Hakutulokset

1. S

Auttakee... Täysimetys ja menkat????

mulla oli eka menkat pojan ollessa 2kk (tasan). Seuraavan kerran ne tulikin pojan ollessa 8kk.
  2. S

Imetys ja allergia

Minua lääkärit ei ole painostaneet lopettamaan, itse olen kyllä asian ilmaissut ,että haluaisin lopettaa. Itse olen ollut tammikuusta lähtien maidottomalla ja siitä eteenpäin on tullut munaton, viljaton, soijaton ym. vältettävää. Välillä ei tiedä mitä omasta ruokavaliosta puottaa enää pois, kun...
  3. S

maidoton ja gluteiniton

Itse käytän gluteenitonta makaroonia, spagettia, nuudeleita. Tietysti normaalit perunat, porkkanat. Riisijauholla saa suurustettua kastikkeet, sillä voi tehdä myös vispipuuron. Jauhojen tilalla olen käyttänyt esim. leivonnassa gluteenitonta jauhoseosta esim. semperin grow mix ja fix mix, siitä...
  4. S

Turvaa vakuutuksesta...

Pohjola ei korvaa maitoallergisen maitoa eikä myöskään perusrasvoja, kävin pari viikkoa sitten kyselemässä sieltä.
  5. S

**ELOVAUVAT 2006**

Jandhe meidät laittoi neuvolan lääkäri allergiatutkimuksiin keskussairaalaan. Severiina, mirkolla tuli oireet tuttelista ja nutri-soijasta samana päivänä, almiro-peptistä tuli kolmantena päivänä ja neocatesta kolmantena päivänä. Tällä hetkellä tutkitaan tuliko ihottuma neocatesta vai jostain...
  6. S

**ELOVAUVAT 2006**

Täyty tulla hehkuttamaan, Mirko nukku viime yönä eka kerran 21-05 välisen ajan heräämättä. Tälläisiä öitä toivotaan lisää.... Vaatteista meillä on käytössä 74 senttisiä. Jokunen vaate taitaa olla 80 senttistäkin. Heinäkuinen tapaaminen olisi kyllä varmaan kivaa, mutta jätän sen väliin...
  7. S

**ELOVAUVAT 2006**

Mirkolle ei vaan meinaa maitoa löytyä. Nyt on kokeiltu soijamaito ja almiro pepti, eikä niistä kumpikaan käyny. Ens viikolla olisi keskussairaala reissu edessä. Kutsu tuli vehnä-altistukseen, mutta toivottavasti se vaihdetaan maito-altistukseen. Kela kun ei anna uutta maitoa, ellei jompaa kumpaa...
  8. S

**ELOVAUVAT 2006**

Iltatähti, minä edelleen imetän. Eilen hain apteekista eka kerran Nutri-soijaa, en ole vielä vaan sitä antanut. Nyt kun on saanu ihon taas rauhoitettua niin pitäisi kokeilla vehnä ja sitten ajattelin kokeilla tota soijamaitoo. Meillä myös ongelma, kun ei ole varma johtuuko pojan iho-oireet minun...
  9. S

**ELOVAUVAT 2006**

Iltatähti[b] täällä myös ruoka-aine allergioita. Tällä hetkellä tiedossa maito, kananmuna, ruis, kaura, ohra. Vehnä pitäisi vielä testata, mutta eiköhän sekin aiheuta tietysti oireita. Pojan lisäksi myös minä olen tällä dietillä, kun vielä imetän. Meillä ei olekaan neuvolaa sitten kun vasta...
  10. S

**ELOVAUVAT 2006**

Iltatähti meillä tuli pojalle Tuttelista ja Nannista iho-oireita eli punotus ja näpyt sekä myöhemmin myös oksennus. Te yö tassuttelijat. Nukkuuko teidät lapset mahallaan? Olen vaan miettinyt, kun tuo poitsu nukkuu pääasiassa selällään, niin mitenköhän minä sen selkää ja pyllyä tassuttelisin...
  11. S

