Hakutulokset

  1. D

    Vauvan 2,5kk oudot silmäoireet?

    Hei, onko kenenkään vauvalla ollut "liiallista" silmien räpyttämistä ja aivan kuin valoherkkyyttä? Meidän tytöllä 2,5kk on tämän viikon aikana ollut kaksi kertaa tilanne, että on pitänyt silmiään tiukasti kiinni ja itkenyt, ikään kuin ei saisi silmiään auki. On kyllä hetken päästä ne aukaissut...
  2. D

    Kuumeenraja takapuolesta mitattuna?

    Heipähei! Mitä te jotka mittaatte lapseltanne lämmön takapuolesta pidätte lämpönä ja mitä kuumeena? Alan oleen jo ihan sekaisin meidän pojan (2v3kk) lämmön kanssa ja varsinkin kun sairastelua on ollut lähes koko ajan siitä lähtien kun päiväkodin aloitti melkein vuosi sitten! Hänellä kun aamuin...
  3. D

    Minne talvilomalla kotimaassa?

    Alkaa kohta lomastressi iskeä kun ensi kuussa olisi viikon talviloma mutta kun ei osaa päättää ja tiedä minne sitä lähtisi? Ulkomaan matkat on tällä tietoa poissuljettu, kun ei taida budjetti riittää. Kylpylälomaa (2-3pv) oon harkinnut, sopisi kyllä meille kun poika 2 vuotta ja risat ja tykkää...
  4. D

    Käytännölliset rattaat ulkomaille?

    Olemme lähdössä Kanarialle lomaileen, tosin vasta alkusyksystä, mutta kertokaahan mitkä mielestänne ja kokemuksestanne olisivat hyvä rattaat n. 2-vuotiaalle mukaan? Meillä on Gracon-matkarattaat, mutta niitä en ajatellut ottaa mukaan, jotta varmasti pysyvät ehjinä (jos niitä viskotaan vähän...
  5. D

    Osittainen hoitovapaa/kokemuksia?!

    Olen aloittanut juuri työt hoitovapaan jälkeen ja nyt olen ruvennut kuumeisesti miettimään osittaista hoitovapaata, kun vasta äsken tajusin että sellaiseenkin voisi olla mahdollisuus! Haluaisinkin kuulla teidän kokemuksia, jotka olette nyt tai olette olleet kys. vapaalla. Minua askarruttaa se...
  6. D

    Töihin paluu

    Kysymys ei kohdistu nyt taaperooni vaan itseeni...kertokaahan mitä mieltä olette sellaisesta, että kun olen pian palaamassa hoitovapaalta töihin ja kuulin, että minun ent. työt jäävät edelleen ä-lomasijaiselleni ja minulle annetaan uudet työt? Lähinnä minua kismityttää se, että minulta ei ole...
  7. D

    Yöyskää muilla??

    Tästä ns. yöyskästä on jotain keskusteluja joskus ollutkin, mutta kysyisin vielä että onko teillä jollain nyt tai ollut lähiaikoina lapsella, noin 1-vuotiaalla tätä yöyskimistä tai kun on unilla, eli makuuasennossa?? Meillä poika 1v3kk on nyt useamman viikon yskinyt yöllä. Herää yleensä kerran...
  8. D

    Muita väsyneitä äitejä?

    Kiinnostaisi tietää, miten te muut kotiäidit jaksatte päivittäistä arkea? Itsellä on tänään(kin) päivä, että tuntuu kaikki kaatuvan päälle, siis lähinnä tuntuu pää hajoavan huushollin pyörittämiseen. Päivästä toiseen saa siivota perheenjäsenten jälkiä + omiaan. Kaikki mitä just on tehnyt, on...
  9. D

    10kk/yöunet

    Mites teidän kymmenkuiset nukkuu yönsä, lähinnä siis teidän vauvelit, jotka ei enää syö yöllä? Meillä tosi vaihtelevasti ja nyt esim. tällä viikolla on ollut tosi risaisia öitä, poika seisoo pinnasängyssä aamuyöllä välillä noin puolenkin tunnin välein. Nukahtaa kyllä suht nopeasti selän ja pepun...
  10. D

    Kakka- ja liha-asiaa

    Mites teidän vauveleilla on tuo kakan tulo muuttunut, kun olette aloittaneet soseita? Meidän 6-kuukautinen kun tuntuu nyt kakkaavaan aika harvakseltaan, eli nytkin viimeksi tuli kakka sunnuntaina ja sekin siis kerran. Neuvolantäti kyllä sanoi, että jotkut saattavat kakata vain kerran viikossakin...
  11. D

    kummit

    Olisi kummiasiaa, että mitenkä se nyt menee etiketin mukaan, jos semmonen on, että pyydetäänkö yleensä myös aviopuoliso kummiksi? Siis kun serkkuni olisi kummi ja hänellä on aviomies, mutta jotenkin ajattelemattomuuttani pyysin vain serkkua kummiksi. Aviomies ei kyllä silloin ollut paikalla...
  12. D

    Nolo gynekologinen vaiva

    Mulla on sellainen nolohko vaiva, kuin ylisuuret sisemmät häpyhuulet. Ne on vaivannut mua koko aikuisiän; en voi pyöräillä istualtaan, en voi pitää tiukkoja tai edes hyvinistuvia housuja, kun ne hankaa haaroista ja kaikenlisäksi ne on kamalan rumat. :/ Otin asian ensimmäistä kertaa puheeksi...
  13. D

    maalismammoja!

    haluaisin meili-kavereita toisista odottajista, mielellään maalismammoista mutta muutkin kyllä kelpaa!! odotan esikoista rv 38 ja laskettuaika on 6.3. mailia saa lähettää daisy__@luukku.com :)

Yhteistyössä