi myös viedä neuvolaan joku päivä pissanäyte laajempaa pissanäytetutkimusta varten, sellainen kai tehdään kerran raskauden aikana. Verensokeriarvot...
  12. M

    Marraskuun Mussukat 2014 *Heinäkuussa*

    Ensi viikolla on kolmas neuvola, en tiedä mitä siellä tapahtuu, paitsi ilmeisesti kerrotaan jotain Kela-asioista. Lääkärineuvolasta en tiedä koska on. Liikkeitä tuntuu aika monta kertaa päivässä. Ultrassa sanottiin, että kun on takaistukka, niin liikkeet voivat tuntua helpommin...
  13. M

    Marraskuun Mussukat 2014 *Heinäkuussa*

    Sonkku: Itse en ehkä söisi tuollaisia A-vitamiinia sisältäviä valmisteita raskausaikana, vaikka ei tuossa varmaan isoa määrää sitä olekaan. Ks. HUS - A-vitamiini
  14. M

    Marraskuun Mussukat 2014 *Heinäkuussa*

    Voisin liittyä vielä mukaan joukkoon. La on 13.11, synnytyssairaala olisi JS ja esikoinen kyseessä. Alkuun raskaudessa oli aika paljon huolta, kun takana oli marraskuussa sattunut km vähän np-ultran jälkeen. Nyt on kuitenkin käyty jo rakenneultrakin ja kaikki vaikuttaisi olevan hyvin. :)...
  15. M

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Palaan vielä tänne, kirjoittelin kai pari kertaa syksyllä. Minulla oli keskeytynyt keskenmeno marraskuussa. Se todettiin ultrassa rv 13+, kun oli tarkoitus tehdä punktio seulan hälytettyä 1:100 riskistä. Molemmat veriarvot olivat kai jotenkin pielessä. Ihan varmaa ei ole, että olisi ollut kyse...
  16. M

    nyt tarvitsen tukea teiltä?

    En osaa hirveästi kommentoida asiaa, mutta verneri.net-sivustolla sanotaan ainakin, että alkuraskauden vuoto olisi aika yleistä: "Alkuraskauden verenvuodot ovat yleisiä ja ne pelästyttävät odottavan äidin pahanpäiväisesti. Erityisesti vuotoja on usein ensimmäistä lasta odottavilla. ”Ne...
  17. M

    Keskenmeno ja elämä sen jälkeen

    Inkaliina-83: tuo oli varmasti hyvä, että sait jutella asiasta hoitajan kanssa. Minullekin annettiin tk:n psykiatrisen hoitajan numero, mutta en kuitenkaan tullut menneeksi sinne. En tiedä miten sitä kestäisi, jos kokisi monta keskenmenoa. :( Tein juuri positiivisen raskaustestin, joten nyt...
  18. M

    Keskenmeno ja elämä sen jälkeen

    Minun km:stä on tosiaan jo kaksi kuukautta, mutta jouduin käymään kolmisen viikkoa sitten tähystyksessä, kun oli jäänyt vielä pala raskausmateriaalia kohtuun. Tuota testaamista en tehnyt itse, mutta kävin tk:lla "jälkitarkastuksessa" noin kuukauden päästä lääkkeellisestä tyhjennyksestä...
  19. M

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    MammaLa, minulle ainakin antoivat puhelimessa tiedon riskiluvusta, joka oli 1:100. Ehkä käytännöt voivat sitten vaihdella. Ei tuo turvotusluku sinulla käsittääkseni ole kovin iso, sillä meillä oli 1,6 ja kätilö sanoi luvusta kysyessäni, että se on ok ja että puhuisi aivan eri tavalla, jos luku...
  20. M

    Keskenmeno ja elämä sen jälkeen

    Aloimme yrittämään raskaaksi tuloa huhtikuussa ja elokuussa tärppäsi. Tuntui epätodelliselta. Ensimmäisessä ultrassa kaikki vaikutti olevan hyvin, mutta sitten tuli kutsu lisätutkimuksiin down-epäilyn vuoksi. Selvisi, että sikiöllä olikin turvotusta eri puolilla ja sen sydän ei lyönyt. Sain...

Yhteistyössä