Hakutulokset

  1. S

    Mistä saisi harjoittelusakset?

    Eli sellaiset lasten sakset missä on se jousi mikä palauttaa sakset painamisen jälkeen alkuasentoon (auki). Nettikauppa olis hyvä mutta jos joku tietää jonkun ihan kaupankin niin se olis hyvä. Itse en googlella löytänyt ainakaan näin äkkiä... :| Lieneekö vika etsijässä tai hakusanassa vai...
  2. S

    viikko laskettuun aikaan ja miehen kanssa ilmiriita :(

    Tämäkin on aivan totta. En missään nimessä kannata kynnysmattona olemista. Asioiden korjaamiseen vaan voi mennä aikaa. Mutta kuten sanoin jos halua ei ole mikään aika ei auta. Meillä tällainen hankala tilanne alkoi kolme vuotta sitten ja yli vuosi meni ennen kuin sain miehen hakemaan apua...
  3. S

    viikko laskettuun aikaan ja miehen kanssa ilmiriita :(

    Ei vauva-arki ei todellakaan itsestään korjaa mitään. Päinvastoin kuten tämäkin kirjoittaja painottaa. Siksi olisikin todella tärkeää, että saisit miehesi hakemaan apua. Syitä (ja seurauksia) miehen kriisiin voi täällä arvuutella ja lisätä ap:n ahdistusta keksimällä mitä villeimpiä teorioita...
  4. S

    viikko laskettuun aikaan ja miehen kanssa ilmiriita :(

    Ei tietenkään täydy elää sellaisen ihmisen kanssa joka ei välitä, eikä pidäkään. En vaan mitenkään jaksa uskoa, että miehesi ei välitä. Siksi neuvoisinkin ehdottamaan miehelle keskusteluapua jospa hän löytäisi itsensä ja tunteensa. Jos hän kuitenkin vielä ajateltuaan asiat halki...
  5. S

    viikko laskettuun aikaan ja miehen kanssa ilmiriita :(

    Kiitos. Elämä opettaa... Ei se aina niin helppoa ole ajatella fiksusti. Etenkään silloin kun sattuu mutta lopputuloksen kannalta se olisi silloinkin edullista. Sen oppii kun muutaman kerran mokaa elämässään pahemman kerran...
  6. S

    viikko laskettuun aikaan ja miehen kanssa ilmiriita :(

    "Vieras" puhuu monessa kohtaa asiaa. Hänen mainitsemin keinoin minä olen yrittänyt selvitä hankalassa tilanteessa kotona ja voiton puolella ollaan... Voimia ja tahtoa se vaatii mutta lasten ja hyvän tulevaisuuden takia sitä yltää suuriinkin suorituksiin.
  7. S

    viikko laskettuun aikaan ja miehen kanssa ilmiriita :(

    Kuulostaa minusta siltä, että miehelläsi on jokin henkilökohtainen kriisi (niitä tulee kaikille elämän varrella). Ei kukaan vahingossa/vasten tahtoaan ole useamman lapsen isä ja jos on niin siinä vasta todellinen syy pohtia miten siihen tilanteeseen on joutunut. Olisiko mahdoton ajatus, että...
  8. S

    2v8kk ei suostu potalle

    Meillä 2v4kk ei kanssa käy potalla vaan korokejakkaran ja pöntönpienentimen kanssa pöntöllä. Eivät ole mitenkään liian kalliita hankintoja siihen nähden miten pajon niistä on ollut apua ainakin meille. Kokeile! :)
  9. S

    kuvaile päihteidenkäyttöäsi

    En juuri käytä päihdyttäviä aineita. Teiiniä (tee 1-4kuppia/kk) ja teobromiinia (suklaa, kaakao yms.) toisinaan . Näitäkin lähinnä maun tai aineenvaihdunnan takia en piristystarkoituksessa. Kofeiini, nikotiini ja alkoholi eivät kuulu päihdevalikoimaani puhumattakaan laittomista päihteistä.
  10. S

    G: Sattuiko imetys myös toisen kanssa?

    Kyllä vaan ja jopa enemmän jos mahdollista!!! Nuo jälkisupistukset jotka yleensä aktivoituvat imettämisen aikana ovat pajon kivuliaampia kuin ensimmäisestä ja minulla myös herumiskipu paljon kovempaa toisella kerralla. Jälkisupitukset lakkaavat muutamassa viikossa mutta tuo herumiskipu voi...
  11. S

    alakuloisuus, missä vaiheessa tarttee huolestua?

