Hakutulokset

  1. S

    Elovauvat 2014 <3 *elokuussa* MEIDÄN KUU!!

    Katjuska, soita ihmeessä imetystukilinjalle! Siellä on oikeasti näppäriä naisia neuvomassa ja antamassa henkistä tukea. :) Oletko vilkaissut ettei vauvan kielijänne ole tiukka? Jos on niin se voi näkyä esim vauvan itkiessä niin, että kielen pää jää sydämen muotoon. Meillä oli näin tämän ja...
  2. S

    Elovauvat 2014 <3 *elokuussa* MEIDÄN KUU!!

    ^Meille syntyi synttärikaima eli 19.08. Rv 39+4 tyttö mitoin 4145g/51cm. Kotiin tultiin samana iltana ja tässäpä tämä arki alkaa muodostua. :) Vauva on tyytyväinen, nyt pitäisi itse muistaa huilia aina kun tilaisuus koittaa. :)
  3. S

    Elovauvat 2014 <3 *heinäkuussa*

    Onnea vauvan saaneet - näillä helteillä käy hiukan kateeksi ;) Kävin itse synnytystapa-arviossa alkuviikosta ja sain aika hulppean kokoarvion - 3,1kg nyt. Laskettuna siis 4-4,2kg. Toisaalta, eipä tuo ollut yllätys kun isoja on edellisetkin olleet, mutta kyllä on kuulkaa aika tukala olo. Sain...
  4. S

    Elovauvat 2014 <3 *heinäkuussa*

    Pinsuli, te olette miehesi kanssa olleet todella siroja yliaikaisiksi eikä teidänkään vauva kuullosta mitenkään päin suurelta joten en kauheasti ressaisi - ainakaan etukäteen :) Vertailuksi mun esikoinen oli 3,6kg (39+0) ja kakkonen 4,0kg (40+2) eikä mulle ole puhuttu nyt mistään...
  5. S

    Elovauvat 2014 <3 *kesäkuussa*

    Mä kävin lauantaina päivystyksessä kovien alavatsakipujen takia jotka sitten osoittautui supistuksiksi käyrällä. Pienen painoarvio (30+1) oli 1,7kg eli hiukan ehkä keskivertoa isompi, mutta niin meidän edellisetkin on olleet. Kohunkaulaa oli 23mm, mutta ei mulle mistään levosta sen kummemmin...
  6. S

    Elovauvat 2014 <3 *kesäkuussa*

    Mulla oli ekalla kerralla mukana aikalailla samanlainen setti kun Pinsulilla. Tokalla kerralla lähtö oli nopeampi, mutta olin ehkä noin viikkoa ennen heitellyt valmiiksi kamat vauvan kaukaloon. Mulla oli harras toive lähteä suoraan salista kotiin vauvan kanssa jonka vuoksi mulla oli vauvan...
  7. S

    Elovauvat 2014 <3 *kesäkuussa*

    En halua pelotella, mutta en ole koskaan saanut Lohjalla omaa huonetta ettei kannata kovin suuria odotuksia ladata sille saralle. ;) Lohjasta ei muutoin ole mitään pahaa sanottavaa, rauhallinen sairaala se on kaikkineen vaikka Jorviin verrattuna.
  8. S

    Elovauvat 2014 <3 *maaliskuussa*

    Käsittääkseni rakenneultrassa ei enää laskettua aikaa siirellä koska silloin koossa yksilöllinen vaihtelu vaikuttaa jo niin paljon eli kyllä kaikki elokuiset taitaa näillä lasketuilla mennä olettamukseni mukaan. Ekassakin ultrassa taidetaan lähtökohtaisesti siirtää vain jos heittoa on viikko tai...
  9. S

    Elovauvat 2014 <3 *maaliskuussa*

    En mäkään aio jättää vitamiineja kokonaan pois - nyt kokeilen vitaplexin familya jossa ei ole rautaa :) Jos tuokaan ei jeesaa niin sitten vaihdan pelkälle d:lle. Kannattaa vilkaista, nykyään on aika monta ihan tavallista vitamiinia joissa ei ole a:ta, mutta ovat muuten ihan riittäviä raskaana...
  10. S

    Elovauvat 2014 <3 *maaliskuussa*

    Vinkkivitonen muille pahoinvoiville - mun pahoinvoinnin taustalla on ilmeisesti raskausvitamiinit ja nimenomaan niiden sisältämä rauta eli kannattaa oksentelevien kokeilla jättää vitamiinit pois/vaihtaa raudattomaan. Jos rautaa tarvitsee niin nestemäiset on parempi. Itselläni tuossa on...
  11. S

