Hakutulokset

1. M

Haaveena vauva 2025

Mielestäni sisarusasioita ei kannata hirveästi miettiä eikä rakentaa päätöksiä sen pohjalta. Riippuu niin paljon luonteista, tulevatko ylipäätään toimeen keskenään. Voivat olla parhaat kaverukset tai sitten heitä joutuu jatkuvasti ohjaamaan erilleen. Sitä paitsi kasvaminen muuttaa asioita...
  2. M

Haaveena vauva 2025

Heips, Eikös tämä ole juuri sitä kiertoon kuin kiertoon kuuluvaa oviksen jälkeistä, keltarauhasen aiheuttamaa oireilua? Itsellä ollut samanlaista muutamassa kierrossa, enkä enää oleta noiden perusteella yhtään mitään muuta kuin että olen siirtynyt ovulaation jälkeiseen aikaan. Tullut iän myötä...
  3. M

Haaveena vauva 2025

Aivan ihanaa, oikein hyvää raskauden jatkoa edelleen! Mitä liuskatestiä muuten käytit?
  4. M

Haaveena vauva 2025

Olitko siis saanut jo plussan vai mikä sun tilanne olikaan?
  5. M

Haaveena vauva 2025

Ei apua, onpa sulla siellä kestämistä! Mutta ihanaa , että vauvoja on tulossa! Masennun joka kerta, kun kuulen uutisia Suomen heikosta syntyvyydestä. Toivotaan, että pian pääset itsekin raskausuutisia kertomaan! Mulla vain yksi tuttava raskaana. Alkaa omissa piireissä olla jo ihmisillä...
  6. M

Haaveena vauva 2025

Voi että, kerro sitten, mitä testi näytti! Itse olen kahdesti tullut raskaaksi (ja raskaus mennyt hyvin) sellaisista kierroista, joissa ei ovista vaikuttanut tulevan ollenkaan. Testejä en ole koskaan käyttänyt, mutta muuten olin seurannut kiertoa niin kauan, että merkit olivat hyvin hallussa...
  7. M

Haaveena vauva 2025

Toivotaan, että vierailijakin saa plussan! Itse en halua tehdä herkkiä enkä aikaisia testejä, tulisi vain paha mieli kemiallisista / varhaisista keskenmenoista. Enkä tietäisi, pitääkö nekin laskea mukaan, kun neuvolassa kysytään "monesko raskaus". Veikkaan, että menkat alkavat ma-ke välisenä...
  8. M

Haaveena vauva 2025

Ihanaa, onnea!!! Tiedän niin tuon fiiliksen, kun vaisto sanoo, että testi on tehtävä, vaikka järki sanoisi muuta. Kerran päädyin testaamaan töissä, oli vaan ihan pakko, ja plussahan se oli. Tämä oli special case sikälikin, etten lainkaan odottanut raskautta silloin, sen mahdollisuus ei ollut...
  9. M

Haaveena vauva 2025

Kesävauvoista... Mun mielestä taas kesä on ihan parasta aikaa saada vauva! On nimenomaan niin helppoa liikkua vauvan (ja muidenkin lasten) kanssa, kun ei tarvitse säätää hirveä on vaatearsenaalin kanssa, sen kun nappaa vauvan kantoliinaan, turvakaukaloon tai laskee vaunukoppaan. Ei tarvitse...
  10. M

Haaveena vauva 2025

Toivotaan, että olisi raskaus alkanut! Mulla ollut toistaiseksi helppo luteaalivaihe taas tällä kertaa. Oviksen jälkeen oli rinnat kipeinä useamman päivän, mutta oviksenjälkeistä pahoinvointia ei onneksi tullut. Valkovuotoa tullut taas koko ajan yllättävän paljon, tällä kertaa oikeasti...
  11. M

Haaveena vauva 2025

Mulla tullut varmaan joka lapsen jälkeen kovempi vauvakuume ehkä keskimäärin 8kk tienoilla. Jos uutta raskautta ei ole tullut, se on helpottanut siinä 24 kk tienoilla, kun tahtoikä iskenyt voimalla päälle. 🤭 Samaan aikaan mulla on imetys pitänyt kierron tosi pitkään poissa, joten ei ole edes...
  12. M

Haaveena vauva 2025

Sama täällä, mullakin rinnat on kipeät ehkä 3-5 päivää ovulaation tienoilla. Kipu alkaa aikaisintaan oviksen aikoihin ja jatkuu monta päivää sen jälkeen, kun on selkeästi jo ohi.
  13. M

Haaveena vauva 2025

Moikka, menkat alkoi lauantaina - odotin niitä välillä pe-su, joten aika tarkka arvio oli. Olisihan se ollut ihanaa olla raskaana, mutta jos näin oireettomana olisin tehnyt positiivisen testin, olisin kyllä ollut todella stressaantunut, sillä itselläni raskausoireiden puuttuminen on...
  14. M

Haaveena vauva 2025

Hmm. Olin ajatellut, että on pakko testata sunnuntaina, jos ei ole alkanut siihen mennessä, koska oltiin menossa juhliin ja vaikuttaisi syömisiin. Mutta juhlat siirtyivät myöhemmäksi ystävien sairastuttua, joten se peruste poistui. Kyllä mä nyt edelleen ajattelen, että ne alkavat viikonloppuna...
  15. M

Haaveena vauva 2025

Bongasin vielä tuon maininnan oireettomuudesta... On kyllä ollut tämä luteaalivaihe tällä kertaa varsin oireeton täälläkin. Oviksen jälkeen 5.-6. päivänä oli etova olo, mutta sen jälkeen ei mitään. Ei edes finnejä naamassa tällä kertaa. (Mitä nyt suklaata oli ihan pakko saada äsken, ja kun ei...
  16. M

Haaveena vauva 2025

Itsellä pikemminkin niin päin, että ajattelen, että EN ole raskaana, kunnes toisin todistetaan. No okei, salmiakkia ja lakritsia en syö ennen menkkoja, mutta muuten yritän elää mahdollisimman ns. normaalisti. Nyt odottelen menkkoja saapuvaksi tässä pe-su -kuluessa. Vielä aamulla ei maito herunut...
  17. M

Haaveena vauva 2025

Joo, höh. Itsestäni tuntuu, että nuo ovat nyt sitten pikemminkin merkkejä siitä, että en ole raskaana. Kaikkea tuota oli viime kierrossa. Jos rinnat tulisivat uudelleen kipeiksi (olivat oviksen aikaan monta päivää), niin sitä voisin pitää raskauden merkkinä...
  18. M

Haaveena vauva 2025

Mutta tämä oviksenjälkeinen pahoinvointi on kyllä oikeasti epäreilua!!! Juuri siivosin kuopuksen pottaa ja voi huh, kun se oli etovaa.
  19. M

Haaveena vauva 2025

Mitä tulee noihin muiden raskausuutisiin, niin itselläni on aika neutraali suhtautuminen niihin. Hetken aikaa saattaa tuntua, että voi että, ajattele, jos meilläkin olisi onnistunut ja tulossa yhtäaikaa... Toisaalta mua ei myöskään haittaisi tulla vähän jäljessä, sillä sitten ei tule niin...
  20. M

Haaveena vauva 2025

Täällä kierto kääntynyt kohti loppupuolta. Ilmeisesti mulla nyt on taas oviksenjälkeisenä oireena huonoa oloa. Viime kierrossa alkoi jälkikäteen laskettuna 5 pv oviksen jälkeen, ja nyt varmaan taas samanlailla. En ole tehnyt ovistestejä enkä mittaillut lämpöjä vaan arvioinut oireiden perusteella...

Yhteistyössä