Hakutulokset

  1. T

    Päivärytminne? (Äidin ja vauvan)

    niin ja ajoissa nukkumaan, tv ja muut odottavat kyllä, muista levätä tarpeeksi.
  2. T

    Päivärytminne? (Äidin ja vauvan)

    sulla on ilmeisesti esikoinen koulussa tai hoidossa kun ei päivällä kotona? eikä tarvitse päivää rytmittää hänen mukaan? sulla on vielä pieni vauva ja oma jaksaminen on tärkeintä eikä kaappien järjestely. jos päivittäiset hommat sujuu ja ehdit tehdä ne muut voi hyvin tehdä kun mies kotona yms...
  3. T

    Huoli vauvasta...

    moi! kyllä musta kanssa tuntuu että lapsi oppii ja ihmettelee uusia asioita. meidän poijalla nyt 10kk kanssa välillä jää joitain juttuja pälle tai toistaa jotain useasti. esim äsken narskutteli hampaitaan varmaan parin viikon verran mut sit taas loppu.
  4. T

    Homehtuko rattaat aina kylmässä varastossa?

    meillä aika tiivis varasto mutta ilmastointi ventiilit on. mikään siellä ei ole homehtunut mutta ei kankaita säilytettykään. ja toisaalta eihän lapsi nissä muuta kun istu ulkona että ei esim nuku sisällä yms... toisaalta voihan niihin pehmusteisiin home ola tullut... vaikea juttu, kun...
  5. T

    Homehtuko rattaat aina kylmässä varastossa?

    Olen säilyttänyt meidän 2008 vuoden scootereita kylmässä varastossa. Nyt mietin ottaa niitä kuopukselle käyttöön ja mietin ovatko mahdollisesti homehtuneet varastossa. Mitään en silmämääräisesti katsottuna huomaa, ei mitään homepilkkuja yms homeeseen viittaavaa. Ovat väriltään mustat joissa...
  6. T

    Maalismussukat - syntyneet

    hei! lueskelin odotusaikana maalismasuja ja kun poika syntyi kuukauden ennenaikaisena olen lukenut helmikuisia mutta päätin nyt vastata tikrulaiselle unipussista meillä oli esikoiselle unipussia käytössä Grobag 2,5tog koko 18-36kk ja otettiin käyttöön muistaakseni noin 8kk ikäisenä kun yöt...
  7. T

    Mua ärsyttää huutiksessa sellaset "nyt huutamaan ni lisäilen"-paketit.

    mä en edes katsele vaatepaketteja huuto.netistä. niissä on aina jotain kivaa mutta sitten sitä huonoa jolla ei tee mitään vaan harmittaa saada. ja sen olen huomannut että toisen hyvä voi olla toisen sitä homeelle haisee paskaa. jos jotain huudan huudan ylihintaisia :) lasten merkkivaatteita...
  8. T

    **Helmikuussa 2011 syntyneet**

    moi taas! Syöttötuolista tosiaan odotan että tulis se 6kk täyteen vaikka tuskin se nyt viikosta kiinni ole mut kuitenkin. Viritettiin jo isosiskon oranssi trip trappi pikkuveljelle valmiiksi, turvakaari ja selkänoja + pehmusteet, tosin muistan että siskolla otettiin pehmusteet aika pian pois...
  9. T

    **Helmikuussa 2011 syntyneet**

    moi vaan! pitkästä aikaa täälläkin. ollut touhua ja muuta reissua niin lukenut olen mutta nyt pääsen taas koneen ääreen. meillä eero on siis 5,5kk ja kiinteitä ollaan hiljalleen maisteltu pari viikkoa, määrät on todella pieniä mutta eipähän tule masuvaivoja kun hitaasti aloitellaan. ja poika...
  10. T

    Kokemuksia uniliina kapalosta isommalla vauvalla?

