G: Sattuiko imetys myös toisen kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja mietteliäs
  • Ensimmäinen viesti
mulla on ainakin jälkipoltot (siis imettäessä tulevat ) olleet kerta kerran jälkeen pahemmat..esikoisesta ne oli pahemmat kuin synnytys, ja sit kahdesta seuraavasta vielä kamalammat |O

kaikkia olen imettänyt silti 3-4kk eikä siis ne kivut kestäneet ku muutaman viikon synnytyksestä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja lapseton:
siis sattuuko imetys? En oo tiennytkään...
Mulla ei imetys sinänsä, mutta alkuun kun maito lähti uudestaan nousemaan tyhjennyksen jälkeen (ekat 3 kk) tissit oli joka kerran kuin tulessa. Nännit on olleet alusta asti aivan ylituntoherkät ja siksi sattuu, kun niitä joutuu tietty koko ajan ärsyttämään (ensin vauva imemällä ja sittemmin pumpulla). Lisäksi mulla ei vieläkään nahka kestä, vaan vähän väliä on nännissä haava. Alkuun (ja silloin kun vauva vielä imi) mulla oli nännit ihan vesikelloilla.

Joo, kyllä se tuntuu. =) Mutta ei kaikilla. Just ukon siskon kanssa juttelin ja se sanoi, et ei hän koskaan tuntenu yhtään mitään.
 
vieras
Kyllä mulla on kaikista kolmesta olleet alussa nännit TODELLA kipeet, mennyt ohi reilussa viikossa. Jälkisupparit sen sijaan oli keskimmäisestä pahimmat, mutta ei nekään mitkään megapahat olleet. Burana auttoi.

Kolmannesta meinasin, että jos ei tulisi kipeäksi koska lopetin edellisen imetyksenkin vasta tytön ollessa 2v4kk jolloin odotin rv17 jo tuota kolmatta. Mutta ei mitään vaikutusta. :D
 
-Jonttu-
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Joo, kyllä se tuntuu. =) Mutta ei kaikilla. Just ukon siskon kanssa juttelin ja se sanoi, et ei hän koskaan tuntenu yhtään mitään.
Vaikuttaako rintojen koko siihen, sattuuko imetys? Eroatko ukkosi siskon kanssa rintojen koossa?
 
Kyllä vaan ja jopa enemmän jos mahdollista!!!

Nuo jälkisupistukset jotka yleensä aktivoituvat imettämisen aikana ovat pajon kivuliaampia kuin ensimmäisestä ja minulla myös herumiskipu paljon kovempaa toisella kerralla. Jälkisupitukset lakkaavat muutamassa viikossa mutta tuo herumiskipu voi jatkua läpi imetyksen. Imetyksen aloittamiseen liittyvät nännikivut yms. onneksi loppuivat myös muutamassa viikossa.

Siis monet itkut on itketty kun sattuu ihan tosissaan mutta periksi en anna. Esikoista imetin 8kk ja tätä toista pyrin imettämään ainakin sen vuoden niin ei tarvitse sitten korvikkeiden kanssa alkaa pelata. Meillä kun molemmilla on moniallergia niin imettäminen (tai korvike) olisi tärkeää sinne vuoden ikään asti.

Eli siis syön vain "heinää" ja itken mutta imetän!!! ... ja julkisesti! :kieh:

:ashamed: tais mennä loppua kohti vähän aiheen vierestä...
 
vieras
Mulla esikoisen imetys sattui ihan h..tisti. Nännit rikki ja vauva imi kauan ja hartaasti ja kovaa. :( Kakkonen oli nopeampaa sorttia, nännit ei hautuneet puhki eikä imetys sattunut kuin murto-osan ekasta. Molempia imetin 9-10kk ja tissit pienet.
 
