Hakutulokset

1. M

Marraskuun masuasukit 2013 *Marraskuussa* MEIDÄN KUU!!

Onnea Talventähti ja tietenkin kaikki muutkin vauvansa saaneet <3
  2. M

Tsemppiä Talventähti :) Ja ps.en tiedä tiesitkö mut vauvapalsta löytyy nykyään osoitteesta palsta.org :)
  3. M

Minäkin voisin ilmoitella itsestäni pitkästä aikaa :) Ekaksi onnittelut kaikille vauvansa saaneille <3 Meille syntyi ihana tyttö pylly edellä Pyhäinpäivänä 2.11. klo 16.10, rv 40+2. Mitat olivat 3290g, 50,5cm ja py 35cm. Synnytys lyhyesti: Rv35 huomattiin neidin kääntyneen istumaan. Tutkittiin...
  4. M

Marraskuun masuasukit kesäkuussa

Meillä oli eilen ultra ja kaikki oli mallikkaasti. Vauva oli muutaman päivän pienempi kuin rv:t olis (20+5), painoarvio n.340g. Niin ja tulevaisuudessa meille odotetaan vain niitä vävypoikia sillä neljäs tyttö näyttäis oleva tuloillaan :D tyttö vaikutti olevan rakenteiltaan kunnossa ja hyvillä...
  5. M

Turun seudun odottajat loppuvuosi 2013

^laitoin postia :)
  6. M

Tervetuloa kaikille uusille :) Nimialle tsempit huomiseen ultraan <3 meinaatteko kysyä, onko tyttö vai poika? Pari yötä olen töissä taas valvoskellu, vielä yksi yö ja pari päivää vapaata. Pari viikkoa kun vielä jaksaa niin alkaakin sitten 4viikon kesäloma :) kuopuskin jää lomalle ja aloittaa...
  7. M

Lähinnä sillä tuota soittamista tarkoitin, kun oletin ettet tienny onko kyse virtsa-vai verikokeesta :) Käytännöt kun vaihtelee niin paljon ihan saman kaupungin eri neuvoloissakin ja tuo veriseulan ottikin on jännä, kun on täällä keskustelupalstalla seuraillu niin eri sairaanhoitopiireissä...
  8. M

Kannattais varmaan soitella sinne neuvolaan ja kysyä mikä näyte tarttee antaa, missä ja mitä varten. Multa ei klamydia-näytettä otettu, vaan tosiaan ihan tavallinen pissanäyte tulehduksen poissulkemiseks. Hepatiitit, HIV ja veren vasta-aineet taas otettiin ekalla neuvolakäynnillä eikä ne liity...
  9. M

Niin ja meilläkin neuvolasta sai ne virtsaputket, joilla sai näytteen otettua kotona, jos Pitäis 4 tuntia olla virtsaamatta ja mennä labraan antamaan näyte, mä en Sais sitä ikinä annettua :)
  10. M

Olisko labrassakäynnillä nt-ultran jälkeen tarkoitettu veriseulaa, jos haluaa selvittää ne riskiluvut Downin syndroomaan. Virtsanäyte piti toimittaa labraan ekan neuvolan jälkeen ihan vain että poissuljetaan tulehdukset, ei siis liittyny ultraan mitenkään.
  11. M

En tietenkään verrannut sf-mittojani muiden mittoihin vaan omien raskauksieni :D kahdessa ekassa sf mitat meni keskikäyrän yläpuolella kun taas nuorimmasta mentiin ihan alakäyrällä. Toki on eri mittaajatkin, eikä asiaa sen enempää tutkittu, kun tasaisesti kasvoi kuitenkin. Maisa80 16+1
  12. M

Mun vauvat on ollu 2930g, 3020g ja 2650g, joten vois olla hassua synnyttää vaikkapa 3,5kiloinen, esikoisesta ennusti kätilö synnytyksen alettua n.3750 painoista, mutta eipä ollu lihaa luitten ympärillä:). Jossain vaiheessa oon tainnu jokaisesta käydä jossain kasvukontrollissa, mut ei sen...
  13. M

Marraskuun masuasukit 2013 *toukokuussa*

Mä olen liinaillut kaikkien lasten kans, ihan alkuun oli paras pitkä trikooliina, ergo ja manduca on loistavat kun vauva vähän kasvaa. Rengasliinasta Tykkäsin pikaliinana ja saapa siinä hyvin imetettyäkin katseilta suojassa. Mulla on vieläkin tallessa jo esikoiselle hommattu Maya wrap sling...
  14. M

Pahoittelut Lumimyrsky ;( Voimia <3
  15. M

Meillä oltiin vu:ssa rv 7+4 ja vastas viikkoja 7+6, kun taas nt:ssa rv 12+5 vastas viikkoja 12+4. Vu tehtiin yksityisellä ja tää lääkäri sanoi myös, että vu on kaikista tarkin lasketun ajan määrittämisessä. Neuvolassa tosin ei noteerattu mitenkään vaikka la olis aikastunu kahdella päivällä.
  16. M

Marraskuun masuasukit 2013 *toukokuussa*

Heippa! Voisin minäkin ilmottautua tänne, kun kerta täällä käyn säännöllisesti lueskelemassa :) Odotan neljättä lasta (miehelle toinen), isommat tytöt täyttävät tänä vuonna 10v., 8v. ja 3v.. Laskettu aika on 31.10., mutta uskon, että marraskuulle mennään (aiemmat ovat tulleet 1.39+4, 2.40+0...
  17. M

Mulla alkoi oksentelu aika tarkkaan rv 6+6, ja oliskohan se pahin kestäny kolmisen viikkoo eli jotain rv 10-11 asti. Vaikka kyllä välillä vieläkin jotku hajut tekee tosi pahaa, mut oksentaa ei ole tarvinnu moneen viikkoon.
  18. M

Ahaa! Löysinpäs tällasen hienon appsin ja kännylläkin kirjottelu onnistuu :)
  19. M

Hyvää Huomenta! Yövuoro 2/4 menossa ja aikani kuluksi voisin tännekin välillä jotain rustailla. Syy hiljaiseloon on sellainen, että käyn kyllä kännykällä lueskelemassa täällä, mutta jostain syystä en sillä saa mitään kirjoitettua, ei siis vaan toimi. Ja harvoin tulee kotona konetta avattua ja...
  20. M

Käytiin tänään nt-ultrassa. Väsyneen oloinen kaveri siellä kölli. Juuri ja juuri liikautti itseään sen verta, että sai nt:n mitattua (1,34). Pää-perämitta oli 61mm vastaten rv 12+4, mut alkuperästä laskettua ei alettu muuttamaan. Veriseulassa käytiin kans ja Finnbrain-tutkimukseen osallistutaan...

Yhteistyössä