    Reagoida kannattaa nopeasti jo taustalla on masennusta. En suinkaan tarkoita, että lääkkeitä pitäisi heti hakea on olemassa lukemattomia muita hoitoja masennukseen ennen lääkkeitä. Itse olen selvinnyt aikoinaan vaikeasta masennuksesta terapian ja kotihoitokonstien avulla ilman lääkkeitä. Nykyään...
  12. S

    Kokemuksia TYKSistä kaipaan

    Tämä parivaljakko oli työvuorossa myös 13.4. kun meidän poika humpsahti jakkaralta toisella ponnistuksella maailmaan. Enpä muista kumpi sai kopin mutta Tuomas (toki molemmatkin) ansaitsee kyllä erityismaininnan mahtavasta työpanoksesta. Hän jaksoi kekustella kanssani lääkkeettömistä...
  13. S

    onko kellään käynyt että on huomannut olevansa raskaana vasta kun vauvaa liikkuu?

    Onhan niitä sellaisiakin jotka vaan yhtäkkiä synnyttää eivätkä ole tienneet raskaudesta mitään! :o Itse en ole koskaan tajunnut miten se on edes mahdollista mutta onpahan vaan... Kaverini on joutunut kerran todistamaan tällaista synnytystä yleisessä vessassa!!!
  14. S

    ilman isovanhempia

    Niin... tämä on tavallaan ainoa ajatus minkä voimalla jaksan omaa anoppiani, joka ramppaa meillä liian usein. Häntä sentään kiinnostaa lapset vaikka mulle jaksaa hankala ollakin... Eli kyllä nekin joilla on aktiiviset isovanhemmat tajuaa kaikenlaista... :saint: Isovanhemmissa...
  15. S

    Yliaikaiskontrolli Turussa

    Koskas Turussa ottavat uudelleensynnyttäjän ya:kontrolliin kun rv 42+0 osuu lauantaille ja vielä pääsiäisen lauantaille eli lähimmät arkipäivät on joko torstai tai vasta tiistai?
  16. S

    Mitenköhän pääsis synnyttämään?

    Liityn kerhoon! Suppareita kivauliaitakin kyllä saa aikaan poppakonsteilla mutta kun ei käynnisty kunnolla niin ei käynnisty... Odoteltava on. Hassua, että joku viikon (korkeintaan kahden) voi tuntua näin ylitsepääsemättömältä. Mutta kun koti kiiltää ja kassit on pakattu ei vaan enää meinaa...
  17. S

    Onko kellään muulla vaikeuksia kahvin keitossa (tai muussa yhtä simppelissä hommassa)?

    Mulla loppu kahvinkeittelyt siihen kun sain kaks kertaa peräkkäin keitettyä kahvit lattialle!!! Onneksi en itse juo kahvia... ;)
  18. S

    Tää maailmantuska on ihan kauheeta

    Tervetuloa kerhoon... Ei auta muu kuin ottaa lusikka kauniiseen käteen omalla kohdalla ja todenteolla alkaa katsoa peiliin mitä sitä itse tekee asioiden eteen. Sitten kun omat elämäntavat on mahdollisimman vähän kuormittavat niin sitten erilaisten järjestöjen ym. kautta vaikuttamaan isompiin...
  19. S

    Mitä mieltä anopista, joka...

    Yritetty ollaan kuitenkin rakentavassa hengessä ettei riitaannuttaisi. Ihan lasten takia. Anoppi on vaan luonteeltaan sellanen, että puuttuu aina ja kaikkien kaikkiin asioihin. Itse olen elänyt lapsuuden ihmetellen miksei toinen isoäiti tykkää minusta kun käydään kuin tyyliin vaan jouluisin...
  20. S

    Mitä mieltä anopista, joka...

    Tässäkin on vinha perä. Sen ajatuksen voimalla sitä jaksaakin vaikeaa anoppia että on se sentään kiva kun sitä kiinnostaa ja se kuitenkin omalla tavallaan haluaa hyvää. On kuitenkin niin että jossakin menee raja mitä minunkään äitini ei saa ylittää mutta hän on pysynyt siitä onneksi kaukana...

Yhteistyössä