lapseton
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Alkuperäinen kirjoittaja lapseton:
siis sattuuko imetys? En oo tiennytkään...
Mulla ei imetys sinänsä, mutta alkuun kun maito lähti uudestaan nousemaan tyhjennyksen jälkeen (ekat 3 kk) tissit oli joka kerran kuin tulessa. Nännit on olleet alusta asti aivan ylituntoherkät ja siksi sattuu, kun niitä joutuu tietty koko ajan ärsyttämään (ensin vauva imemällä ja sittemmin pumpulla). Lisäksi mulla ei vieläkään nahka kestä, vaan vähän väliä on nännissä haava. Alkuun (ja silloin kun vauva vielä imi) mulla oli nännit ihan vesikelloilla.

Joo, kyllä se tuntuu. =) Mutta ei kaikilla. Just ukon siskon kanssa juttelin ja se sanoi, et ei hän koskaan tuntenu yhtään mitään.
Auts...mul on jo muutenkin niin herkät nännit, et mitenkähän tuosta ikinä selviän jos lapsia ikinä siunaantuu
 
Alkuperäinen kirjoittaja lapseton:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Alkuperäinen kirjoittaja lapseton:
siis sattuuko imetys? En oo tiennytkään...
Mulla ei imetys sinänsä, mutta alkuun kun maito lähti uudestaan nousemaan tyhjennyksen jälkeen (ekat 3 kk) tissit oli joka kerran kuin tulessa. Nännit on olleet alusta asti aivan ylituntoherkät ja siksi sattuu, kun niitä joutuu tietty koko ajan ärsyttämään (ensin vauva imemällä ja sittemmin pumpulla). Lisäksi mulla ei vieläkään nahka kestä, vaan vähän väliä on nännissä haava. Alkuun (ja silloin kun vauva vielä imi) mulla oli nännit ihan vesikelloilla.

Joo, kyllä se tuntuu. =) Mutta ei kaikilla. Just ukon siskon kanssa juttelin ja se sanoi, et ei hän koskaan tuntenu yhtään mitään.
Auts...mul on jo muutenkin niin herkät nännit, et mitenkähän tuosta ikinä selviän jos lapsia ikinä siunaantuu
Mä taas oon kironnu tätä siks, että mulla on ennen raskauksia ollu aina ihan tunnottomat nännit. (enpä voi uskoa, että nettipalstalla tämmöstä kirjottelen :D :xmas: ). Mutta heti raskaaksi, kun tulin, nänneihin kehittyi tuntoaisti ja aivan yyyyyyber yliherkkä semmoinen. Synnytyksen jälkeen tilanne vaan paheni tuon suhteen.
 
-Jonttu-
Alkuperäinen kirjoittaja lapseton:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Alkuperäinen kirjoittaja lapseton:
siis sattuuko imetys? En oo tiennytkään...
Mulla ei imetys sinänsä, mutta alkuun kun maito lähti uudestaan nousemaan tyhjennyksen jälkeen (ekat 3 kk) tissit oli joka kerran kuin tulessa. Nännit on olleet alusta asti aivan ylituntoherkät ja siksi sattuu, kun niitä joutuu tietty koko ajan ärsyttämään (ensin vauva imemällä ja sittemmin pumpulla). Lisäksi mulla ei vieläkään nahka kestä, vaan vähän väliä on nännissä haava. Alkuun (ja silloin kun vauva vielä imi) mulla oli nännit ihan vesikelloilla.

Joo, kyllä se tuntuu. =) Mutta ei kaikilla. Just ukon siskon kanssa juttelin ja se sanoi, et ei hän koskaan tuntenu yhtään mitään.
Auts...mul on jo muutenkin niin herkät nännit, et mitenkähän tuosta ikinä selviän jos lapsia ikinä siunaantuu
Mä en varmaan ainakaan. Mullakin on herkät, ja vieläpä pienikokoiset tissit. En tykkää edes jos mies koskee niihin. Tuntuu iljettävältä.
 

Yhteistyössä