Hakutulokset

  1. S

    Mistä saisi harjoittelusakset?

    Eli sellaiset lasten sakset missä on se jousi mikä palauttaa sakset painamisen jälkeen alkuasentoon (auki). Nettikauppa olis hyvä mutta jos joku tietää jonkun ihan kaupankin niin se olis hyvä. Itse en googlella löytänyt ainakaan näin äkkiä... :| Lieneekö vika etsijässä tai hakusanassa vai...
  2. S

    Yliaikaiskontrolli Turussa

    Koskas Turussa ottavat uudelleensynnyttäjän ya:kontrolliin kun rv 42+0 osuu lauantaille ja vielä pääsiäisen lauantaille eli lähimmät arkipäivät on joko torstai tai vasta tiistai?
  3. S

    Pääsärkyä synnytyksen alkaessa/lähestyessä?

    Onko kellään ollut synnytyksen alkamisen oireena pahoinvointia, päänsärkyä ja sellaita epätodellisuuden tuntua? Minulla on laskettuun aikaan vielä muutama viikko mutta nyt on alkanut supistelujen lisäksi edellämainittuja oireita. Verenpaine on kuitenkin kohdallaan eikä hurjia turvotuksia tms...
  4. S

    Uniliina

    Onko kellään kokemuksia tuollaisen uniliinan käytöstä? (beboliina) Onko se ollut hyvä? Sain tuollaisen käytettynä ilman ohjeita eli olisko kellään tietoa mistä tuollaiset köyttöohjeet saisi vaikka netistä? Tai jos jollain olisi niin voisiko skannata ja laittaa s-postilla?
  5. S

    Outoja raskausoireita

    Meillä mennään vasta rv 5+1 ja olo on ihan kammottava. Ihan mieleen tulee, että miten tästä esikon (1v4kk) kanssa selviää kun itse on ihan rikki. Normaalin pahanolon, päänsäryn, turvotuksen ja ummetuksen lisäksi minulla on tosi paha lonkkakipu joka säteilee polveen ja nilkkaan. Välillä koko...
  6. S

    Sinikeijun Neela - Beboliina

    Olisiko kellään myydä Sinikeijun Neela vaippaa? Tai olisiko jollain antaa (kopioida/skannata) Beboliinan käyttöohjetta?
  7. S

    2009 vauvan saavia Turusta?

    Eli ystävä olisi hakusessa jonka kanssa voisi ihmetellä raskautta ja joskus vaikka käydä jossain. Minä olen syntynyt -81 ja minulla on mies sekä 1v4kk tytär. Olen lapsen kanssa kotosalla. Mies opiskelee ja tekee töitä. Seuraa olisi siis kiva saada kun tuppaa tuota miestä olemaan niin ikävä...
  8. S

    Kun kaikki on valmiina ja raskaus vasta alullaan?

    Mitä täällä ihmettelen, että miten te muut toista lasta odottavat "hössötätte" raskautta. Eli kun se kumminkin on ajatuksissa vähän väliä niin mitä teette kun kaikki on edellisen lapsen jäljiltä valmiina. Mitään ei tarvitse hankkia eikä "vauva- tai raskauskirjallisuuskaan" tarjoa juuri mitään...
  9. S

    Miten pelosta eroon?

    Päätimme mieheni kanssa yrittää toista lasta ja miltei samaan hengenvetoon päätimme, että tulevasta uudesta raskaudesta ei puhuta ennen 13. raskausviikon täyttymistä. Tämän taustalla keskenmenon pelko. Ensimmäinen raskauteni vuonna 2006 meni kesken 10. raskausviikolla ja se oli ihan kamalaa...
  10. S

    Raskautumisvinkit

    Mitä kaikkea voisi yrittää hedelmöittymisen edestämiseksi tietysti oikein ajoitetun ja onnistuneen yhdynnän lisäksi? Muistan lukeneeni joskus jotain greippimehusta ja pienestä määtästä alkoholia mutta tarkemmat ohjeet on unohduksissa. Josko joku muistaisi näitä tai muita juttuja tai tietäisi...
  11. S

    Onko mahdollista?

    Rakasteltiin miehen kanssa kolme päivää laskennallisen oviksen jälkeen. Eilen ihmettelin oikeaa rintaani kun siinä oli jotain köhnää ja ku puristin tirskahti maitoa. Kuukausia sitten loppuneen imetyksen jälkeen ei ole tullu puristamalla kuin pieni kellertävä tippa jos sitäkään nyt ihan suihkuna...
  12. S

    Toisesta haaveilen vaan mies ei...