**ELOVAUVAT 2006**

Heissan! Meillä löytyi Mirkolta allergiatutkimuksissa maito- ja muna-allergia. Kotona pitäisi nyt alkaa testaamaan kotimaisia viljoja. Aiemmin valmis moniviljapuurosta ja kaurapuurosta tuli iho-oireita, poika muuttui punaiseksi ja meni näpyille, sekä alkoi hirveä kutina. Nyt sitten minäkin olen...
  12. S

**ELOVAUVAT 2006**

Neuvola kuulumisia, paino oli 8870g ja pituutta 69,5cm. Aiemmin käytiin lääkärissä ja se kirjoitti Mirkolle lähetteen allergiatutkimuksiin. Onneksi meille riitti kolme yritystä antaa nannia+ maissivelliä. Kauheeta oli seurata vierestä, kun pikkunen oksentaa, eikä mikään pysyny sisällä. Niin ja...
  13. S

**ELOVAUVAT 2006**

Moi pitkästä aikaa! Mirkon sain nukkumaan vaunuihin ulkoeteiseen (ihme kyllä nukkuu), joten jäi aikaa vähä kirjoitella kuulumisia. Näin päivisin hän nukkuu pitemmät unet ulkona, mut tään pakkasen takia piti keksiä toinen unipaikka. Perunaa alettiin vähä jo maistelee. Tänään ei enää yökyyttäny...
  14. S

miten pitkään

Mulla ei ole hormonikierukkaa vaan kuparikierukka ja ei kierukan pitäisi tuntua yhtään missään päivän, kahen päästä laitosta. Jos kipu on kovaa tai jatkunut pitkään niin ota ihmeessä lääkäriin yhteyttä. Kierukka voi aiheuttaa helposti tulehduksen tai jopa lähteä liikkeelle niin ettei ole...
  15. S

**ELOVAUVAT 2006**

käytiin tänään hurjan synnytyksen vuoksi erikoislääkärillä jälkitarkastuksessa. Neiti voi hyvin ja motoriikka, kuten 3,5kk pitää ollakin. Halusivat vain tarkistaa, ettei mitään ongelmia ilmaantunut hengityskatkoksen jälkeen. Sain jumpparilta paljon hyviä ohjeita, miten vauvaa pitää käsitellä ja...
  16. S

mitä enempi lapsia sitä isompi reikä alapäässä..

Enpä tiedä.Eikö ne paikat saa takaisin timmiinkuntoon jumpalla. :whistle:
  17. S

**ELOVAUVAT 2006**

Onnea Ricalle minunkin puolesta! Itse aloin miettimään, että mitä sitä pihtaamaan. Miks mun pitäis odottaa vielä pari kuukautta, ennenkun alettas toista odottamaan??? Tosin aloin miettimään myös sitä, että miten nykyistä vauvaa sitten kannellaan, kun raskaana ollessa ei saisi kantaa mitään...
  18. S

**ELOVAUVAT 2006**

Katselin kans haikeana elovauvat 2007....Kuinka moni on tekemässä nyt uutta lasta? Me ajateltiin joulun jälkeen alkaa toihuilee. ;) Neitimme on kasvanut kovasti. 3kk tarkastuksessa painoa oli 6080g ja pituutta 61.5cm. Haikeana on saanut laittaa vaatteita varastoon:'( . Huomasin jostain...
  19. S

**ELOVAUVAT 2006**

1. Aiotteko hankkia vauvalle/vauvoille sisaruksia? Eiköhän sitä yritetä jo helmikuussa tekemään... 2. Montako? ensin olin, että kaksi riittää, mutta nyt ollaan mietitty 3-4. 3. Kuinka pian? niiin heti helmikuussa 4. Pelottaako tuleva raskaus ja synnytys? pelottaahan se, kun ensimmäinen oli niin...
  20. S

Minkäikäinen kun sait lapsia???

29v. Esikoinen syntyi 2 kuukautta sitten.

Yhteistyössä