Hakutulokset

1. L

~~ Elokuun 2013 Ihmeet elokuussa ~~ MEIDÄN KUU!

Kotona ollaan. :) Synnytyskertomusta: ma aamuyöstä klo 4.24 heräsin kun lapsivedet lorahti sänkyyn. Ja sitä vettähän riitti... Sitä tuli ulos kuitenkin ihan rauhallisesti, eikä kuulunut mitään napsahdusta tai poksausta. Soittelin sitten äitipolin ohjeiden mukaan ambulanssin ja matkasin...
  2. L

Kiitos onnitteluista! Päästäneen kotiin sairaalasta perjantaina.
  3. L

Meille syntyi poika eilen 12.8. Rv 40+1. Ponteva on: 4050 g ja 53 cm. Laitan tarkempaa kertomusta myöhemmin, sektiolla syntyi. Vedet meni aamuyöstä ja synnärin ultrassa todettiin yllätysperätila. Voidaan molemmat hyvin. Poika vaikuttaa aika hotkolta maidon perään. :)
  4. L

Oikein paljon onnea kaikille vauvansa saaneille ja ihanaa vauva-arkea teille kaikille tasapuolisesti! Nyyttinsä saaneita alkaa olla jo mukava määrä. :) Mä en kanssa ole jaksanut stressata vauvan kotiintulovaatteista. Mies tuokoon sitten tuolta kaapista jotkut pikkuvaatteet kotiutumista...
  5. L

Pippurihäntä: Mulla on ollut tuo rt/viistotila tiedossa parisen viikkoa. Tätä ennen vauva oli perätilassa, minkä vuoksi mut alkuaan äitipolille lähetettiinkin. Jännä kyllä, kun joku erikoistuva lääkäri pari vkoa sitten sanoi että viistosta vauva ei voi syntyä, ja eilinen erikoislääkäri sanoi...
  6. L

Pippurihäntä: käynnistystä suunniteltiin ensin vauvan asennon, ja nyttemmin koon takia. Lääkäri sanoi, että kaikkein paras olisi kun menisi vedet spontaanisti niin vauva pääsisi helpommin laskeutumaan. Mullahan siis tuota vettä on ollut normaalimäärän ylärajoilla. "Mukava" tosiaan kun löytyi...
  7. L

Onnittelut vauvansa saaneille! Pippurihäntä: sun tilanne on täysin samanlainen kuin mulla. Vauva on rt:ssa/viistossa pää mun oikeaa lonkkaa vasten eikä ole laskeutunut lainkaan. On kuulemma hyvin tyypillistä uudelleensynnyttäjille. Ja mä sain kanssa tuon ohjeen ajella ambulanssilla synnärille...
  8. L

Onnea Miina ja Regalo! Carriina: jaan sun tuskan eri lääkäreistä ja niiden erilaisista mielipiteistä. Olen huomannut aivan saman äitipolikäynneilläni. Reilu vko sitten lääkäri oli huolissaan vauvan asennosta ja sanoi, että kun saadaan vauva raivotarjontaan, niin olisi hyvä käynnistellä. No...
  9. L

~~ Elokuun 2013 Ihmeet heinäkuussa ~~

Onnittelut vauvan saaneille! Monella tuntuu olevan jo merkkejä synnytyksen lähenemisestä, hyvä niin. Toivotaan, että oireet siitä sen kuin lisääntyvät ja saadaan lisää vauvoja pinoon. :) Kävin tänään äitipolilla, ja nyt vauva olikin yhtäkkiä arviolta 4-kiloinen, kun vko sitten tehdyssä...
  10. L

Onnea vivia ja Härkäneito pienokaisista! Epallakin taitaa siellä jotain tapahtua. :) Mä en Pimatsu enää pystyisi tekemään kahvakuulatreeniä, mutta jos se hyvältä tuntuu eikä satu mihinkään tai tunnu epämukavalta, niin eipä kai tuolle mitään estettä ole. :) Tää on siis ihan mutu-tietoa, en...
  11. L

Onnea Piille pienestä tytöstä! Härkäneidolle tsemppiä koitokseen! Liiisu rv 37+5
  12. L

No mehän jännäillään sitten Jaanino yhdessä, kääntyvätkö vauvat itsekseen vai tarviiko käännellä. :) Inkkukinkkku: Kesä on kyllä mielenkiintoista aikaa käydä neuvolassa, kun sijaisia on paljon liikkeellä. On tietysti ymmärrettävää, että joukkoon mahtuu kokemattomampiakin sijaisia, mutta...
  13. L

Hyvä hyvä Miina kun vauva oli pysynyt rt:ssa! Mahtavaa. :)
  14. L

Kiva Jaanino kun pääsitte kotiin. :) Kävin tänään äitipolilla, jossa tarkasteltiin vauvan asentoa. Vauva ei ollut perätilassa vaan viistotilassa. Ei hyvä tuokaan, mutta lähempänä kuitenkin oikeaa asentoa. Vauvan pää on siis ikään kuin mun oikeaa lonkkaa tai nivusta vasten. Ensi viikkoon asti...
  15. L

PikkuNeloselle paljon paljon onnea! Jaaninolle paljon tsemppiä sairaalaan! Me käytiin loppuviikosta pienellä kotimaan reissulla. Hyvin meni, eivätkä supistelutkaan lisääntyneet, vaikka oltiin paljon liikkeellä ja jopa ajoin autoa sellaiset 140 kilometriä yhteen putkeen. Miina jaan sun...
  16. L

Kiitos paljon tuosta tuosta linkistä Miina! Täytyykin ruveta testailemaan. Ja hyvä, että mun perustelut kuulostaa sun mielestä perustelluilta. :) Oon miettinyt tätä perätila-asiaa nyt tosi paljon. Toivon tietysti kovasti, että vauva käännähtäisi lopulta itse oikeaan asentoon! Tietille hyvää...
  17. L

Kääntämisyrityksestä: Vauvan pää on tällä hetkellä (tai oli ainakin tiistain neuvolassa) ihan istukan vieressä eli edessä ylhäällä. Napanuorakin siis lähtee siitä jostakin aika läheltä. Mua pelottaa, että kun kääntämisessä lääkäri ottaa otteen vauvan pepusta ja päästä, niin samalla istukalle tai...
  18. L

Victorialle tuplasti onnea! Mussukan synnytyskokemus kuulostaa hyvältä. Kuulosti siltä, että jos synnytys voi koskaan olla mukava, niin sulla se oli ainakin lähellä sitä. :) Toivotaan Catida, että vauvan asento selviää, ja että olisi vieläpä oikein päin. Onko teidän neuvolassa...
  19. L

Toivotaan Miina, että huominen käännös onnistuisi niin, että vauva myös sen jälkeen pysyisi oikein päin. Mulla on istukka edessä ylhäällä eli kohdunpohjassa. Jostain ehdin jo lukea, että etuseinämäistukka estää käännösyrityksen, mutta näin ei taida ainakaan ihan aina olla? Ja mmilyllä ja...
  20. L

Nyt tulee omanapaista tekstiä... Neuvolakuulumisia siis tältä päivältä: hemoblobiini edelleen alhaalla eli 109. Rautakuuria jatketaan. Vauva on perätilassa niin kuin vähän uumoilinkin. SF-mitta huitelee ihan omilla yläkäyrillään. Sain lähetteen Taysiin, jossa ilmeisesti edessä käännösyritys...

Yhteistyössä