    Esikoinen on vuoden vanha ja olen alkanut nähdä pikkuisia ja mahoja kaikkialla! Kolme ystävistäni odottaa toistaan (yhdellä tulossa kaksoset!) ja yksi ensimmäistään. Kolme ystävistäni synnyttivät juuri. Yksi ensimmäisen, yksi toinen ja yksi kolmannen. Lapsia ja mahoja siis on ystäväpirissäni...
  13. S

    Mikä neuvoksi?

    5kk vanha tyttäreni on oppinut nukkahtamaa tissille kun allergioiden takia lääkäri ohjasti tarjoamaan tissiä pitkään, aina viimeisiin maitopisaroihin asti missä piileksii parhaat vastaaineet. Tästä on seurannut se, ettei tyttö nukkuisi kuin tissi suussa. Päivällä tyttö ei nuku oikeastaan...
  14. S

    Nutramigen

    Hei. Tyttö on 5kk ja nyt ollaan kokeilemassa ja toivottavasti aloittamassa Nutramigen -korvike. Mietin tässä, että voiko jauheen sekoittaa kraanaveteen ja tarjota huoneenlämpöisenä niin ei tarvitsis sitä keittämis-jäähdytys rumbaa ja lapsi tottuisi heti uuteen makuun ja uuteen lämpötilaan...
  15. S

    Lastentuotekutsuja (Siuntio,Kirkkonummi,Lohja,Inkoo)

    Toimin Vekkuli-lastentuotteiden esittelijänä alueella Kirkkonummi-Siuntio-Inkoo-Lohja. Tulen mielelläni esittelemään sinulle ja ystävillesi iloisen Vekkuli-malliston, johon kuuluu ihania sisustustuotteita sekä tekstiilejä (mm. suosittuja pyyhkeitä ja peflettejä omilla tekstibrodeerauksilla)ja...
  16. S

    Lääkkeettömyys

    Onko muita lääkkeistyä kieltäytyjiä? Itse pyrin olemaan ilman minkäänlaisia lääkkeitä. Siis särky- tai mitään muitakaan lääkkeitä. Olen siis perusterve, joten minulla on tähän mahdollisuus. Nyt taas tämä asia on erityisen ajankohtainen kun jäin "kiinni" neuvolan masennusseulassa. En totisesti...
  17. S

    Kun mies satuttaa...

    siis henkisesti. Taustaa: Olen kotona lasten kanssa, uusi koulutus jäänyt kesken 1,5 opiskeluvuoden jälkeen. Työelämästä on jo kuusi vuotta. Mies käy ansiotöissä ja maksaa vuokran, minä maksan saan kotihoidontukea, josta itselleni jää 50 euroa kuussa. Hoidan siis kodin, mutta minua oikeasti...
  18. S

    nimiäisistä

    Hei. Onko täällä ihmisiä jotka olisivat pitäneet nimiäisiä. Mulla on edessä esikoisen nimiäiset ja nyt pitäisi hiukan niitä suunnitella. Helpottaisi kovasti jos saisin tieltä muilta vinkkejä "kaavasta". Miten teillä nimiäiset vietettiin? Kaikanlaiset ideat ja kokemukset ovat tervetulleita...
  19. S

    Laihdutus ja imettäminen...

    Hei. Varmaan muitakin täällä samassa tilanteessa tai on ainakin ollut. Eli täysimetän pientä vauvaani mutta kiloista pitäisi päästä eroon. Iltapukujuhla pukkaa päälle enkä mahdu yhteenkään puvuistani. En kuitenkaan halua nälkäkuurille ruveta koska vauva tarvitsee ravintoa enkä halua antaa...
  20. S

    vauvan liikkeet synnytyksessä

    Heps. Ensisynnyttäjänä saatan taas kysellä hassuja mutta kysynpä kumminkin. Miten vauva liikkuu synnyttyksen lähinnä avautumisvaiheen ja siis supistusten aikana. Onko liikkeet yleensä vihaisia ja vilkkaita kun tulee ahdasta vai kölötteleekö hiljaa paikallaan kun ei pääse liikkumaan...

Yhteistyössä