    Elovauvat 2014 <3 *maaliskuussa*

    Jennii-- paljonko ultra kustansi Brunolla? Mulla ois kauhea hinku mennä kun rakenneultraan tuntuu olevan vielä niin järkky pitkä aika... Koirista oli ollut puhe.. Meillä on viisi tai neljä sisällä enkä edes ole ajatellut vauva asiaa - ekan kohdalla tuli toki mietittyä aikoinaan. Meillä on...
  12. S

    Elovauvat 2014 <3 *helmikuussa*

    Mä tilasin jj:ltä 5 mekkoa kaasoilleni ja äidilleni meidäb häihin. Kaikki otettiin omilla mitoilla. Äidin mekko oli passeli, samoin kahden kaason jotka mitattiin ohjetta orjallisesti noudattaen. Kahdelta kaasolta jotka otti itse mittansa, korjattiin hiukan. Toiselta olkainta itse vain ja...
  13. S

    Elovauvat 2014 <3 *helmikuussa*

    Mun sairaala on muuten väärin; se on LS ei JS! :) Ja pari lyhennettäkin pistää silmään, LS on oikeasti Lohjan aluesairaala eli LAS ja kät on Kätilöopiston sairaala eli KOP. ;) Näin mun neuvolakorteista bongattuna! Pilkunviilaaja kuittaa...
  14. S

    Elovauvat 2014 <3 *helmikuussa*

    Mulla on kaksi erittäinkin onnistunutta synnytystä ja suhteellisen positiivista sairaalakokemusta taustalla, mutta synnytys ahdistaa niin etten voi ajatellakkaan. Ensimmäinen syntyi 5h vesienmenosta ja kaikki meni kivasti putkeen, eihän tuollaisen synnytyksen jälkeen oikein kehtaa mistään...
  15. S

    Elovauvat 2014 <3 *tammikuussa*

    Heippa kaikille kesämahan kasvattajille! Vaikka se kesä tuntuu nyt niin kovin kaukaiselta näin pakkasen keskellä niin uskokaa tai älkää - se tulee nopeammin kun uskottekaan! Olen jo pari viikkoa lukenut taustalla.. Itse olen pian 23-vuotias kolmannen lapsen odottaja. "Virallinen" rivi...
  16. S

    Joulukuun toivevauvat 2012 *MEIDÄN KUU!!!*

    Meidän aattovauva valitsi syntymäpäiväkseen tapaninpäivän - ollaan jo kotona ja kaikki on mainiosti. 4-kiloinen poika syntyi parissa tunnissa ja itsekkin selvisin vammoitta. :) Kiitos kanssaodottaneille ja tsemppiä vielä viimeisille masua kantaville. :)
  17. S

    Joulukuun toivevauvat 2012 *MEIDÄN KUU!!!*

    Täälläkin vielä yksi mahakas, jotenkin ei ole huvittanut edes kirjoitella kun ei omassa olossa ole mitään kertomisen arvoista. "Jokojoko"-utelut saavat mut raivon partaalle, yöt nukun loistavasti eikä muutenkaan suurempia vaivoja ole.. Tänään olisi rv 39+5. Enpä olisi uskonut, esikoinen kun oli...
  18. S

    Joulukuun toivevauvat 2012 *MEIDÄN KUU!!!*

    Malttamaton, mulle sanottiin, että to-la ei oteta edes synnyttämään! Jännä miten ristiriitaista tietoa.. Toivottavasti käyrät on hyvät! Oliko sf kasvanut?
  19. S

    Joulukuun toivevauvat 2012 *MEIDÄN KUU!!!*

    Malttamaton, en halua maalailla piruja seinille, mutta "meidän" sairaalassahan on sulku tällä viikolla to-la eli veikkaan siellä pidettävän kaiken ylimääräisen aika minimissä.. Toivotaan, että sun sf olisi vaikka vähän laskenutkin vaikka hiukan isollehan tuo lukema kuullostaa. Mä olen ihan...
  20. S

    Joulukuun toivevauvat 2012 *MEIDÄN KUU!!!*

    Heti kun täällä kävi kehumassa ettei ole mitään oloja niin kolmas tunti säännöllisiä (8-11min) supistuksia käynnistyi. :D Harmi vain ettei näissä taida olla harjoittelua pidemmälle terää tarpeeksi. Vähän joutuu asentoa korjaamaan ja keskittymään hengitykseen, mutta kyllä näiden kanssa pärjää...

Yhteistyössä