Hakutulokset

1. M

Haaveena vauva 2025

Kuinka paljon vielä imetät? Riittävän tiheä täysimetyshän pitää ovulaation poissa ekat kuukaudet, ja esim. itsellä kierto on pysynyt tosi pitkään poissa vähemmälläkin imetyksellä, niin kuulostaisi loogiselta, että kohtuullisen runsas imetys voi vaikuttaa ovulaatioon vielä kierron...
  2. M

Haaveena vauva 2025

Ja äh, merin siis kirjoitti äskeisen...
  3. M

Haaveena vauva 2025

Onpa ihana kuulla, että vauvalla kaikki hyvin! Rauhallista mieltä sinne kaikesta huolimatta! Aika pitkältä tuntuu varmasti tuo neljän viikon odotus, tsemppiä siihen ❤️
  4. M

Haaveena vauva 2025

Ymmärrän niin hyvin tuon ikäeroon liittyvän toiveen. Itsellä kesti toisen lapsen saamisessa paljon kauemmin kuin olisin toivonut tai kuvitellut. Kyllähän se silloin aiheutti surua ja haikeutta. Kun kakkonen sitten syntyi ja alkoi kasvaa, olin lopulta tosi iloinen useamman vuoden ikäerosta...
  5. M

Haaveena vauva 2025

Tee ihmeessä uusi testi! Kuulostaa aika samalta kuin oma edellinen onnistunut raskauteni. Koko ajan juoksin vessassa katsomassa, että no joko menkat alkaisi ja stressasin, että mitkä vaihdevuodet oikein iski, kun ei niitä kuulu. Ei tullut mieleen, että voisin olla raskaana 😂 kuin vasta...
  6. M

Haaveena vauva 2025

Voi ei! 😭 Olen niin pahoillani! Etkö sinä ollut maaliskuisissa myös?
  7. M

Haaveena vauva 2025

Heippa, Olen seuraillut tätä ketjua taustalla, ja voisin liittyä mukaan. Toisaalta koen, että perheemme on hyvän kokoinen näinkin, mutta sydämessä on silti kaipaus mahdollisista uusista pikkuisista. Ja kun kuitenkin seurailen kiertoa, niin olisi helpottavaa jakaa havaintoja vaikka sitten teidän...
  8. M

Maaliskuiset 2025

Hei, Täällä meni kesken. Viime viikon maanantaina tuli ensin verensekaista valkovuotoa, enkä siitä olisi muuten huolestunut, mutta koska tuoksui lapsivedelle, epäilykset heräsivät nopeasti. Hiljalleen vuoto lisääntyi, ja lopulta tuli käytännössä kuin normaalit kuukautiset. Tuskin olisin...
  9. M

Maaliskuiset 2025

Olipa kiva, että sait lähetteen, jonka myötä pääsit ultraan! Mut on kerran aiemmassa raskaudessa ultrattu neuvolan ensikäynnillä, vastavalmistunut th-kätilö halusi kokeilla osaamistaan protokollan ulkopuolella. Muuten ei kyllä tunnu ultraan pääsevän julkisen puolella. Kerran ennenkin tulin...
  10. M

Maaliskuiset 2025

Mullakin eka neuvola vasta elokuun alkupuolella, kaiken lisäksi videovastaanottona. Ei muka löytynyt mitään normaaleja vastaanottoaikoja, jotka olisivat olleet mitenkään mahdollisia mulle. Ajattelin kuitenkin vielä yrittää katsoa, jos tulisi vaikka peruutusaikoja tai aukeaisi uusia aikoja...
  11. M

Maaliskuiset 2025

Ihanaa @Liisa_85! Mulle soitettiin seuraavana päivänä neuvolasta, ja varattiin eka neuvola sen mukaan, että ovis olisi ollut juhannuksena. Nyt olisi siis vasta jotain 5+3 tms. Oireetkin ovat edelleen erittäin vähäisiä; yöhikoilu tullut kuvaan mukaan, ja välillä tuntemuksia alavatsalla. Oletteko...
  12. M

Maaliskuiset 2025

Jos ovis olisi ollut juhannuksena, niin laskettu aika olisi 14.3. tienoilla.
  13. M

Maaliskuiset 2025

Heippa, täällä yksi ehkä maaliskuinen odottaja. Itsellä ollut vain yhdet menkat edellisen lapsen jäljiltä, toukokuun puolivälissä, ja esim. neuvolan raskauslaskuri antaa lasketun ajan helmikuulle. Itse en tuohon kuitenkaan usko, sillä tein kesäkuussa pari raskaustestiä menkkoja odotellessa, ja...
  14. M

Lokakuiset 2022 ❄️🤍🍂

Oletteko muuten perehtyneet synnytyssairaaloiden koronarajoituksiin? Itse katselin Naistenklinikan ohjeita äsken. Näköjään miehen pitää käyttää maskia, mutta sisarukset saavat tällä kertaa tulla vierailulle, jos ovat terveitä. Edelliskerralla maskeja ei tarvittu, mutta sisarukset eivät saaneet...
  15. M

Lokakuiset 2022 ❄️🤍🍂

Hauskaa, että joku muistaa tätäkin palstaa. Itselläni alkaa huomenna vanhempainvapaa, viimeisenä mahdollisena päivänä. Ihan hirveä säätö ollut työnantajan ja kelan kanssa tämän uuden lainsäädännön takia, kyllä ennen oli paremmin 😀 Vauvan liikkeet ovat tosi voimakkaita, selvästi alkaa olla...
  16. M

Lokakuiset 2022 ❄️🤍🍂

Huh, kiitos vastauksesta, aina se rauhoittaa mieltä kuulla, että jollain muullakin ollut samanlaista....
  17. M

Lokakuiset 2022 ❄️🤍🍂

Mietin vielä sitä, kun tuota pahaa oloa / närästystä on ollut säännöllisesti alkaen juuri sen jälkeen, kun rautakuurinkin aloitin, niin varmaan se sitten johtuu raudasta. En ollut edes hoksannut ennen kuin nyt, että siellä mainitaan närästys yleisenä sivuvaikutuksena.
  18. M

Lokakuiset 2022 ❄️🤍🍂

Ah ja voih, nyt iski vielä kauhea ripulikin. Mutta se paha olo / närästys loppui sentään siihen. Toivottavasti tämä menee taas Obsidanin piikkiin... Olin eilen niin väsynyt, että unohdin edelliset huonot kokemukset sen ottamisesta illalla. Viimeksi näin tehdessä imetettävä taapero oksensi...
  19. M

Lokakuiset 2022 ❄️🤍🍂

Moi! Täällä alkanut uudestaan pahoinvointi vaivata... En ole oksentanut, mutta huono olo vaivaa vähän koko ajan. Epäilen, että kyse on jonkinlaisesta närästyksestä. Eipä ole tällaista ollut aiemmissa raskauksissa, ei ainakaan näin pahana. Muitakin kipuja ja vaivoja riittää, kuten särkyä tuolla...
  20. M

Lokakuiset 2022 ❄️🤍🍂

Tsemppiä! Miten raskausdiabeteksen kanssa on lähtenyt sujumaan? Mua jännitti ihan hirveästi tuo testi ja sen tulokset, mutta onneksi diagnoosia ei sitten tullut, arvot pysyivät matalina. Sen sijaan rauta-arvoissa ei ollut hurraamista: labrassa hb oli 103 ja varastorauta 10. En ollut huomannut...

Yhteistyössä