    Hei, Käytän pojallani 5kk unipussia joka rauhoittaa yöllistä potkijaa ja saa äitikin nukkua rauhassa kun ei tartte ihmetellä onko peitto päällä vai ei. Suosittelen kokeilemaan unipussia! niitä löytyy myös käytettynä huuto.netistäkin.
  11. T

    **Helmikuussa 2011 syntyneet**

    Moi ja huh hellettä! käytiin tuossa kääntymässä risteillen tukholmassa, oikein mukava reissu! Vaikka olen totuttanut pojan nukkumaan äänissä ja melun keskellä mutta jotenkin laivan / reissun hälinä teki pojasta hiukan rauhattoman, no onneksi ollaan kotona ja arki palautuu. varmaan se ihan...
  12. T

    **Helmikuussa 2011 syntyneet**

    Heippa! Meillä oli 3kk neuvola ja mitat 7210g ja 61cm (synt 2770g ja 46cm) eli todella hyvin kasvaa, tasaisesti ja huimasti! valokuvista ei tunnista poikaa samaksi kun on niin saanut pyöreittä poskiin ja kun oli ennenaikainen niin pienihän se syntyessään oli. Kuinka teillä pidetään päätä...
  13. T

    **Helmikuussa 2011 syntyneet**

    Uuh!! Oksennustauti ollut esikoisella ja mulla viikolla ja kyllä vie voimat. Todella hutera olo edelleen ja päänsärky. Kun vielä oli huoli imettämisestä, tuleeko maitoa ollenkaan kun koko kroppa tyhjenee ja mikään ei pysy sisällä. Sulatin jo pakastettua äidinmaitota pojalle yhdeksi yöksi kun...
  14. T

    **Helmikuussa 2011 syntyneet**

    happihyppy: ihan uteliaisuudesta kysyn, kuinka ennenaikaisena Minttu on syntynyt kun puhut korjatusta iästä? Puhutaan tai mainitaanko se myös neuvolassa? Alkaa taas meillä silmätulehdus helpottamaan. Pojan sammasta en kyllä oikein näe kielessä, kun tuntuu että se olisi hävinnyt mutta mulla...
  15. T

    **Helmikuussa 2011 syntyneet**

    Ah tosiaan niinhän Manducassa on se tuki vauvalle, enhän mä sitä musitanutkaan vaikka netistäkin videota katoin kuinka vauva siihen laitetaan. täytyypä kokeilla uudestaan tänään.... meillä kakataan useasti päivässä mutta harventuneet ovat kun ennen oli joka vaipassa kakkaa. nyt on tullut...
  16. T

    **Helmikuussa 2011 syntyneet**

    nelli-86: pehmeä matka höyhensaarille: puhutaan just nukahtamisesta omaan sänkyyn, pidetään kättä masulla / selällä /reisien päällä ja rauhoitellaan uneen. meillä joskus kun ei malta rauhoittua omaan sänkyyn, rauhoittelen sylissä mutta sitten laitan omaan sänkyyn ja jatkan käden pitämistä...
  17. T

    **Helmikuussa 2011 syntyneet**

    Hereillä olosta meillä on selkeästi hereilläolo aika lisääntynyt, etenkin iltaisin valvoo ja aikalailla kitisee...? eli ei oikein viihdy juurikaan yleensäkään leikkimatolla tai lattialla, sohvalla makoilee jonkun aikaa ihan yksinään sitterikin on vähän niin ja näin. muutenkin pikkaisen...
  18. T

    **Helmikuussa 2011 syntyneet**

    Pääsiäiset vietetty ja paluu arkeen :) Blue76: meillä melkein 4v esikoisen kanssa saa taistella kovastikin. en osaa sanoa milloin hellittää... Olen varmaan huono äiti kun ottaa niin koville esikoisen kanssa taistelu. On ollut ainoa lapsi liian kauan ilmeisesti kun testaa koko ajan meitä...
  19. T

    **Helmikuussa 2011 syntyneet**

    Moivaan, Nukkumisesta todellakin vauvat on erilaisia, toiset nukkuu enemmän ja toiset vähemmän. meillä kanssa vaihtelee ja eilen nukkui melkein koko päivän, hereillä syöttöjen väleissä noin 1-2h ja sitten yöllä olisi halunnut seurustella mutta yritin sinnikkäästi valot pois ja nukutaan...
  20. T

    **Helmikuussa 2011 syntyneet**

    Mä kyllä aika useasti ihmettelen kun poika nukkuu edelleen tosi paljon. on noin tunnin puolitoista hereillä ja sitten alkaa ähistä /kitistä väsymystä ja haluaa nukkumaan. Mutta kuten lääkärineuvolassakin lääkäri sanoi että vaikka on painossa (5650g ja 55cm, 7vk iässä) saanut ennenaikaisuutensa...

Yhteistyössä