Kokemuksia uniliina kapalosta isommalla vauvalla?

Meillä reilu 3 kuinen poika joka nukkuu kovin levottomasti. Jalat ja kädet viuhtoo pitkin yötä. Meillä oli lainassa swaddleme valmiskapalo joka oli ihan ok, mutta oli aika joustamaton minun mielestäni. Ostin myös tosi isoja kapaloliinoja, mutta tuo poika on niin kova viuhtomaan, että saa kädet ja jalat sellaisesta vapaaksi vaikka kuinka tiukkaan kapaloi.

Kapalointi kuitenkin selvästi rauhoittaa yöunia. Noissa kotimaisissa uniliina-kapaloissahan on tarrakiinnitys ja tuota isompaa kokoa valmistetaan trikoisena joten joustava olisi ainakin. Olen yrittänyt katsoa huuto.netistä noita käytettynä ja kirpputoreilta, mutta eipä ole vielä ainakaan vastaan tullut.

Kokemuksia siis kyselen, hyviä ja huonoja?!
 
Hei,

Käytän pojallani 5kk unipussia joka rauhoittaa yöllistä potkijaa ja saa äitikin nukkua rauhassa kun ei tartte ihmetellä onko peitto päällä vai ei. Suosittelen kokeilemaan unipussia! niitä löytyy myös käytettynä huuto.netistäkin.
 
Olen koittanut kapalointia mm. lakanaan ja fleece vilttin ja vaikka kuinka yritän ni en saa paketista tarpeeksi napakkaa jotta poika pysyisi sisällä. Myös yksi unipussi on, mutta ei rauhoita yöunia sitten yhtään. Siinä on tosin se hyvä puoli, että pysyy päällä koko yön. Ehkäpä poika rauhoittuu tuossa viuhtomisessa kun ikää tulee lisää. Lattialla ollessaankin hereillä potkii ja huitoo lähes koko ajan. Olen myöskin yrittänyt rauhoittaa öisin tuota heilumista niin, että pidän jalkojen päällä kättä tai otan käsistä kiinni niin, että pääsee vielä liikkuttelemaan raajojaan kuitenkin. Ei auta sekään. Välillä heiluu vaan eikä herää, mutta useammin kuitenkin ei pysty itsekseen rauhoittumaan ja alkaa heräämään. Siitä alkaa sitten tuttirumba...Poika siis nukkuu ensimmäisen pätkän yöllä n. 6-7 tuntia putkeen yleensä, mutta uni on siis kovin levotonta ja tutin vaatii useamman kerran. Aikaisemmin söi yöllä 2-3 tunnin välein, mutta ihan yhtä levotonta oli uni silloinkin.

Kalliitahan nuo valmiskapalot ovat ja harmi kun käytettynä en tosiaan ole yhtään sopivaa löytänyt. Tuo trikoinen kangas on varmaan hyvä kun joustaa paljon, mutta pysyy kuitenkin tarrojen avulla napakasti kiinni. Joka tapauksessa päätin nyt sellaisen tilata. Saahan sen sitten myytyä eteenpäin jos ei meidän viuhtojalle sovikkaan.
 
Meillä tyttö oli kanssa tosi kova huitomaan nukkuessaan ja usein herätti itsensä huitomisellaan. Ostin juuri tuon trikoisen uniliinan noin 4 kk:n iässä ja oli kyllä aivan loistava! Nukkui levollisemmin ja usein nukahti jo siinä vaiheessa kun laitoin kapaloon. Tarrat pitivät hyvin eikä trikoinen liina ollut liian hiostava. Neiti on aika pienikokoinen, mutta mahtui hyvin uniliinaan vielä noin puolivuotiaana.
Meillä oli siis loistava hankinta, suosittelen kokeilemaan! Saahan sen sitten tosiaan varmasti myytyä eteenpäin.
 

Yhteistyössä